2009-12-23, 19:10
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Vill minnas att Sibylla höll på nazisterna. Så det finns nog inom familjen.
Silvias pappa hade väl också sympatier för nazisterna.
Nuvarande kungens farsa, gift med Sibylla var nasse ute i fingerspetsarna. Det var därför som danskarna saboterade något roder, så att planet störtade och gubben gick till de sälla jaktmarkerna.
Citera
2009-12-23, 20:46
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Nuvarande kungens farsa, gift med Sibylla var nasse ute i fingerspetsarna. Det var därför som danskarna saboterade något roder, så att planet störtade och gubben gick till de sälla jaktmarkerna.
Eller kan det rent av vara Gustaf V som arrangerat olyckan eftersom han var bög och troligtvis ägnade sig åt yngre förmågor som av förståeliga skäl inte ens i dagens läge är rumsrent?

Så det är inte omöjligt att han arrangerade sin sons död? Hade varit kul om man fick läsa hur snacket gick på dåtidens bög/bastuklubbar.

Och jag skulle gärna vilja syna Carl XVI;s och hans pappas dna med han som sitter på de gamla enkronorna.
Citera
2009-12-24, 19:47
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Eller kan det rent av vara Gustaf V som arrangerat olyckan eftersom han var bög och troligtvis ägnade sig åt yngre förmågor som av förståeliga skäl inte ens i dagens läge är rumsrent?

Så det är inte omöjligt att han arrangerade sin sons död? Hade varit kul om man fick läsa hur snacket gick på dåtidens bög/bastuklubbar.

Och jag skulle gärna vilja syna Carl XVI;s och hans pappas dna med han som sitter på de gamla enkronorna.

Gustaf V var den avlidnes farfar Men han kan ju ha velat se sonsonen död ändå, vem vet..
Citera
2009-12-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Kan Silvias uteblivna läsande i år ha att göra med hennes eventuella alzheimers som diskuterats en del här på FB?
Tittade med ett öga på en fin Julkonsert på TV1 före Kalle Anka, med kungaparet samt Vickan som hedersgäster på första bänk.
Jag väntade med spänning på en bild framifrån där man skulle kunna se kungafamiljen men så blev det icke.
Inga halvsovande figurer riskerade att hamna på bild idag.
Citera
2009-12-24, 22:21
Medlem
Lite OT men Göring var väl gift med en svenska och besökte Sverige ofta under kriget.
Citera
2009-12-25, 06:37
Medlem
fredrikdenstores avatar
Såg den här sura fan på TV igår. "Julkonsert i Slottskyrkan" hette programmet. Fan vad han såg uttråkad ut. Kan det vara för att Jokern har pajat ihop?
Citera
2009-12-25, 10:48
Medlem
VanDominators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Såg den här sura fan på TV igår. "Julkonsert i Slottskyrkan" hette programmet. Fan vad han såg uttråkad ut. Kan det vara för att Jokern har pajat ihop?

... och visst hade han en jävligt röd näsa med? Knappast på grund av kyla...
Citera
2009-12-25, 11:12
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDominator
... och visst hade han en jävligt röd näsa med? Knappast på grund av kyla...

Det var nog glöggen.
Citera
2009-12-25, 12:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore

Blir han lessen då?
Citera
2009-12-25, 13:24
Medlem
SATAN VILKEN ABSURD HAKA VICTORIA HAR! Blir helt paff varje gång jag ser henne.

Jag vet att det är ett etablerat faktum och att det inte tillför något i diskussionsväg, men jag ville bara poängtera det en gång till.
Citera
2009-12-25, 14:45
Avslutad
Det var ett sju helvetes hackande på kungen. Visst är han inte den vassaste kniven i lådan, men han är knappast dummare än folk i allmänhet.
Citera
2009-12-25, 15:48
Medlem
Italienskans avatar
Kungens jultal som sändes på radion idag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6342271.ab

Kan ses på SVT1 ikväll kl 19.45.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3326616
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto