2011-05-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Här är sekvesen när Hovet ballar ur på TV4:

http://korta.nu/e0zq6

Dokussåpan om kungen och hans tvivelaktiga vänner tar aldrig slut.
Citera
2011-05-21, 17:56
Medlem
Denna "Såpa" kommer bara att stärka Kungahuset......
En pajas har eventuellt ett par bilder som han inte visar där eventuellt kungen är närvarande när några fliclor har sex..... ....2011..
Citera
2011-05-21, 18:17
Medlem
Grandiosos avatar
Jag förstår uppriktigt sagt inte hur man har vågat ta såna risker, alltså genom att beblanda sig
med sånt här suspekt folk och igångsätta såna här "Lekar" med tjänstvilliga tjejer.
Man borde väl rimligtvis kalkylerat med att ett sånt agerande öppnar upp för både det ena och
det andra. En alldeles överhängande risk för att utsättas för utpressningsförsök och annat
misshagligt elände.
Hur tänker man egentligen? Eller finns det inga hjärnor här att tala om?
Svårt driftsstyrda personer i höga ställningar - ja, kungen då åtminstone. Bilhandlarsonen är
kanske ett mera tveksamt fall ur den aspekten och likaså "förhandlaren" Lettström, han som visst basar över nåt parkeringsgarage eller vad det nu var nånting men skit samma - har här betett sig
under all kritik minst sagt.
Lite tragikomiskt det hela, onekligen. Det finns inga ursäkter. Det är inte godtagbart det allra minsta.

Folk i kungahusets absoluta närhet frotterar sig med ledande personer i den undre världen;
hur ser omvärlden på en sån skandalös sak, måntro...?

Det kungliga majestätet borde uppenbarligen ha haft betydligt bättre omdöme när han en gång
valde delar av sitt umgänge.

Emellertid: Det här sjunker väl undan i folks medvetande efter ett tag och så är alla lika
förtjusta som vanligt i vår kung. Det går bevisligen mycket lätt att glömma eller åtminstone
att förtränga bland gemene man...
Senast redigerad av Grandioso 2011-05-21 kl. 18:32.
Citera
2011-05-21, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Svenska folket: "Ut med Kungen - in med Victoria".

http://www.expressen.se/nyheter/1.2443488/folket-ut-med-kungen-in-med-victoria
Citera
2011-05-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Denna "Såpa" kommer bara att stärka Kungahuset......
En pajas har eventuellt ett par bilder som han inte visar där eventuellt kungen är närvarande när några fliclor har sex..... ....2011..
Är man en officiell person har man ögonen på sig. Är man kung har man ännu fler ögon på sig och har man en gång figurerat i tveksamma sammanhang, tja då är det liksom kört.
Citera
2011-05-21, 23:19
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilken kunglighet är det då, Prinsessan Lillian?
Ja, i de övrigas sällskap så får man nog anse att hon är rena nobelpristagaren
Citera
2011-05-21, 23:59
Medlem
Mogrens avatar
Nu räcker det inte med att vända blad längre. Nu får nog knugen börja snabbläddra.
Citera
2011-05-22, 00:10
Medlem
RetroPixels avatar
Personligen är jag glad för kungens skull.
INte mediadrevet just nu förstås men han är inte mer än man, och kuken måste ha sitt.
Kan ju rätt lätt säga att om jag varit i hans position och fina kända brudar särade på benen för mig hade jag inte heller sagt nej. Kungen har växt i mina ögon må han regera och knulla fina damer i många år till.
Citera
2011-05-22, 00:50
Medlem
Giant Squids avatar
Hur var det här med kokainet som levererades? var kungen medveten om vad som pågick, vem var kompisen? osv, väcker lite frågor.
Citat:
”Levererar kokain”
Han har själv beskrivit bilderna på kungen.
– Han är där i sällskap där tjejerna är nakna. Och till exempel när en tjej levererar kokain till hans kompis och sådant.
I AB så är även Bingo framme med nån bok där kungens bravader finns med. Ska man skriva en bok i år så ska man ha med lite skvaller om kungen helt klart.
Citat:
Kungen festade vilt med Bingo Rimérs bikiniflickor – vägrade gå ut till bilen

Så sent som 2003 festade kungen med unga lättklädda kvinnor hos vännen Aje Philipson.
Utanför satt drottningen i sällskap av Säpo och väntade.

I baren stod kungen och svajade med skjortan uppknäppt till naveln och en cigarr dinglade i mungipan

Nån som läst Bingos skvaller, eller har tillgång från Plusbilagan?
Citera
2011-05-22, 07:16
Medlem
densistasovjets avatar
Att kungen har dessa kompisar säger mer om kungen dvs helt obildbar och då väljer han ju detta patrask som sina närmaste vänner. Knappast troligt att de diskuterar senaste vetenskapliga rönen på middagarna, snarare färgen på diverse kvinnors könshår och andra WT frågor. Förutom Noppe så verkar resten av högadeln undvika knugen som pesten.

Monarkier kan inte överleva i det moderna media och sociala medie -landskapet. Frågan är bara
hur lång tid det tar innan det är avvecklat.
Citera
2011-05-22, 07:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Personligen är jag glad för kungens skull.
INte mediadrevet just nu förstås men han är inte mer än man, och kuken måste ha sitt.
Kan ju rätt lätt säga att om jag varit i hans position och fina kända brudar särade på benen för mig hade jag inte heller sagt nej. Kungen har växt i mina ögon må han regera och knulla fina damer i många år till.

Ja, tänk om Knugen skulle svara som Frank Andersson. Det vore kul. Ärligt i alla fall. Naturligtvis är det knepigt att vara kung samtidigt som kompisarna knullar runt. En politiker, eller för den delen en polischef, kan alltid vänta några år tills jobbet är färdigt. Hur ska det bli med Götbladskan när hon tycker hon gjort sitt? En kung sitter där han sitter.

Som densistaavsovjet påpekade skyr den riktiga adeln knugen. Jag vet inte om det är helt riktigt. Särkilt fiina anses de kanske inte, men nog medför de viss glamour. Se bara på Sällskapsdamen, som ser ut att ha tagit sig som livsuppgift att vara just sällskapsdam åt Ciggen, och som dessutom kommer från den absoluta överklassen.

Knugen med familj lever i en ganska märklig symbios med media. Utan media har den moderna monarkin inget existensberättigande, samtidigt har vi sett att den kan vara dess värsta fiende. Överklassen av den gamla skolan skyr däremot media, som anses vara vulgärt och lågt stående. Kanske kommer Facebook-generationen att ändra på det, så att även överklassen anser att det är normalt att figurera i olika mediala sammanhang.
Citera
2011-05-22, 07:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Här står det lite mera. Monarkistiskt dravel.

http://www.skrivkonst.net/2010/11/06/den-storsinte-monarken/

Det ska bli spännande att se om bilderna är äkta eller inte. Chansen att de är förfalskade är stor med tanke på Björn Borg-affären. Men eftersom hans utpressningsidéer går tillbaka så långt, är det väl inte omöjligt att han riggat upp kameror i det syftet?

Skribenten tar upp lagligheten i att filma. Naturligtvis är det inte det, med det fullständigt ointressant. Däremot är det olagligt att utpressa folk, oavsett om man har något att komma med eller inte. Den eventuella filmningen är dessutom preskriberad sen många år. För övrigt får domstolen använda vilka bevis de vill, oavsett om de kommit fram på olagligt sätt. Inte många rätt där inte.

Det roliga är att Knugen knappast kan stämma någon för dessa bilder. Varför stämde han i så fall inte för boken? Aha! Det som står i den är således sant, till skillnad från bilderna som kan vara manipulerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in