Citat:
Man kan givetvis tycka som en mig närstående monarkist som säger att han skiter i om det sitter en chimpans på tronen, han anser att statsskicket monarki fungerar bra i små länder som Sverige helt enkelt! Och anser att det är de anställda hovherrarnas (och damernas) förb plikt att se till att monarken håller sig på mattan!
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu är det hög tid att vi tänker efter lite. Förmodligen har 99 % av Er som postar här i tråden har en massa skit i bagaget. Rannsaka nu er själv eller knip igen!
Helt enkelt Ni är människor med alla dess fel och brister, men nu sitter Ni här och moraliserar över HMK. Ta en stund och reflektera över ditt eget liv! Ni gör ett nummer av att han är Kung, ja han är kung men det är fanimig inget han valt att bli. Lägg ner nu och inse att även vår konung är en människa, vad faan kräver Ni?
Jag säger inte att det inte har inträffat eller att det inte finns moraliska tvivelaktigheter i dessa historier.
Men det är inte Er sak att gotta Er åt, lägg ner nu och låt honom vara ifred.
Fundera på hur mycket bättre du mår av att veta eller tro på en det ena eller det andra, fundera på hur du själv skulle må om all skit om dig skulle komma fram!
Dom verkliga skitstövlarna i den här historien är författarna och journalisterna som försöker tjäna en slant på den här dyngan. Sluta mata trollen!
/Provokatör
- Ni har varit på fester som ni knappt vill eller kan minnas.
- Ni har haft sex med personer ni aldrig skulle vilja träffa igen.
- Ni har gått på tvivelaktiga etablissemang.
- Ni har varit otrogna.
- Ni har sett upp till vissa vänner som har sån koll och kan fixa ruggigt bra partyn, med snygga och villiga brudar/snubbar.
- Ni har tagit otillåtna substanser.
- Ni har begått brott.
- Ni har umgåtts kriminella "vänner".
- Ni har tröttnat på Er nuvarande partner.
Helt enkelt Ni är människor med alla dess fel och brister, men nu sitter Ni här och moraliserar över HMK. Ta en stund och reflektera över ditt eget liv! Ni gör ett nummer av att han är Kung, ja han är kung men det är fanimig inget han valt att bli. Lägg ner nu och inse att även vår konung är en människa, vad faan kräver Ni?
Jag säger inte att det inte har inträffat eller att det inte finns moraliska tvivelaktigheter i dessa historier.
Men det är inte Er sak att gotta Er åt, lägg ner nu och låt honom vara ifred.
Fundera på hur mycket bättre du mår av att veta eller tro på en det ena eller det andra, fundera på hur du själv skulle må om all skit om dig skulle komma fram!
Dom verkliga skitstövlarna i den här historien är författarna och journalisterna som försöker tjäna en slant på den här dyngan. Sluta mata trollen!
/Provokatör
Personligen har jag definitivt inga problem med att C-G slog runt och levde loppan när han var en ung man, men han fyllde 27 år 1973 - han var då en hyfsat vuxen man av vilken man borde kunnat förvänta sig att han skulle kunna förhålla sig på ett moget sätt till det stora ansvar han fått och alla de privilegier som denna ställning också förde med sig. Därefter kan man definitivt ställa stora krav på honom, tex att han inser att hans höga ställning med åtföljande hög offentlig profil i stort sett dygnet runt, året om, år ut och år in kommer att kräva en hel del (understatement) personliga uppoffringar av honom OCH hans familj!
Så oavsett om en och annan Svenne Banan väljer att leva livet igenom partajandes med olämpliga vänner etc, så är det enligt min mening inte en option för C-G! Om han kände att kraven på en monarks liv skulle vara för mycket för honom skulle han ha avsagt sig tronen. Hans syster Christina tror jag tex hade klarat jobbet alldeles utmärkt!
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-14 kl. 21:38.
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-14 kl. 21:38.