2010-11-14, 21:36
  #4777
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu är det hög tid att vi tänker efter lite. Förmodligen har 99 % av Er som postar här i tråden har en massa skit i bagaget. Rannsaka nu er själv eller knip igen!
  • Ni har varit på fester som ni knappt vill eller kan minnas.
  • Ni har haft sex med personer ni aldrig skulle vilja träffa igen.
  • Ni har gått på tvivelaktiga etablissemang.
  • Ni har varit otrogna.
  • Ni har sett upp till vissa vänner som har sån koll och kan fixa ruggigt bra partyn, med snygga och villiga brudar/snubbar.
  • Ni har tagit otillåtna substanser.
  • Ni har begått brott.
  • Ni har umgåtts kriminella "vänner".
  • Ni har tröttnat på Er nuvarande partner.
Etc. etc.

Helt enkelt Ni är människor med alla dess fel och brister, men nu sitter Ni här och moraliserar över HMK. Ta en stund och reflektera över ditt eget liv! Ni gör ett nummer av att han är Kung, ja han är kung men det är fanimig inget han valt att bli. Lägg ner nu och inse att även vår konung är en människa, vad faan kräver Ni?
Jag säger inte att det inte har inträffat eller att det inte finns moraliska tvivelaktigheter i dessa historier.

Men det är inte Er sak att gotta Er åt, lägg ner nu och låt honom vara ifred.
Fundera på hur mycket bättre du mår av att veta eller tro på en det ena eller det andra, fundera på hur du själv skulle må om all skit om dig skulle komma fram!

Dom verkliga skitstövlarna i den här historien är författarna och journalisterna som försöker tjäna en slant på den här dyngan. Sluta mata trollen!

/Provokatör
Man kan givetvis tycka som en mig närstående monarkist som säger att han skiter i om det sitter en chimpans på tronen, han anser att statsskicket monarki fungerar bra i små länder som Sverige helt enkelt! Och anser att det är de anställda hovherrarnas (och damernas) förb plikt att se till att monarken håller sig på mattan!

Personligen har jag definitivt inga problem med att C-G slog runt och levde loppan när han var en ung man, men han fyllde 27 år 1973 - han var då en hyfsat vuxen man av vilken man borde kunnat förvänta sig att han skulle kunna förhålla sig på ett moget sätt till det stora ansvar han fått och alla de privilegier som denna ställning också förde med sig. Därefter kan man definitivt ställa stora krav på honom, tex att han inser att hans höga ställning med åtföljande hög offentlig profil i stort sett dygnet runt, året om, år ut och år in kommer att kräva en hel del (understatement) personliga uppoffringar av honom OCH hans familj!

Så oavsett om en och annan Svenne Banan väljer att leva livet igenom partajandes med olämpliga vänner etc, så är det enligt min mening inte en option för C-G! Om han kände att kraven på en monarks liv skulle vara för mycket för honom skulle han ha avsagt sig tronen. Hans syster Christina tror jag tex hade klarat jobbet alldeles utmärkt!
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-14 kl. 21:38.
Citera
2010-11-14, 21:44
  #4778
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Det finns ju musik att fylla tråden med !
En nidvisa av Kriminella Gitarrer tillägnad vår monark: Knugens Kuk.

http://www.youtube.com/watch?v=6P0oVzV9GQg

Ha! Det där hade jag helt gömt bort! Tack!

Annars får vi väl fråga vår La Camilla hur det står till med den saken.
Citera
2010-11-14, 21:53
  #4779
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nu är det hög tid att vi tänker efter lite. Förmodligen har 99 % av Er som postar här i tråden har en massa skit i bagaget. Rannsaka nu er själv eller knip igen!
  • Ni har varit på fester som ni knappt vill eller kan minnas.
  • Ni har haft sex med personer ni aldrig skulle vilja träffa igen.
  • Ni har gått på tvivelaktiga etablissemang.
  • Ni har varit otrogna.
  • Ni har sett upp till vissa vänner som har sån koll och kan fixa ruggigt bra partyn, med snygga och villiga brudar/snubbar.
  • Ni har tagit otillåtna substanser.
  • Ni har begått brott.
  • Ni har umgåtts kriminella "vänner".
  • Ni har tröttnat på Er nuvarande partner.
Etc. etc.

