Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-15, 01:23
  #1
Medlem
Mr.Drakes avatar
Yes, går rakt på sak om hur läget ligger till.

Har varit singel ett tag nu och bestämde mig att flytta från Sverige för ett par månader sedan till ett annat land (varmare klimat). Min första tanke var att roa mig, tänka på mig själv, sätta sprätt på mina besparingar och när cashen var slut börja knega för att uppehålla mina spritvanor.

Första veckorna gick helt ok, levt och mått som en kung och bara snuskat till det riktigt bra. Innan jag drog från Sverige blev jag medlem i en nätdejtingsida, mest på skoj och för att se hur utbudet låg till. (tilläggas att jag aldrig haft problem med att skaffa brudar). Så, under min vistelse här i solen har jag loggat in och ut och kikat på olika donnor. En kväll för 2 veckor sedan, börjar jag maila till en tjej. Det hela börjar rätt oskyldigt fram och tillbaka, och till slut så har jag henne på msn. Det visar sig att hon är jävligt rolig att snacka med, social, och till råga på allt - Jävligt läcker (Bilder och Cam har jag sett, ingen jävla gris i säcken här inte).

Sedan den kvällen, har hon och jag skrivit dagligen på msn, snackat i telefon och skrivit sms. Alltså, timtals! Vi klickar på alla nivåer, rent socialt. Nu de senaste dagarna har det hela utvecklats till en besatthet i princip, jag vaknar och sätter mig vid datorn, sms:ar eller annat för att höra hur mår. Jag har utvecklat RIKTIGT starka känslor för den här tjejen, och tydligen, eller inte bara tydligen - Hon säger sig känna likadant. Problemet ligger i att hon bor i Sverige, och jag som sagt. En bra bit ifrån.

Jag är riktigt jävla kluven, vet varken in eller ut. Att jag sitter inne en fredagkväll för att jag i princip suttit fastklistrad vid msn är tecken nog för att jag är beyond & above för den här tjejen.

Min fråga, kloka FB:are. Bör jag ge upp den här grejen och hitta nåt annat inom räckhåll? Vad händer om hon träffar nån i sin stad? Det är frågor jag halvt-ställt henne, men hon säger att hon ALDRIG skulle ge upp mig.

Nån som har varit i nån liknande situation?
Citera
2010-05-15, 01:27
  #2
Medlem
Vattenspanns avatar
Om du nu flyttade från Sverige för några månader kanske hon kan vara anledning att åka tillbaks hit? Eller måste alla dina pengar ta slut först? För jag antar att hon bor i Sverige men det framgår inte riktigt.
Citera
2010-05-15, 01:30
  #3
Medlem
Mr.Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Om du nu flyttade från Sverige för några månader kanske hon kan vara anledning att åka tillbaks hit? Eller måste alla dina pengar ta slut först? För jag antar att hon bor i Sverige men det framgår inte riktigt.

Jo hon bor i Sverige. Ja, det skulle vara ett alternativ. Saken är att jag i princip sålt av allt och lämnat Sverige "bakom" mig ett tag, min tanke är ju att vara borta 1 år eller mer.
Citera
2010-05-15, 01:32
  #4
Medlem
Basilika77s avatar
Du besvarar din egen fråga själv ju! Genom att välja att stanna inne en fredaxkväll för att kunna prata med den här tjejen hellre än att vara ute i det varma landet och snuska, du ska satsa på den här tjejen såklart!
Citera
2010-05-15, 01:34
  #5
Medlem
Klasskillnads avatar
Be henne komma till dig!
Citera
2010-05-15, 02:16
  #6
Medlem
Tyrranics avatar
Åk och hälsa på en vecka eller några dagar om du bor ~3 timmars flygtid ifrån och se vad det leder till?
Inte svårare än att försöka, lev nu och inte om ett år, då kan det vara försent!
Citera
2010-05-15, 02:17
  #7
Medlem
Mr.Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Be henne komma till dig!

Har gjort det, men det är lite komplicerat! :/
Citera
2010-05-15, 02:17
  #8
Medlem
thrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Drake
Har gjort det, men det är lite komplicerat! :/

På vilket sätt?
Citera
2010-05-15, 02:25
  #9
Medlem
Mr.Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrust
På vilket sätt?

Hon har ett barn, och jobb! :O
Citera
2010-05-15, 02:25
  #10
Medlem
thrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Drake
Hon har ett barn, och jobb! :O

Du kanske borde åka hem en sväng för att se om verkligheten motsvarar det du upplever över distans? Du vet, det är aldrig samma sak.
Citera
2010-05-15, 19:49
  #11
Medlem
Dubbelmannens avatar
Flyg hem och träffa henne om du har möjlighet!! Jag skulle inte tveka, om det bara satt fast i avståndet. Träffa henne och se om ni klickar lika bra IRL, gör ni det, åk tillbaka och avsluta allt skit utomlands, flytta hem till Svedala igen och flytta ihop med damen.

Funkar det inte vid första träffen, så har du ju alla möjligheter att bara dra iväg igen Och i såna fall så vet du ju i alla fall hur det var, och kan slappna av och svina igen.
Citera
2010-05-15, 21:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Drake
Hon har ett barn, och jobb! :O

ge upp
var iaf vad ja skulle gjort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback