Jag erkänner mig skyldig till alla dessa punkter, de gör nog de flesta. Skillnaden är att vi får ta ansvar för våra gärningar och vi får tjäna våra egna surt förvärvade slantar som vi sen får disponera på det vi prioriterar. Horor, mat, knark, ny bil, vi får välja. Likaså får vi slita oss igenom utbildningar, militärtjänst och arbetsdag.
Skulle vi fucka upp blir saker och ting kan vi vänta oss sparken från jobbet, böter av polisen, skilsmässa från frugan osv beroende på vad vi gjort bort oss.
Kungen är en obildbar fåne som får gratis militära meriter som får självaste Colin Powel att rodna, han får miljoner av skattebetalarnas pengar som han kan spendera på horor, hans jobb är en fjärt jämfört med vanliga Svenssons.
Ändå fuckar han upp: sitt jobb, sitt förhållande, sina hederlighet - allt! Och vilka konsekvenser får han? Inga.
Orättvist gråter många. Jag skiter i om det skulle vara orättvist, livet är sådant. Vad jag och förmodligen många andra vänder sig mot att han är orörbar oavsett vad han gör. Fast det är vi som betalar hans lön. Kungen ska tjäna folket.
Eftersom han är oduglig, med grava inlärningsproblem - liksom hans barn, känns det dumt att han ska få fortgå som representant för Sverige.
Byt ut din chef på ditt jobb mot kungen. Skulle du vilja att han satt kvar och representerar ditt företag? Speciellt om hans arbetsinsats är under medioker?
Och jag vill vidhålla att allt inte är ute ännu. Ser fram emot nästa bok som kommer