2011-06-10, 17:27
  #6757
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, det är helt otroligt... Med narren Bertil Ternert som informationschef har komedin nått oanade höjder. Elisabeth Tarras-Wahlberg måste vara helt psykiskt knäckt vid det här laget.

Jag trodde det skulle bli svårt att överträffa underhållningen som Carl-Gustaf och det förra pressansvariga hof fruntimret Nina Eldh tillsammans bjöd på. Men paret C-G/B.T. går verkligen inte av för hackor de heller
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2011-06-10 kl. 17:33.
Citera
2011-06-10, 17:52
  #6758
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Finns inte en chans till att han gör detta och han behöver det inte heller enligt mig.
Och skulle det förmodan vara så att han tröttnar så kommer Victoria något annat är inte tänkbart.
Önska kan man alltid göra men mer än så är inte aktuellt.

Förmåner?
Jag skulle inte vilja byta direkt.
Inte en chans till eget liv och göra precis som man vill.
Jag skulle däremot unna honom ett bra liv utan förpliktelser.
Det är ju så att man valt att ha monarki i det här landet så det enda blir att man ändrar åsikt i fallet, vilket är ett långt ifrån vad som kommer att ske inom rimlig framtid.

Jag anser fortfarande att detta förlöjligande av kungen och hans familj är oftast av människor som har ett sånt grått trist eget liv och inte har bättre för sig än att sitta som en hyena och supa in allt som kloakjournalisterna skriver om kungen,.
Det är nog så att man tjänar en viss slant på just kungen och skvaller vilket är fullständigt vidrigt då det mesta saknar grunder.
För mig är det totalt ointressant vad kungen gör från morgon till kväll, det intressanta är fenomenet att människor tror på all skit man läser om kungen och tar det för sanning.
Kanske en del behöver ett bättre liv än så.

Så länge som kungen är statschef och som sådan vår främsta representant för Sverige så tycker jag att det vore snudd på tjänstefel om vi svenskar tyckte att "det var totalt ointressant vad kungen gör från morgon till kväll". Ska han företräda mig som svensk så anser jag att jag har rätt att fordra vissa saker av honom. Bl a att han inte skämmer ut Sverige och svenskarna genom att ränna på svartklubb, porrklubb utomlands, ha älskarinnor som talar ut i TV (Henemark), umgås med polare som kontaktar kriminella för att köpa kompometterande foton etc. Inför republik NU och låt privatpersonen Cal Gustf Hottentott knulla yngre damer på heltid. Ingen skulle bli gladare än jag.
Citera
2011-06-10, 18:16
  #6759
Medlem
kristibruds avatar
Hur rik är kungafamiljen?

Hur stor privat förmögenhet har var och en? Alltså om de skulle abdikera så har de väl så de klarar sig gott resten av sina liv? Vilka slott etc. får de 'behålla' som privat egendom osv.
Citera
2011-06-10, 21:56
  #6760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men tydligen så verkar det som om kungens närmaste män ÄR villiga att ta en hel del risker för honom. Se bara på Lettström...
Tror som sagt att det i dessa kretsar finns en ära i själva offerrollen och en hederskodex att allt ska "hållas inom familjen" till varje pris.



Jag vet inte om Lettström insåg att han tog en risk.

Tog han en risk förresten? Den risk han tog var väl kanske att eventuellt exponeras mer i media än de andra kompisarna Noppe och Aje.
Citera
2011-06-10, 22:13
  #6761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Jag vet inte om Lettström insåg att han tog en risk.

Tog han en risk förresten? Den risk han tog var väl kanske att eventuellt exponeras mer i media än de andra kompisarna Noppe och Aje.

Lettström har tagit alldeles för många risker alldeles för länge.
Citera
2011-06-10, 22:23
  #6762
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Hur rik är kungafamiljen?

Hur stor privat förmögenhet har var och en? Alltså om de skulle abdikera så har de väl så de klarar sig gott resten av sina liv? Vilka slott etc. får de 'behålla' som privat egendom osv.

Provat att googla eller att söka här på Flashback?

Gjorde en lös sökning här och för cirka 7-8 år sedan var "ställningen":

Knugen 173 359 123
Jokern 173 359 123 (gifta= förmögenhet tillsammans)
Gaffeln 17 504 520
Hakan 17 355 146
Ciggen 17 012 195

Dessa summor lär inte ha minskat med åren... Finns säkert mera färska uppgifter.
Citera
2011-06-10, 22:53
  #6763
Medlem
kristibruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Provat att googla eller att söka här på Flashback?

Gjorde en lös sökning här och för cirka 7-8 år sedan var "ställningen":

Knugen 173 359 123
Jokern 173 359 123 (gifta= förmögenhet tillsammans)
Gaffeln 17 504 520
Hakan 17 355 146
Ciggen 17 012 195

Dessa summor lär inte ha minskat med åren... Finns säkert mera färska uppgifter.
Kan du försöka få fram siffror som är mer aktuella än 7-8 år gamla?

Tack på förhand
Citera
2011-06-12, 12:30
  #6764
Medlem
Intervju med kungen. Här säger han hela sanningen och ingenting annat.

Se http://www.youtube.com/watch?v=3fg_qC-AGAE
Citera
2011-06-12, 14:48
  #6765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Provat att googla eller att söka här på Flashback?

Gjorde en lös sökning här och för cirka 7-8 år sedan var "ställningen":

Knugen 173 359 123
Jokern 173 359 123 (gifta= förmögenhet tillsammans)
Gaffeln 17 504 520
Hakan 17 355 146
Ciggen 17 012 195

Dessa summor lär inte ha minskat med åren... Finns säkert mera färska uppgifter.

Är väl bara att vänta på Aftonbladets el Expressen: De är rikast i din kommun och hoppas du bor i rätt del av Sverige.

Dessutom varierar summorna beroende på vilka aktier de äger. De brukar vara tunga i våra toppföretag
Citera
2011-06-12, 17:34
  #6766
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det fanns definitivt ingenting som behövde smusslas undan, det kan jag garantera.
Alla hem innehar inte porrtidningar även om ni tycks tro det.

Menar du för övrigt att det inte förekommer klasskillnader som är uppenbara i mötet mellan människor?

Jag betvivlar inte att DITT hem var befriat från Fibaktuellt, men utifrån detta vill du påskina att Fibban inte lästes av medelklassen (en enkel match är väl att bläddra i några nummer och kolla upp annonsörerna, vilket borde ge en fingervisning). En verklighetsfrämmande uppfattning.
Givetvis har vi klasskillnader. Varifrån har du fått uppfattningen att jag ifrågasätter detta? Det jag däremot är spontant allergisk emot är just ditt medelklassperspektiv, som anses vara det rätta. Medelklassen konsumerade inte porr på 70-talet enligt dig, bara arbetarklassen och i viss mån överklassen (givetvis en degenererad sådan).
Citera
2011-06-12, 17:49
  #6767
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att sexualmoralen skulle varit så hög inom arbetarklassen håller jag inte direkt med om.
Tvärtom så är det väl arbetarklassen som i större utsträckning utmärkt sig gällande problem med promiskuitet och tidiga sexdebuter?
Allmänt moraliskt förfall, dåligt beteende och en kass kvinnosyn förekommer dock givetvis (tyvärr) inom alla samhällsklasser.

I det gamla bondesamhället fick bondpojkar och bondflickor ha sex före giftemålet. När hon väl var gravid blev det giftemål. Då visste man att fortbeståndet var tryggat. I borgarhemmen var så inte fallet. Männen satte på tjänstefolk och gick till prostituerade medan kvinnorna blev hispiga.

Till kungen: tiden runt 1965 - 1972, då han formades till playboy är intressant. Har vi någon lista på scandal beauties och ställen de träffades på, utlandsresor mm?
Citera
2011-06-12, 19:26
  #6768
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
I det gamla bondesamhället fick bondpojkar och bondflickor ha sex före giftemålet. När hon väl var gravid blev det giftemål. Då visste man att fortbeståndet var tryggat. I borgarhemmen var så inte fallet. Männen satte på tjänstefolk och gick till prostituerade medan kvinnorna blev hispiga.

Till kungen: tiden runt 1965 - 1972, då han formades till playboy är intressant. Har vi någon lista på scandal beauties och ställen de träffades på, utlandsresor mm?



Playboy säger du och trånar som en hyena efter hans liv innan han gifte sig, vet hut för fan!
Han levde väl som vilken ung man som helst, eller skulle han skilja sig från andra män då det gäller att träffa kvinnor menar du?
Jäkla märklig inställning måste jag säga.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-06-12 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in