Citat:
Så för att sammanfatta: alla borde vara snälla mot varandra och alla som inte är snälla är dumma?
Ursprungligen postat av Colonial
Sammanfattningsvis hävdar han alltså att det borde finnas en motvikt till godhet och gentemot människor som peppar varandra på internet. Sådant som normalt ökar folks självförtroende.
Detta är en "kultur" som Arbetarbroder inte gillar utan han tycker det viktigt att tala om för människor som är fula att de faktiskt är fula och för mongoloiderna att de faktiskt beter sig som djur!
En viktigt motvikt alltså! Ingen ska tro att de är något förens fascister på FB sagt sitt.
Jag kan tyvärr inte hålla med
Detta är en "kultur" som Arbetarbroder inte gillar utan han tycker det viktigt att tala om för människor som är fula att de faktiskt är fula och för mongoloiderna att de faktiskt beter sig som djur!
En viktigt motvikt alltså! Ingen ska tro att de är något förens fascister på FB sagt sitt.
Jag kan tyvärr inte hålla med
Jag är hemskt ledsen att spräcka din bubbla men tyvärr funkar inte världen så.
Jag håller med om att den BORDE funka så men i verkligheten ÄR folk elaka, gör dumma saker och säger dumma och elaka saker.
Att detta tas bort på andra sidor är snarare en önskan att låtsas som om världen är perfekt och alla egentligen sjunger Kumbaya som de dansande hand i hand färdas mot regnbågens land...för att hårddra.
Här får man se världen som den är och att det finns elaka människor som beter sig på ett för de flesta andra icke önskvärt sätt.
Så sanktionerar jag alltid detta?
Nej. Det finns trådar som jag inte gärna vill röra med tång och flertalet gånger har jag önskat att man kunnat radera skiten och banna alla idioter i tråden...fram tills dess jag kommer ihåg de enkla sanningar jag tagit upp här ovan.
Att ge människor en plats att säga att de avskyr afrikaner, anser att alla pedofiler bör kastreras och att barn allt är bra mysiga att ha sex med, DET är något viktigt, som jag ser det.
Att bara gömma undan problem rekommenderas såvitt jag vet inte inom någon del av samhället, så varför ska vi gömma undan de med obekväma och kanske till och med farliga åsikter?
Fram med det i ljuset!
Endast då kan man bli varse vad folk egentligen tycker och själv säga vad man tycker om deras åsikter och kanske till och med få en del att ändra sig...om man kan argumentera för sin sak.
Med detta sagt: även jag tycker att en del trådar drar ner FB i skiten. Även jag tycker att vissa användare är för dumma för att leva och definitivt för dumma för att få ha ett konto här. Även jag önskar ibland att man skulle kunna stänga ner hela forumdelar eftersom 99% av alla trådar som startas där är trams, ren skit eller bara imbecill smörja.
Så jag är inte perfekt, vare sig som människa eller som mod.
Stäm mig.
) kommer så som jag tolkar den inte förstöra givande diskussioner även om de kan anses extrema, vilket är bra!