Jag förstår uppriktigt sagt inte hur man har vågat ta såna risker, alltså genom att beblanda sig
med sånt här suspekt folk och igångsätta såna här "Lekar" med tjänstvilliga tjejer.
Man borde väl rimligtvis kalkylerat med att ett sånt agerande öppnar upp för både det ena och
det andra. En alldeles överhängande risk för att utsättas för utpressningsförsök och annat
misshagligt elände.
Hur tänker man egentligen? Eller finns det inga hjärnor här att tala om?
Svårt driftsstyrda personer i höga ställningar - ja, kungen då åtminstone. Bilhandlarsonen är
kanske ett mera tveksamt fall ur den aspekten och likaså "förhandlaren" Lettström, han som visst basar över nåt parkeringsgarage eller vad det nu var nånting men skit samma - har här betett sig
under all kritik minst sagt.
Lite tragikomiskt det hela, onekligen. Det finns inga ursäkter. Det är inte godtagbart det allra minsta.
Folk i kungahusets absoluta närhet frotterar sig med ledande personer i den undre världen;
hur ser omvärlden på en sån skandalös sak, måntro...?
Det kungliga majestätet borde uppenbarligen ha haft betydligt bättre omdöme när han en gång
valde delar av sitt umgänge.
Emellertid: Det här sjunker väl undan i folks medvetande efter ett tag och så är alla lika
förtjusta som vanligt i vår kung. Det går bevisligen mycket lätt att glömma eller åtminstone
att förtränga bland gemene man...