Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Källa: http://www.resume.se/nyheter/2010/04/30/kalla-fakta-till-attack-mo/
Kalla Fakta, som i programmet om en vecka granskar hovjournalistiken i svensk press, har även velat titta på hovets egen pr-verksamhet och hovets syn på mediebevakningen. Men hovets informationschef Nina Eldh vägrar ställa upp på en intervju. Kalla Faktas chef Johan Åsard har sökt henne under en månads tid, men han har fortfarande inte fått vad han anser vara ett tillfredsställande svar på varför hon inte vill ställa upp.
Hovets slutenhet är direkt provocerande.
Och totalt löjlig, de kommer att få ge sig, det är jag övertygad om men det kommer självklart att ske under jämmer och gnöl
Såg en liten snutt i ett nyhetsprogram där både C-G och Nina deltog och jag börjar tro att den damen har en girly crush på majestätet, vilka blickar hon gav honom
Eftersom kungahusets faktiska makt "på papperet" så att säga har reducerats till nothing så är det livsviktigt för dem att uppehålla en god pseudopersonlig kontakt med ledande politiker, rikets högsta tjänstemmannasfär och näringslivets toppar! Och sist men definitivt inte minst bland mediemaktens företrädare! Jag tror ärligt talat att monarkin faktiskt har börjat sjunga på sista versen och att det utarbetas strategier inom makteliten för att så småningom övergå till ngn mer "informell variant" av dagens "royalcourt"!