2010-05-30, 05:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
För mig personligen tycker jag, om man lägger ut bilder på nätet. Så bör man veta det kommer ut i offentlig miljö och space. Vet inte hur mycket de har sagt om att vara försiktig med lägga ut offentliga saker på nätet. Även minna döttrar vet om det och gör inte det.(tro jag)

Så de får skylla sig själva. Om de tro man är inte till allmänna beskådning när man lägger ut bilder. Då är det försent, ta väck den sedan för den sprids ändå.

Sedan vet man hur det är med reglerna, de avläses på olika sätt. Att de regler som en gång skapades, förändrades till en löjlig regel... Till slut kan man knappt säga "herr nilsson, har röda skor, fy vad fult det är" För det är nätmobbing också... kanske inte idag, men om 3 år....
2010-05-30, 06:43
Medlem
Bravo Flashback, ett steg i rätt riktning. Skulle ni kunna banna alla feministhatare också? De är rätt störande...
2010-06-01, 11:59
Medlem
nedboys avatar
själv är jag rätt trött på människors stora behov av att nätmobba andra osv. Men den regeln lär bli jävligt jobbig för er att införa.
Tänk att du tillämpar den på dagens flashbackinlägg. Du skulle få radera typ halva flashback.

Det skulle nog vara lättare att anvisa moddsen att hårdare radera inlägg som är offtopic tror jag. Det är ju mycket sällan som "kolla vad ful horan är på bilden" är on topic. Är det on topic så bör väl tråden vara fel kanske. Därför borde trådstartar som är sådarna vara förbjudna.

En tråd som är skapad för att samla bilder på folk från facebook för att de är fula borde kanske tas bort med hänvisning till trams helt enkelt.

ähh... jag rör kanske till det. Här har du förövrigt en bild på mig:

2010-06-01, 21:47
Medlem
Emma18s avatar
Jag anser att så länge det inte är "personligt" så är vad som helst ok. Bilderna på mongolider har ingenting att göra med att missakta mongoliden ifråga. Våldtäktsskämt om Linnea har inget syfte att vara taskiga mot henne. Sen om dessa personer blir stötta så får det stå för dem.

När man däremot riktar in sig på en specifik person och försöker använda forumet som en plattform för att angripa denna person (fysiskt eller mentalt). Försöker få folk att busringa, försöker få folk att säga vad ful hon är, försöker få folk att spamma hennes facebook, då har det gått för långt. Gränsdragningen kan bli väldigt svår i vissa fall men det är ju därför vi har moderatorer och inte bots.
2010-06-04, 12:41
Administrator
admins avatar
Diskussionen fortsätter i den här tråden:
https://www.flashback.org/p23504569

admin
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto