Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-13, 12:08
  #1
Medlem
Hej!

Jag har privilegiumet att vara sambo, förlovad och upp över öronen förälskad sedan två år tillbaka, i mina ögon världens underbaraste kvinna. Nu till saken.
Allt har varit helt underbart, nästan overkligt bra emellan oss stundtals. Men för ett tag sedan har det uppstått en slags obeskrivbar spänning, där min sambo blivit alltmer introvert, eller rättare sagt hon verkar dra sig undan allt mer. Ja, visst även vi har haft våra gräl, hårda ord osv. men för att i nästa stund reda ut saken och förlåta. Men den här gången känns det verkligen annorlunda på något vis.. Det hela började på riktigt för två veckor sedan, då hon jobbat på annan ort, sovit hos sin mor. Jag var på jobbet och vi pratade med varandra på mobil, där vi började ett gräl om egentligen ingenting? Men hursom så fortskred grälet och jag tog ledigt från jobbet de sista timmarna för att åka ner till hennes mammas bostad för att prata med med min sambo ansilte mot ansikte, då jag tycker att mobil, sms och allt sådant är djävulens påfund när man på ett "moget" sätt ska försöka reda ut saker. Efter ett några minuter hör jag orden "jag vet inte riktigt vad jag vill ha det med oss?" Tiden, och mitt hjärta stannade till. Någon släppte just en 1-tons-sten rakt i magen på mig. Jag hade verkligen inte en aning om att det var så illa?! Vårt okrossbara och för evigt-varande förhållande verkade helt plötsligt INTE alls så okrossbart längre! Hursom saken lugnade ner sig, allt blev till det bättre för stunden och vi åkte båda hem till oss, där det återuppstod kärlek. Men dessa två veckor har varit lite underliga, dels för att hennes ord snurrat i mitt bakhuvud samt att det legat en slags konstant spänning mellan oss. Igår hörde jag återigen samma ord från henne, "Jag vet inte vad jag vill".
En MYCKET VIKTIG sak nämna är att ex från mitt tidigare liv har blivit lite av hennes hjärnspöke? Trots att det snart gått 4 sedan vi bröt och gick isär, så kommer hennes namn upp på tapeten, inget tjat från min sambo om henne, utan från människor i vår närhet som envisas med att förväxla deras namn, prata minnen? osv. Det har tydligen sårat henne grovt! Mitt ex ligger likt en voodoo-förbannelse och spökar i vårt förhållande! Sen har min förnärvarande ekonomiska situation bidragit till eländet, Jag har tidigare haft stora skulder, men betalat av varenda korvöre, och har fått hoppa mellan A-kassa, jobb, A-kassa och jobb, och på detta vis dränerat min redan mikroskåpiska ekonomi till snudd på total utplåning. Innan jag är ikapp med allt nu, så har min älskade sambo har fått ta på sig rollen att stå för i princip ALL mat och sådant. Kan det ha blivit too much helt enkelt?

Jag ber om ursäkt för dåligt skrivande!.. Inte helt lätt att fokusera när ens tankar befinner sig i andra änden av universum.
Tack för mig!
Citera
2010-05-13, 12:27
  #2
Medlem
bnegoXXXs avatar
Hej

Har själv aldrig suttit i den situation som du gör. Men jag har en polare som har det nästan exakt som dig. Jag tror att det ända du kan göra är att försöka bli av med den där spänningen du pratar om. Hur göra? Finns inte så mycket annat att göra än att prata om det. Om ni verkligen vill satsa på varandra så kan ni ju alltid höra av er till en rådgivare? Hoppas det löser sig!!
Citera
2010-05-13, 12:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bnegoXXX
Hej

Har själv aldrig suttit i den situation som du gör. Men jag har en polare som har det nästan exakt som dig. Jag tror att det ända du kan göra är att försöka bli av med den där spänningen du pratar om. Hur göra? Finns inte så mycket annat att göra än att prata om det. Om ni verkligen vill satsa på varandra så kan ni ju alltid höra av er till en rådgivare? Hoppas det löser sig!!
Tack!! Jag tolkar detta inlägg som något positivt. Jag ska göra allt i min makt för att detta ska fungera för oss båda. Samtidigt vill jag inte kväva henne, men ändå bestämt visa vad jag vill. Verkar som det är space hon behöver just nu. Samtidigt är det ändå upp till henne, vad hon vill, hur hon känner inför oss. It takes two to tango.
Citera
2010-05-13, 13:10
  #4
Medlem
WorkingClassBoys avatar
För jävla jobbigt sånt men jag säger som tidigare nämnt. Prata om det försök ta reda på vad det är hon tycker är så jobbigt i erat förhållande och se vad det finns som ni kan göra åt det. Lycka till
Citera
2010-05-13, 13:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorkingClassBoy
För jävla jobbigt sånt men jag säger som tidigare nämnt. Prata om det försök ta reda på vad det är hon tycker är så jobbigt i erat förhållande och se vad det finns som ni kan göra åt det. Lycka till
Ja, uscha! Man går från att vara en fungerande person till att bli någon tingest med två armar och ben som inte alls fungerar. Så känns det! Men!.. Jag tror mig kommit roten till problemen på spåren. Jag ger mig den på att åtgärda det hela på ett konstruktivt vis!! Tack för svaren!
Citera
2010-05-13, 20:50
  #6
Medlem
Malkos avatar
Det verkar vara din sambo som leder förhållandet, då hon får försörja dig. Du måste veta en sak och det är att tjejer INTE vill vara ledaren över förhållandet oavsett vad kvinnor, media eller "studier" säger.
Du måste antingen skaffa dig ett jobb eller en inkomst genom annat, eller så måste du flytta ut. Hon får inte försörja dig eftersom det inte känns naturligt för henne undermedvetet.

Jag tror att hon har en annna kille på G, inte att hon har varit otrogen, men en annan "kandidat". Hon kommer att dumpa dig om du inte fixar din situation.. Jag lovar dig!
Citera
2010-05-13, 20:50
  #7
Medlem
TV-tittares avatar
Min spontana tanke är....... var hon otrogen eller nära att vara det när hon var borta. Fanns det nån som väckte känslor i henne som gör att hon nu tvekar. Iom det blir avståndstagande
Citera
2010-05-13, 21:00
  #8
Medlem
HerrVits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Det verkar vara din sambo som leder förhållandet, då hon får försörja dig. Du måste veta en sak och det är att tjejer INTE vill vara ledaren över förhållandet oavsett vad kvinnor, media eller "studier" säger.
Du måste antingen skaffa dig ett jobb eller en inkomst genom annat, eller så måste du flytta ut. Hon får inte försörja dig eftersom det inte känns naturligt för henne undermedvetet.

Jag tror att hon har en annna kille på G, inte att hon har varit otrogen, men en annan "kandidat". Hon kommer att dumpa dig om du inte fixar din situation.. Jag lovar dig!
Japp, eftersom du vet mest och betydligt mer än forskare, media och förståsigpåare tillsammans samt vet hur alla kvinnor tänker. Vilken tur att du inte generaliserar
Citera
2010-05-13, 21:23
  #9
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
Japp, eftersom du vet mest och betydligt mer än forskare, media och förståsigpåare tillsammans samt vet hur alla kvinnor tänker. Vilken tur att du inte generaliserar

Jag vet inte mest, men att kvinnor inte vill styra sina män och förhållandet är nog allmänt känt, även om media försöker hjärntvätta folk med annat trams..

Tror nog jag vet mer om hur kvinnor funkar än vad du gör. Varför dumpade ditt ex dig?
Citera
2010-05-14, 11:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Det verkar vara din sambo som leder förhållandet, då hon får försörja dig. Du måste veta en sak och det är att tjejer INTE vill vara ledaren över förhållandet oavsett vad kvinnor, media eller "studier" säger.
Du måste antingen skaffa dig ett jobb eller en inkomst genom annat, eller så måste du flytta ut. Hon får inte försörja dig eftersom det inte känns naturligt för henne undermedvetet.

Jag tror att hon har en annna kille på G, inte att hon har varit otrogen, men en annan "kandidat". Hon kommer att dumpa dig om du inte fixar din situation.. Jag lovar dig!
Kan till 99,99% säga att det INTE är någon annan eller otrohet som gjort att det blivit så här. Min sambo är med all säkerhet den mest raka och ärliga person jag någonsin mött. SKÖNT! Grejen är nog snarare så att vi båda haft lite mycket med "allt". Saken är ju den att jag redan har jobb, ett jobb som jag vantrivs med något fruktansvärt, samma med min sambo. Hursom, igår pratade vi, hade vad jag upplevde det som ett riktigt bra snack där vi luftade mycket, och faktist kom fram till att det hela beror till mesta delen på ovannämda. Att INTE trivas med vare sig staden man bor i, jobb och allt sådant kan vara påfrestande!!
Citera
2010-05-14, 12:47
  #11
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadAndUgly
Kan till 99,99% säga att det INTE är någon annan eller otrohet som gjort att det blivit så här. Min sambo är med all säkerhet den mest raka och ärliga person jag någonsin mött. SKÖNT! Grejen är nog snarare så att vi båda haft lite mycket med "allt". Saken är ju den att jag redan har jobb, ett jobb som jag vantrivs med något fruktansvärt, samma med min sambo. Hursom, igår pratade vi, hade vad jag upplevde det som ett riktigt bra snack där vi luftade mycket, och faktist kom fram till att det hela beror till mesta delen på ovannämda. Att INTE trivas med vare sig staden man bor i, jobb och allt sådant kan vara påfrestande!!

Okej, skönt att du fick ett ärligt svar av henne

Hoppas det löser sig, om inte så ser jag fram emot en ny trådstart om ett par månader
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback