2010-11-02, 22:54
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Från Resumé

Hovet som dragit i några trådar?

Knappast. Det hela är mycket enkelt. Eftersom hon arbetar åt en redaktion är hon skyldig att lämna eventuella nyheter till den. Det har hon alltså inte gjort. Därför betraktas hon som illejolal och omplaceras. Exakt samma sak hade hänt på vilken redaktion som helst.
Citera
2010-11-02, 23:01
Medlem
Disco Moskvas avatar
Tyvärr är det väl så att oavsett om sanningen kommer fram så blir enda resultatet en samling författare som står utan försörjning till våren. Kungen kommer teflona sig ur alla skandaler, oavsett hur mycket bevis som läggs på vågen. Media kommer aldrig att ta tag i sånt ordentligt, det skulle innebära att de tvingas klippa en väldigt god och långsiktig inkomstkälla. Och hur mycket man än vill skriva så dyker förr eller senare de ekonomiska faktorerna upp, då följer man pengarna alla gånger.
Citera
2010-11-02, 23:04
Medlem
Blond86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Tyvärr är det väl så att oavsett om sanningen kommer fram så blir enda resultatet en samling författare som står utan försörjning till våren. Kungen kommer teflona sig ur alla skandaler, oavsett hur mycket bevis som läggs på vågen. Media kommer aldrig att ta tag i sånt ordentligt, det skulle innebära att de tvingas klippa en väldigt god och långsiktig inkomstkälla. Och hur mycket man än vill skriva så dyker förr eller senare de ekonomiska faktorerna upp, då följer man pengarna alla gånger.

Håller med dig helt och hållet. Samt att jag tror inte det finns så mycket "bevis" heller, mer än orden från diverse mer eller mindre nogräknade människor
Citera
2010-11-02, 23:31
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Knappast. Det hela är mycket enkelt. Eftersom hon arbetar åt en redaktion är hon skyldig att lämna eventuella nyheter till den. Det har hon alltså inte gjort. Därför betraktas hon som illejolal och omplaceras. Exakt samma sak hade hänt på vilken redaktion som helst.

Men om hon gjort detta utanför sin arbetstid som privatperson, är hon då fortfarande skyldig att lämna eventuella nyheter till redaktionen? Vore märkligt om man som anställd hos en redaktion ägs totalt och inte får göra saker vid sidan om (bara man inte blandar ihop de två rollerna) ?
Citera
2010-11-02, 23:34
Medlem
Yorricks avatar
Citat:
Ja, det verkar ju vara en riktigt fin kille. Själva definitionen på ett trovärdigt vittne...

Den historia han berättar för Expressen saknar sannolikhetens prägel. Hade det han beskriver verkligen ägt rum så hade det läckt ut tidigare och via andra källor.

Nej, Mille är bara ännu en smågangster som försöker tjäna pengar på en uppseendeväckande historia. Författarna verkar korkade nog att tro på honom.

Du har rätt och fel i dina antaganden. Mille är ju inte ett kronvittne precis. Rätt där.
Nej, Mille är inte en smågangster. Fel i ditt antagande.
Han är en mkt mkt farlig person som borde sitta inspärrad resten av sitt liv.
Citera
2010-11-02, 23:35
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Men om hon gjort detta utanför sin arbetstid som privatperson, är hon då fortfarande skyldig att lämna eventuella nyheter till redaktionen? Vore märkligt om man som anställd hos en redaktion ägs totalt och inte får göra saker vid sidan om (bara man inte blandar ihop de två rollerna) ?

Nej. Det är inte alls märkligt.

Det var precis likadant när Erik Fichtelius blev omplacerad. Ingen på Aktuelltredaktionen visste om att han höll på med en dokumentär om Göran Persson och följde denne under långa tider. Den slutsats som drogs var att han undanhållit redaktionen nyheter, det blev ett jävla liv och han omplacerades till SVT24.

Den enkla regeln på en redaktion är: sitter du på nyheter så är det redaktionen som har rätten till dem - ingen annan. En lojalitetsfråga helt enkelt.
Citera
2010-11-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ja, det verkar ju vara en riktigt fin kille. Själva definitionen på ett trovärdigt vittne...

Den historia han berättar för Expressen saknar sannolikhetens prägel. Hade det han beskriver verkligen ägt rum så hade det läckt ut tidigare och via andra källor.

Det har väl läckt ut? Jag har hört liknande skvaller om kungen sen slutet av 90-talet. Men media har aldrig nämnt något.
Citera
2010-11-02, 23:49
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yorrick
Du har rätt och fel i dina antaganden. Mille är ju inte ett kronvittne precis. Rätt där.
Nej, Mille är inte en smågangster. Fel i ditt antagande.
Han är en mkt mkt farlig person som borde sitta inspärrad resten av sitt liv.

Jag får uppenbarligen ändra mig på den punkten.
Citera
2010-11-02, 23:56
Medlem
Yorricks avatar
Citat:
Jag får uppenbarligen ändra mig på den punkten.

Jo. Teori är en verklighet, verkligheten kan vara en annan teori. Skulle inte förvåna mig om Mille blir nån slags folkhemsgangster genom detta. Snart sitter han väl och gästspelar i nån tävlingsjury på 4:an...
Citera
2010-11-02, 23:59
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yorrick
Jo. Teori är en verklighet, verkligheten kan vara en annan teori. Skulle inte förvåna mig om Mille blir nån slags folkhemsgangster genom detta. Snart sitter han väl och gästspelar i nån tävlingsjury på 4:an...
En jury vem som ska bli nästa gansterkung! Kan se detta framför mig en ny såpa vem blir Sveriges nästa Dano och detta ska sändas på Mtv med Mille!
Citera
2010-11-03, 00:26
Medlem
Blond86s avatar
Någon som vet mer om denne "Mille"? Samt vad menas egentligen med en "Svartklubb" i detta fall, någon som kanske känner till den nämnda klubben och kan beskriva den?
Citera
2010-11-03, 00:36
Medlem
Allaks avatar
Läste om denna i gt igår och enligt artikeln vill författarna inte svartmåla kungen utan ta reda vem han är bakom kulisserna så att säga vilket de var väldigt noga med att utpeka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in