Helt enkelt Ni är människor med alla dess fel och brister, men nu sitter Ni här och moraliserar över HMK. Ta en stund och reflektera över ditt eget liv! Ni gör ett nummer av att han är Kung, ja han är kung men det är fanimig inget han valt att bli. Lägg ner nu och inse att även vår konung är en människa, vad faan kräver Ni?
Jag säger inte att det inte har inträffat eller att det inte finns moraliska tvivelaktigheter i dessa historier.

Men det är inte Er sak att gotta Er åt, lägg ner nu och låt honom vara ifred.
Fundera på hur mycket bättre du mår av att veta eller tro på en det ena eller det andra, fundera på hur du själv skulle må om all skit om dig skulle komma fram!

Dom verkliga skitstövlarna i den här historien är författarna och journalisterna som försöker tjäna en slant på den här dyngan. Sluta mata trollen!

/Provokatör

Jag erkänner mig skyldig till alla dessa punkter, de gör nog de flesta. Skillnaden är att vi får ta ansvar för våra gärningar och vi får tjäna våra egna surt förvärvade slantar som vi sen får disponera på det vi prioriterar. Horor, mat, knark, ny bil, vi får välja. Likaså får vi slita oss igenom utbildningar, militärtjänst och arbetsdag.

Skulle vi fucka upp blir saker och ting kan vi vänta oss sparken från jobbet, böter av polisen, skilsmässa från frugan osv beroende på vad vi gjort bort oss.

Kungen är en obildbar fåne som får gratis militära meriter som får självaste Colin Powel att rodna, han får miljoner av skattebetalarnas pengar som han kan spendera på horor, hans jobb är en fjärt jämfört med vanliga Svenssons.

Ändå fuckar han upp: sitt jobb, sitt förhållande, sina hederlighet - allt! Och vilka konsekvenser får han? Inga.

Orättvist gråter många. Jag skiter i om det skulle vara orättvist, livet är sådant. Vad jag och förmodligen många andra vänder sig mot att han är orörbar oavsett vad han gör. Fast det är vi som betalar hans lön. Kungen ska tjäna folket.

Eftersom han är oduglig, med grava inlärningsproblem - liksom hans barn, känns det dumt att han ska få fortgå som representant för Sverige.

Byt ut din chef på ditt jobb mot kungen. Skulle du vilja att han satt kvar och representerar ditt företag? Speciellt om hans arbetsinsats är under medioker?


Och jag vill vidhålla att allt inte är ute ännu. Ser fram emot nästa bok som kommer
Citera
2010-11-14, 21:59
  #4780
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
...
Byt ut din chef på ditt jobb mot kungen. Skulle du vilja att han satt kvar och representerar ditt företag? Speciellt om hans arbetsinsats är under medioker?
...

Bra rutet!

Just det här sista jag rodnandes nog missat som argument. Det kommer jag att använda i fortsättningen. Tack!
Citera
2010-11-14, 22:30
  #4781
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
Jag erkänner mig skyldig till alla dessa punkter, de gör nog de flesta. Skillnaden är att vi får ta ansvar för våra gärningar och vi får tjäna våra egna surt förvärvade slantar som vi sen får disponera på det vi prioriterar. Horor, mat, knark, ny bil, vi får välja. Likaså får vi slita oss igenom utbildningar, militärtjänst och arbetsdag.

Skulle vi fucka upp blir saker och ting kan vi vänta oss sparken från jobbet, böter av polisen, skilsmässa från frugan osv beroende på vad vi gjort bort oss.

Kungen är en obildbar fåne som får gratis militära meriter som får självaste Colin Powel att rodna, han får miljoner av skattebetalarnas pengar som han kan spendera på horor, hans jobb är en fjärt jämfört med vanliga Svenssons.

Ändå fuckar han upp: sitt jobb, sitt förhållande, sina hederlighet - allt! Och vilka konsekvenser får han? Inga.

