2010-11-04, 21:58
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kanske poliserna som vände i dörren? Eller ett gäng av deras bekanta som de lär ha berättat för under åren? Varför skulle det vara svårt att få fram vittnen till händelser som verkar ha skett mer eller mindre i det öppna?

Du har spolat författarna för att du inte vill tro detta om din kära kung. Jättebra fortsätt att referera till vad Noppe o polarna säger, det är verkligen kungsord.
Läs mina inlägg! Jag tycker tvärtom att kungen gör helt rätt om han vänstrar och går på litet roliga klubbar. Han kunde unna sig mer av den varan utan att jag skulle bry mig.

Författarna har jag spolat för att dom håller för dålig klass. Bara rykten och skvaller (som inte minst hämtats här från FB).
Citera
2010-11-04, 22:01
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Författarna säger att de har utelämnat en del maerial för att det är för snaskigt, men antytt att om de blir stämda för förtal kan de de komma att offentliggöra materialet. Naturligtvis kan det vara en bluff, men då spelr de ett högt spel.
Jo, jag vet. Men min gissning är att detta bara är en massa varmluft dom släpper ut för att sälja fler böcker.

Filmer från kungens orgier? För 20-30 år sedan? Ja, det låter ju jättetroligt
Citera
2010-11-04, 22:01
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Låt kungfan vara, som många andra inte tycker och tycker så ska han ha rätten till ett eget privatliv. Om han bjudit kvinnor på gratisfester, soowhat? Vem bryr sig, kul för dom kvinnorna då. Det här har eskalerat åt helvete, ni som tjötar kan ta och gräva ner er. Stackars man...
Problemet är att han bjuder luder för skattepengar.
Citera
2010-11-04, 22:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Första kapitlen är lite nutidshistoria. Vi får återberättat en gång till hur Adolf, (efter en lyckad vildsvinsjakt fick jag lära mig nu), dog i en flygolycka 1946.
"Vad skulle hända om Gustav VI Adolf skulle avlida innan sonsonen hade hunnit fylla 25, som var den kungliga myndighetsåldern? Alla visste i och för sig svaret. Och för Carl Gustafs förmyndare, den ogifte prins Bertil, innebar broderns död att han försattes i en 'beredskapsposition' som skulle vara i över tjugo år och som i ett enda slag omintetgjorde hans planer att äkta Lilian Craig som han träffat 1943, eftersom en tronföljare enligt regeringsformen var skyldig att ingå ett ståndsmässigt äktenskap, det vill säga med en kunglig person och inte en kvinna av folket."

Här visar arvsmonarkin sin riktigt märkliga och snaskiga sida. Inte bara det att plikten tvingar dem att inte gifta sig, (nåja, frivilligt trots allt), och inte bilda familj. Det riktigt perversa skulle inträffa om nu kronprinsen gick och dog. Då skulle Bertil vara tvungen att dumpa Lilian och leta rätt på någon kunglig kvinna att gifta sig med. Dessa fanns väl egentligen bara fanns bland de gamla tyska furstedömena, och hur skulle man kunna skaka fram något villigt avelsmaterial där? Nej, det skulle verkligen inte vara modernt.

Här ser vi också monarkins absolut viktigaste devis i praktisk utövning. Monarkins främsta uppgift är dess egen överlevnad.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-11-04 kl. 22:07.
Citera
2010-11-04, 22:09
Medlem
Och sedan ändrades lagen och Bertil och Lilian levde lyckliga i alla sina dagar. Synd att de folkvalda var så sega ...
Citera
2010-11-04, 22:13
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Första kapitlen är lite nutidshistoria. Vi får återberättat en gång till hur Adolf, (efter en lyckad vildsvinsjakt fick jag lära mig nu), dog i en flygolycka 1946.
"Vad skulle hända om Gustav VI Adolf skulle avlida innan sonsonen hade hunnit fylla 25, som var den kungliga myndighetsåldern? Alla visste i och för sig svaret. Och för Carl Gustafs förmyndare, den ogifte prins Bertil, innebar broderns död att han försattes i en 'beredskapsposition' som skulle vara i över tjugo år och som i ett enda slag omintetgjorde hans planer att äkta Lilian Craig som han träffat 1943, eftersom en tronföljare enligt regeringsformen var skyldig att ingå ett ståndsmässigt äktenskap, det vill säga med en kunglig person och inte en kvinna av folket."

Här visar arvsmonarkin sin riktigt märkliga och snaskiga sida. Inte bara det att plikten tvingar dem att inte gifta sig, (nåja, frivilligt trots allt), och inte bilda familj. Det riktigt perversa skulle inträffa om nu kronprinsen gick och dog. Då skulle Bertil vara tvungen att dumpa Lilian och leta rätt på någon kunglig kvinna att gifta sig med. Dessa fanns väl egentligen bara fanns bland de gamla tyska furstedömena, och hur skulle man kunna skaka fram något villigt avelsmaterial där? Nej, det skulle verkligen inte vara modernt.

Här ser vi också monarkins absolut viktigaste devis i praktisk utövning. Monarkins främsta uppgift är dess egen överlevnad.

Ännu ett inlägg med slående relevans för tråden kan tyckas.
Citera
2010-11-04, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Läs mina inlägg! Jag tycker tvärtom att kungen gör helt rätt om han vänstrar och går på litet roliga klubbar. Han kunde unna sig mer av den varan utan att jag skulle bry mig.

