2010-11-04, 12:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Se där ja. Vad var det jag sa.

- Men nu drar hovet öronen åt sig och ger nya direktiv inför pressträffen klockan 16.25. Hovet har förklarat att journalisterna inte får ställa några frågor till kungen om boken. Han kommer att ge en kort kommentar om boken i inledningen av pressträffen. Resten ska bara handla om älgjakten, säger Esbjörn Wahlberg pressansvarig på Sveaskog till Resume.se.

Se http://www.nyhetskanalen.se/1.1890976/2010/11/04/kungen_haller_hov_i_algskogen

Ni juridiskt kunniga - kan det förutom åtal för förtal bli åtal för majestätsbrott? Det vore onekligen rätt kul om denna förlegade brottrubricering kom till användning. När var det senast?
Citera
2010-11-04, 12:54
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Som jag skrev tidigare. Hade nån av de utpekade i bordellhärvan känt sig förtalade hade hon fått sitta i rättegångar.
Jag tycker hennes första bok visar att hennes trovärdighet är hög. Sedan återstår det ju se om hennes trovärdighet består efter denna. Men efter tv-programmet i går tycker jag att hennes trovärdighet är intakt.

Men jesus. Jag kan bara inte tro mina ögon.

Att känna sig förtalad och att driva saker till svensk tryckfrihetsrättegång är två skilda saker. Helt sanslöst påstående. Det råder inga som helst tvivel om att folk känt sig totalt överkörda av boken. Skuldfrågan reddes ut klart och tydligt på 70-talet och så kommer Deanne Rauscher med denna smörja baserat på "kvinnors berättelser". Olof Johansson har själv tagit en direktsänd debatt i TV och totalsågat boken. Polisen och Säpo ger honom rätt.

Jag har nu sett tv-programmet och den kvinnan saknar all trovärdighet. Männen ljuger och kvinnor talar sanning - det är allt hon har att komma med. Deanne Rauscher har exempelvis lyssnat på fröken Wellton som satt intill. Hörde du? "Förr i tiden halshögg kungen folk".

Herre jävlar...
Citera
2010-11-04, 12:58
Avstängd
Jag har lite svårt att tro på uppgifterna om att kungen vänsterprasslat med äckel-suggan Camilla Henemark och tom att han skulle varit förälskad i henne. Isf har han någon pervers böjelse för mytomaniska pundarsuggor, låter tvivelaktigt minst sagt.
Det verkar som många inte förstår att det finns människor som kan påstå precis vad som helst för lite fame, kungafamiljen har en lång svans av knäppgökar ute i periferin som gör allt för att associeras med honom.
Senast redigerad av BWisser 2010-11-04 kl. 13:01.
Citera
2010-11-04, 12:59
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ni juridiskt kunniga - kan det förutom åtal för förtal bli åtal för majestätsbrott? Det vore onekligen rätt kul om denna förlegade brottrubricering kom till användning. När var det senast?

Den lagen finns inte längre, idag är det högmålsbrott som gäller.
Citera
2010-11-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kan det förutom åtal för förtal bli åtal för majestätsbrott? Det vore onekligen rätt kul om denna förlegade brottrubricering kom till användning. När var det senast?

Det kommer inte att hända någonting alls.
Citera
2010-11-04, 13:06
Medlem
Ett kort uttalande om boken, sedan kommer resten av kungens pressträff att handla om älgjakten. Hovets taktik riskerar att bli ett riktigt mediespektakel om de håller fast vid sitt ord.
http://www.resume.se/nyheter/2010/11/04/kan-bli-kalabalik/
Citera
2010-11-04, 13:10
Medlem
[quote=hoppsann]Hur vet den anonyma kvinnan att det som hon anser är lögn handlar om just henne?
Rätt många kvinnor verkar ha rätt liknande historier att berätta.

Författarna har knappast dels ljugit om henne och dels bekräftat för henne att vittnet är just hon?
Lite mer logik skulle jag vilja se bakom ditt inlägg.[/QUOTE

Den kvinnan jag talar om, hade blivit kontaktad av DR och de hade träffats. DR påstår sig då veta, från säker källa, att min kontakt hade träffat olika kända personer vid olika tillfällen, personer som bordellmamman DH hade förmedlat. MEN min kontakt hade absolut inte träffat dessa kända personer som DR påstod. Det dementerades helt klart. DR hade även en hel del raka påsåenden som var helt felaktiga.
När sedan boken kom ut stod det att min kontakt ändå hade träffat dessa personer. Det fanns även en del raka påståenden som var helt oriktiga. DR hade fiktiva namn på de kvinnor som förekom i boken, så det finns ingen chans till förväxling av de inblandade och de bör väl veta.
Citera
2010-11-04, 13:11
Medlem
Strongt ändå av Kungen att möta pöbeln. Själv hade jag inte pallat. Oväntat att pressträffen inte ställdes in.
Citera
2010-11-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebleiben
Strongt ändå av Kungen att möta pöbeln. Själv hade jag inte pallat. Oväntat att pressträffen inte ställdes in.

Är det strongt av "den motvillige" att säga att han dementerar det som sägs i boken och att han inte kommer att lämna några fler kommentarer?
Citera
2010-11-04, 13:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Verkar ju mer misstänksamt om han ställde in, han vill väl visa att det inte berör honom i ryggen. Knugen kommer inte svara på några frågor utan bara säga att boken är strunt eller liknande.
Citera
2010-11-04, 13:19
Medlem
Varför är jag den ende på tråden som inte har tillgång till hans majestäts tankar och planer?
Citera
2010-11-04, 13:23
Medlem
Citat:
Varför är jag den ende på tråden som inte har tillgång till hans majestäts tankar och planer?

Ja. Lite märkligt är det när du uppenbarligen verkar ha tillgång till Thomas Sjöberg, Deanne Rauscher och Tove Meyers tankar och planer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in