Orättvist gråter många. Jag skiter i om det skulle vara orättvist, livet är sådant. Vad jag och förmodligen många andra vänder sig mot att han är orörbar oavsett vad han gör. Fast det är vi som betalar hans lön. Kungen ska tjäna folket.

Eftersom han är oduglig, med grava inlärningsproblem - liksom hans barn, känns det dumt att han ska få fortgå som representant för Sverige.

Byt ut din chef på ditt jobb mot kungen. Skulle du vilja att han satt kvar och representerar ditt företag? Speciellt om hans arbetsinsats är under medioker?


Och jag vill vidhålla att allt inte är ute ännu. Ser fram emot nästa bok som kommer

Jag har rätt och Ni har fel! Säg efter mig
!

http://www.youtube.com/watch?v=My0GcwMBMQ8

/Provokatör
Citera
2010-11-14, 22:33
  #4782
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Newsmill - Maria Robsahm: "Rätt att kräva besked om kungen var på Mille Markovichs bordell."

Om bordellen på Hornsgatan 66 dit kungens vänner hade guldnycklar.

Notera att Maria Robsahm är den ökända Maria Carlshamre. Efter äktenskap heter hon numera Robsahm.

I artikeln kommer uppgiften om guldnycklarna till kungens vänner helt plötsligt. Ingen förklaring och ingen uppgift om källa. Mycket märkligt.


Trådar om Maria Robsahm (fd Carlshamre)


https://www.flashback.org/t304429

https://www.flashback.org/t344238

https://www.flashback.org/t258064
Citera
2010-11-14, 22:40
  #4783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Notera att Maria Robsahm är den ökända Maria Carlshamre. Efter äktenskap heter hon numera Robsahm.

I artikeln kommer uppgiften om guldnycklarna till kungens vänner helt plötsligt. Ingen förklaring och ingen uppgift om källa. Mycket märkligt.

Ja, mycket märkligt. Hon har säkert, av någon outgrundlig anledning, ljugit ihop allting för att smutskasta "den motvillige" och hans kumpaner.
Citera
2010-11-14, 22:47
  #4784
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ja, mycket märkligt. Hon har säkert, av någon outgrundlig anledning, ljugit ihop allting för att smutskasta "den motvillige" och hans kumpaner.

Om du inte inser att det är märkligt och är beredd att lita blint på Robsahm/Carlshamre saknar du omdöme.
Citera
2010-11-14, 22:58
  #4785
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Notera att Maria Robsahm är den ökända Maria Carlshamre. Efter äktenskap heter hon numera Robsahm.

I artikeln kommer uppgiften om guldnycklarna till kungens vänner helt plötsligt. Ingen förklaring och ingen uppgift om källa. Mycket märkligt.


Trådar om Maria Robsahm (fd Carlshamre)


https://www.flashback.org/t304429

https://www.flashback.org/t344238

https://www.flashback.org/t258064

Ingen gemensam vän på Facebook (ovanligt) = ingen trovärdighet och svårare att kolla uppgifterna....

/Provokatör
Citera
2010-11-14, 22:59
  #4786
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Om du inte inser att det är märkligt och är beredd att lita blint på Robsahm/Carlshamre saknar du omdöme.


Du ska nog inte koppla ihop användaren Testa och omdöme, de är inte helt kompatibla
om man uttrycker sig milt.


//Reimer
Citera
2010-11-14, 23:01
  #4787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ingen gemensam vän på Facebook (ovanligt) = ingen trovärdighet och svårare att kolla uppgifterna....

/Provokatör

Så man måste alltså ha minst en gemensam facebookvän med dig för att vara det minsta trovärdig?
Citera
2010-11-14, 23:05
  #4788
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Så man måste alltså ha minst en gemensam facebookvän med dig för att vara det minsta trovärdig?

Jupp, så är det! Så mycket enklare att kontrollera uppgifterna. Tror faktiskt detta var det första namnet som dök upp i tråden som jag saknar kopplingar till...Och du sluta slå dig i huvudet!

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in