Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Som jag skrev tidigare. Hade nån av de utpekade i bordellhärvan känt sig förtalade hade hon fått sitta i rättegångar.
Jag tycker hennes första bok visar att hennes trovärdighet är hög. Sedan återstår det ju se om hennes trovärdighet består efter denna. Men efter tv-programmet i går tycker jag att hennes trovärdighet är intakt.
Men jesus. Jag kan bara inte tro mina ögon.
Att känna sig förtalad och att driva saker till svensk tryckfrihetsrättegång är två skilda saker. Helt sanslöst påstående. Det råder inga som helst tvivel om att folk känt sig totalt överkörda av boken. Skuldfrågan reddes ut klart och tydligt på 70-talet och så kommer Deanne Rauscher med denna smörja baserat på "kvinnors berättelser". Olof Johansson har själv tagit en direktsänd debatt i TV och totalsågat boken. Polisen och Säpo ger honom rätt.
Jag har nu sett tv-programmet och den kvinnan saknar all trovärdighet. Männen ljuger och kvinnor talar sanning - det är allt hon har att komma med. Deanne Rauscher har exempelvis lyssnat på fröken Wellton som satt intill. Hörde du? "
Förr i tiden halshögg kungen folk".
Herre jävlar...