2009-12-15, 21:46
  #1285
Medlem
pawitels avatar
Ha, ha, med den OS-häxan (eller rakt språk "fnasket") i huset, förstår jag att Knugen gärna tar ett fest-tillfälle i akt, när det kommer.
Citera
2009-12-15, 21:54
  #1286
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Anna Lindmarker har på SVT´s julfest 2005 eller 2004 sjungit om kungens lem på scen med mikrofon i handen. Måhända i litet alkoholpåverkat tillstånd men det skulle hon nog inte ha gjort om hon ville låtsas som att hon inte blivit gängad av konugen. Litet anmärkningsvärt är det dessutom eftersom hon några dagar tidigare hade gått ut i tidningarna och ondgjort sig över ryktesspridningen. En ryktesspridning som gjordes av hennes egen kompis Steffo som inte gjorde någon hemlighet av det hela inför alla som vill höra på när det begav sig.

Tänk om Anna gjorde en Kareoke på KSMB:s "Knugens kuk", det hade man inte velat missa för allt smör i småland.
Jag tror hon kanske till och med blev lite smickrad av skvallret. Vem vill inte ha Kunglig hovleverantörsigillet på sitt lårs insida?
Citera
2009-12-15, 21:57
  #1287
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Om detta stämmer så är han ju ett veritabelt svin.

Den störste bocken av dem av alla var Noppe. Han var väl dessutom rik ungkarl och playboy i många år och den som försåg vår intet ont anande konung med flickor han inte kunde värja sig emot.

Jag tror också att det är anledning till att Noppe och Silvia lär ha en minst sagt frostig relation till varandra.
Citera
2009-12-15, 22:16
  #1288
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Steffo, stackars ensamme Steffo, mannen som gillar att ta escorter i tvåan. Nåja han är ju trots allt livsnjutare utav rang.

Konungen har ett nytt "kärleksnäste" i centrala Stockholm där han går under namnet Kalle Anka när han "checkar in".

Foto!
Citera
2009-12-15, 22:17
  #1289
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Om ryktena stämmer så vore det mycket märkligt om inte Silvia
och/eller barnen vet/misstänker något.. skulle de acceptera att
veta sanningen men hålla tyst av rädsla för skandal?
Är Silvia en sådan där dörrmatta till hustru som tigande blundar
för snedstegen?

Hon är drottning och nog rätt nöjd med det.
Citera
2009-12-15, 22:22
  #1290
Bannlyst
När kungen blev kung så plockade han bort ur hovprotokollet hovnigningen och hovbugning för att det verkade stelt och konstigt att äldre personer skulle hälsa så på honom.

Däremot så införde drottningen när hon blev drottning en procedur på sin arbetsplats att personalen i hovet skulle niga för henne när de träffas om morgrnarna.

Man kan bara ana hur det skulle vara om det var drottningen som var statschef och inte knugen.

Tycker att knugen och victoria är mer anspråkslösa.... och lillprinsen...madeleine och silivia är som av en annan sort.
Citera
2009-12-15, 22:41
  #1291
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Gratis är Gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Tycker att knugen och victoria är mer anspråkslösa.... och lillprinsen...madeleine och silivia är som av en annan sort.


Anspråkslösa... Odugliga parasiter skulle jag vilja säga.

Se det så här, de får djävligt mycket skit från alla håll, och ändå så har de
insett att de har så oerhört stora fördelar att bara skita i allt medans
de fortsätter att håva in pengar från statskassa.

Alla andra någorlunda normalbegåvade människor (FB) hade blivit förbannade och
sagt sin mening, men nee... inte dessa pajsare inte...

Så längre stora pengar rullar in utan några motkrav eller insyn, så skrattar de hela vägen
till banken och skiter i all kritik.

Staten betalar, då är alltid Gratis Gott!
Citera
2009-12-15, 23:19
  #1292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hon är drottning och nog rätt nöjd med det.
Knappast. Hon är medveten om makens ständiga otrohet, men väljer att blunda. Silvia har inget val om hon inte vill skilja sig och det vill hon inte, vart skulle hon då ta vägen?
Pressen och alla andra tiger officiellt trots att Konungens ständiga otroheter med UNGA kvinnor varit en offentlig hemlighet i trettio år.
Ja där ligger Tiger i lä...
Citera
2009-12-16, 06:09
  #1293
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hon är drottning och nog rätt nöjd med det.

Hade hon för drygt 30 år sedan vetat vad som komma skulle hade hon inte huggit på den agnade kroken som Kronprins Carl Gustaf lade ut på olympiaden.
Citera
2009-12-16, 06:15
  #1294
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
När kungen blev kung så plockade han bort ur hovprotokollet hovnigningen och hovbugning för att det verkade stelt och konstigt att äldre personer skulle hälsa så på honom.

Däremot så införde drottningen när hon blev drottning en procedur på sin arbetsplats att personalen i hovet skulle niga för henne när de träffas om morgrnarna.

Man kan bara ana hur det skulle vara om det var drottningen som var statschef och inte knugen.

Tycker att knugen och victoria är mer anspråkslösa.... och lillprinsen...madeleine och silivia är som av en annan sort.

Det är den där gamla utsagan att nästan varenda kunglighet är "ovanligt folklig för att vara kunglig". Knugen är en jävla stropp, vilket han visar hela tiden, med eller utan nig och bug.
Citera
2009-12-16, 06:17
  #1295
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Hade hon för drygt 30 år sedan vetat vad som komma skulle hade hon inte huggit på den agnade kroken som Kronprins Carl Gustaf lade ut på olympiaden.

Det hade hon visst det. Vad jag förstår har hon groupat runt bland högadligheten ett bra tag innan hon hittade en kronprins.

Men visst vore det kul om det fanns någon journalist som kunde gräva lite. Kanske den där T Lindvall eller vad han nu heter på Expressen bara wallraffar som lismande hovreporter?
Citera
2009-12-16, 06:17
  #1296
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Anspråkslösa... Odugliga parasiter skulle jag vilja säga.

Se det så här, de får djävligt mycket skit från alla håll, och ändå så har de
insett att de har så oerhört stora fördelar att bara skita i allt medans
de fortsätter att håva in pengar från statskassa.

Alla andra någorlunda normalbegåvade människor (FB) hade blivit förbannade och
sagt sin mening, men nee... inte dessa pajsare inte...

Så längre stora pengar rullar in utan några motkrav eller insyn, så skrattar de hela vägen
till banken och skiter i all kritik.

Staten betalar, då är alltid Gratis Gott!

Ja anspråkslösa vid en inbörde jämförelse och kanske dessutom i jämförelse med europeiska kungahus i övrigt. Jag jämför dem inte med Lisa i snabbköpet eller så, faktiskt.

Och jag vill samtidigt säga att det är vad en yttre inspektion säger, hur de är privat vill jag inte tillstå att jag känner till något om.

För övrigt får de gärna lägga ner kungahuset vad mig anbelangar. Det är en sjuk företeelse att vissa i Sverige ska födas in i ett arbete som de måste säga upp sig ifrån efter att ha uppfostrats till att inneha det. Det är något rätt sinnessjukt över det hela.

Kungen gör väl ett förhållandevis bra jobb, men är det nödvändigt? Nja, jag tror det går bra utan också. Eller lika illa, vilket man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in