2010-11-03, 00:50
Bannlyst
Skitsnack, det är våran konung Carl Gustaf vi talar om. Han kan besöka vilken klubb han vill i världen så varför skulle han gå på en sunkig svartklubb. LOL
Citera
2010-11-03, 00:52
Bannlyst
Fan va glad jag blir när jag hör att han har varit lite skön. Han är ju inte skarpaste kniven i lådan, men respekten växer fan för lille gubben när han har gjort lite sådana saker .
Citera
2010-11-03, 01:10
Medlem
Blond86s avatar
Jag personligen tror inte en sekund på denna "torped" eller vad man nu skall kalla honom.
Visst, konungen har säkert i sina yngre dagar (när han var Kronprins) varit ute och festat med den övre sociteten både hemma i Sverige och ute på kontinenten.
Men att han skall ha umgåtts med diverse kriminella på en svartklubb där det mördats osv. KAN rimligtvis inte stämma. Allra helst när denne "Mille" påstår att Säpo satt utanför (?!) och väntade.

Tänk Palme, vilken "hysteri" det blev att politiker osv. skulle ha livvaktsskydd dygnet runt, vilket också är befogat har vi ju sett.
Citera
2010-11-03, 01:11
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Hälften av de han umgås med är väl kriminella mer eller mindre. Så det är väl inte så konstigt.

Definitivt. I boken "Sveriges nya överklass- en bok en den ekonomiska eliten" så framgår det tydligt att mängder av personer inom den politiska och ekonomiska adeln, dvs företagsledare och höga politiker, är dömda för brott, framförallt ekonomisk brottslighet.

Det är tydligen förförligt när en fattig student snattar på lidl, men inte så anmärkningsvärt när en hög direktör fifflar för miljoner.
Citera
2010-11-03, 01:16
Medlem
Blond86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Definitivt. I boken "Sveriges nya överklass- en bok en den ekonomiska eliten" så framgår det tydligt att mängder av personer inom den politiska och ekonomiska adeln, dvs företagsledare och höga politiker, är dömda för brott, framförallt ekonomisk brottslighet.

Det är tydligen förförligt när en fattig student snattar på lidl, men inte så anmärkningsvärt när en hög direktör fifflar för miljoner.

Vad menar du med att det är så förfärligt när en student snattar på Lidl?
Blir du dömd för att ha fifflat för miljonbelopp låses du in, vid snatteri får du böter.

Lite mer OT då, är den boken läsvärd? Nämns det namn te.x?
Citera
2010-11-03, 01:35
Medlem
Finns en gyllene regel bland översta överklassen.. Vad som händer bakom kulisserna berättar man inte om för någon. Den som gör det blir persona no grata direkt och glöms bort..

De som har skrivit boken har troligtvis fått uppgifter från någon som inte tillhör den innersta kretsen runt kungafmiljen utan i utkanten som inte får komma närmare på grund av regel nummer 1 snacka aldrig om vad som händer bakom kulisserna.. de flesta sakerna som finns i boken är nog rena lögner eller fantasier för att ha något att sälja boken för..

Kungen är en glad person med glimten i ögat... Han skulle nog lägra de flesta brudarna i sverige... skulle han hoppa över staket till andra sidan skulle han nog satt på någon i den närmaste kretsen ....

Ju närmare kungafamiljen ju mer håller man käft för att få vara kvar där..
Citera
2010-11-03, 05:39
Medlem
Mack-Betts avatar
Kungen + Camilla Henemark = sant?

I den kommande boken "Den motvillige monarken" paras Kungen ihop med artisten Camilla Henemark av bokens huvudförfattare, Thomas Sjöberg.

De ska ha haft ett ettårigt förhållande och Kungen ska ha varit "barnsligt förälskad" i henne. Drottning Sílvia ska ha haft kännedom om det hela.

Enligt Expressen och Aftonbladet vill Camilla Henemark i nuläget varken bekräfta eller demetera påståendena.

Vad säger ni FB-detektiver? Finns det någon substans i detta eller är det bara snack?
Citera
2010-11-03, 05:50
Medlem
Så får en okänd gangster Mille sin stund i rampljuset. Läste nånstans att han skulle sitta i nån TV-soffa endera dan också.
För min del tror jag inte ett ord på vad en dömd kriminell säger. En sån typ har liksom förverkat sin trovärdighet för längesen.
Kungen och hans kompisar har råd att gå på bättre ställen än en sunkig svartklubb, så jag tror inte på uppgifterna. Kanske av nyfikenhet i hans glada ungdom, men inte sedan.
Senast redigerad av Nusciak 2010-11-03 kl. 05:53.
Citera
2010-11-03, 05:54
Medlem
Författarna tycks ha läst för mycket på Flashback.
Citera
2010-11-03, 06:10
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nusciak
Så får en okänd gangster Mille sin stund i rampljuset. Läste nånstans att han skulle sitta i nån TV-soffa endera dan också.
För min del tror jag inte ett ord på vad en dömd kriminell säger. En sån typ har liksom förverkat sin trovärdighet för längesen.
Kungen och hans kompisar har råd att gå på bättre ställen än en sunkig svartklubb, så jag tror inte på uppgifterna. Kanske av nyfikenhet i hans glada ungdom, men inte sedan.

Inte bara Mille, även en föredetting som Camilla Henemark har åter hamnat i rampljuset.

https://www.flashback.org/t1346198
Citera
2010-11-03, 06:12
Medlem
Mack-Betts avatar
Är något fundersam över varför inte Camilla Henemark varken vill bekräfta eller demetera påståendena.
Citera
2010-11-03, 06:15
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nusciak
Författarna tycks ha läst för mycket på Flashback.

Jo, sant, det är egentligen inget nytt under solen, men nu kommer det åter upp till ytan, tack vare boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in