2010-04-30, 06:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det var ett av de vanliga rövslickeriprogrammen som visades på TV4 igår. Vi får hoppas lite mer på det här:
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6964299.ab

Fast man kan ju undra vad det är för patetiska människor som tycker det är viktigt att vara släkt med kungen?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-04-30 kl. 06:40.
Citera
2010-04-30, 10:15
Medlem
Mogrens avatar
Bäst för alla skulle nog vara om vi nu lät knugen sadla om och bli traktorförare. Det är ju där han passar bäst.
Citera
2010-04-30, 11:21
Medlem
Geres avatar
Citat:
Det kloka vore givetvis en republik av tysk modell, helt representativ och utan "politisk", men möjligen moralisk makt. Richard von Weisszäcker var en utmärkt president. Någon som ens vet vad den nuvarande heter?

Koen van Veltem har ju här hittat argumentet nr 1 för monarkins försvar.....
Citera
2010-04-30, 11:33
Medlem
Snailiss avatar
Jag tycker att det är skitkul med kung och bröllop och hela smeten.
Har alltid varit rojalist och viftat i alla kungakortege ända sedan V-Gustafs dagar. Så det så´och nu ser jag att USS VICKSBURG har ankrat upp på Strömmen. Antingen ska det bli krig eller så blir det prinsessjippo. Spelar i stort ingen roll, bara det blir lite omväxling. Ser att också Dannebrogen kommer att komma( upprepning) och lägga sig vid Skeppsbron samt konungaskeppet Norge också ska anlända.
Djäklar i det, nu blir det fest.
Rätt åt er alla anti.

Grattis till mig -100 snygga inlägg på alla dessa år.
Senast redigerad av Snailis 2010-04-30 kl. 11:36.
Citera
2010-04-30, 13:19
Medlem
Såg ett utdrag i TV4:s program om kungafamiljen. Kungen intevjuas och trots sina 64 år är hans ansikte helt slätt. Det finns inte ens några rynkor i ögonens ytterkanter. Jämför bara med kungens jämnåriga släktingar som nästan ser ut som vore de hans föräldrar. Så min fråga till panelen är: Har Carl Gustaf gjort ansiktslyftningar?
Citera
2010-04-30, 13:36
Medlem
Misstänker att drottning Silvia blivit svårt uppskrämd av skrynkligheten hos Elisabeth Tarras-Wahlberg tidigare hovmarskalk och hovets informationschef 1995-2004. Det är en av anledningarna till att Silvia nu mer regelbundet låter göra ansiktslyftningar.
Citera
2010-04-30, 14:35
Medlem
Stödet för kungahuset minskar. För att befästa sin makt bygger hovet bakom kulisserna upp ett nätverk med samhällets främsta makthavare.

Källa: http://www.fokus.se/2010/04/natverkskungen/
Citera
2010-04-30, 14:36
Medlem
Italienskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Såg ett utdrag i TV4:s program om kungafamiljen. Kungen intevjuas och trots sina 64 år är hans ansikte helt slätt. Det finns inte ens några rynkor i ögonens ytterkanter. Jämför bara med kungens jämnåriga släktingar som nästan ser ut som vore de hans föräldrar. Så min fråga till panelen är: Har Carl Gustaf gjort ansiktslyftningar?
Nej, bra gener.
Citera
2010-04-30, 15:25
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Fast man kan ju undra vad det är för patetiska människor som tycker det är viktigt att vara släkt med kungen?
Det är väl s.k. oäktingar som söker något slags upprättelse efter att ha blivit undanstuckna och förnekade av kungahuset.
Citera
2010-04-30, 15:33
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Han var antagligen sminkad. Dessutom gjorde han inga speciella ansiktsuttryck. Att han verkligen har rynkor kring ögonen, kan du se på denna bild: http://www.text.nu/storage/carl%20gustaf%20kung.jpg
Citera
2010-04-30, 16:20
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italienskan
Nej, bra gener.

Japp, så enkelt kan det vara. Min pappa hade en hy som antagligen Sveriges alla +60 damer skulle mörda för att få. Han hade fått det från min farmor. Dessvärre ser det inte ut som om den genen hoppat över till mig, vi får väl se om ett antal år
Senast redigerad av LadyMystica 2010-04-30 kl. 16:21. Anledning: sin ändrat till min
Citera
2010-04-30, 16:28
Medlem
Inte nog med att kungabarn numera väljer vanliga människor som livspartners (Daniel, Mette-Marit...), nu valde ett kungabarns val en vanlig människa framför ett kungabarn.
Senast redigerad av 2006 2010-04-30 kl. 16:33. Anledning: Feltryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in