Författarna har jag spolat för att dom håller för dålig klass. Bara rykten och skvaller (som inte minst hämtats här från FB).

Då kan ju kungen syna bluffen o stämma för förtal så författarna får visa vad de har för källor o annat material. Nä just det, han ville ju bara vända blad o gå vidare

Det är ju jättetufft att kungen går på svartklubb, super ner sig och drar över unga tjejer. Även häftigt att han passar på att gå på strippklubb när han representerar Sverige utomlands. Tänk om några bilder av knugen nerknarkad o vilt sexande hamnar på löpen runt om i världen - då har vi verkligen anledning att vara stolta över Sverige! Du har rätt, det är härligt att han unnar sig! På vår bekostnad, till på köpet.
Citera
2010-11-04, 22:18
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Nja skuldbelägger man mäns sexualitet hela tiden utom om de är homosexuella kommer mer primitiva men livskraftiga kulturer ta över Sverige!
Med tanke på det genetiska material som CG har att tillföra den svenska folkstammen (på presskonferensen i dag framstår han ju närmast som utvecklingsstörd) får vi hoppas att de utomäktenskapliga äventyren inte burit frukt. I så fall får vi kanske höja anslagen till Samhall. De officiella barnen sörjer vi ju redan för.
Senast redigerad av Stäppis 2010-11-04 kl. 22:44. Anledning: korr.
Citera
2010-11-04, 22:39
Medlem
enannanamandas avatar
Herregud vilken underbar fars detta utvecklas till - det är bara att luta sig tillbaks och njuta Skandalboken säljer som smör - givetvis - men bara 25% tänker läsa den - visst, sure baby

Underbart när C-G säger att han talat med sin familj OCH drottningen....Ja henne har han nog alltid mest litet skräckslaget betraktat som en argsint tante á la Bertie Woosters arvtanter... Hela hovet är sammansatt av sådana bisarra människor att man inte tror det är sant 2010!

Och den här roliga Sifo-undersökningen som dyker upp i eftermiddag Ja ja som man ropar får man svar

Men det här är bara början, har man väl lyft på locket till Pandoras ask så ....

Jag anser självklart att republik av är ett osannolikt mycket bättre statsskick än en operettaktig, titelsjuk monarki - men den här boken betyder givetvis 0 i de sammanhangen!
Citera
2010-11-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Problemet är att han bjuder luder för skattepengar.

Just det. Däri ligger själva grundproblematiken som in sin tur ger uppkomsten till de andra problemen.
Citera
2010-11-04, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Om 20 dagar, närmare bestämt den 24 november, är det riksdagssupé på Kungliga slottet. Då kanske "den motvillige" är beredd att delge Sveriges statsminister och samtliga riksdagsledamöter information om sina eskapader och upplevelser genom åren. Det vore ju ett alldeles ypperligt tillfälle. Tills dess kanske någon ur hovet har varit honom behjälplig med höglösning ur boken. Vi måste ju ha i beaktande att "den motvillige" faktiskt är ordblind.

Se http://www.royalcourt.se/kalender/hm...d80003096.html
Efter att ha hört HMK:s senaste utspel från rumpjakten i Trollhättan framstår nämnda ordblindhet som en bagatell i sammanhanget. - Stora minnesluckor, ett osammanhängande och sluddrigt tal, ryckiga rörelser mm borde få såväl hovet som undersåtarna att i all välmening rekommendera HKM att inställa riksdagssupén. - Hur som helst behövs en ordentlig läkarundersökning.
http://www.youtube.com/watch?v=gbDfif0EAEE
Citera
2010-11-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då kan ju kungen syna bluffen o stämma för förtal så författarna får visa vad de har för källor o annat material. Nä just det, han ville ju bara vända blad o gå vidare

Det är ju jättetufft att kungen går på svartklubb, super ner sig och drar över unga tjejer. Även häftigt att han passar på att gå på strippklubb när han representerar Sverige utomlands. Tänk om några bilder av knugen nerknarkad o vilt sexande hamnar på löpen runt om i världen - då har vi verkligen anledning att vara stolta över Sverige! Du har rätt, det är härligt att han unnar sig! På vår bekostnad, till på köpet.

Det går ju att tolka en del av det han sade i intervjun med journalisterna som att han genom 'beskrivningen' av jakten i äl(G)skogen sett två älgrumpor som han inte sköt. Dvs. att kungen erkände att besökt striptease och sett två vaggande rumpor som han inte hade ränt spettet uti. Sedan ville han inte prata mer om saken, men verkade genom bildspråket ge antydningar om att journalistiken var låg men kunde bli bättre.

Nu har jag inte heller läst boken, men den kommer väl i mina händer förr eller senare...
Å andra sidan verkar det parodiera en smula på Kungens tidigare agerande i vissa frågor där han skulle ha lagt sig i politiken lite lätt genom diverse handlingar. Avveckling eller utveckling, är frågan men tycker Kungen att 15+2 damer kan ljuga och är det bra?
Givetvis är det mycket pressande för majestätet med en potentiellt otrevlig publicering eller som PR konsulten sade, de kunde ju ha haft 10 damer i släptåg, som kunde ha påstått att de varit i sänghalmen med konungen. Inte så vansinnigt roligt för Kungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in