2010-04-26, 00:23
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
En annan likhet är att svensk media i decennier kollektivt slickat/slickar monarkins röv alldeles blank och fin, som Kim Jong Ils, samt att de nu dessutom är i full färd med att försöka inbilla "folket" att konungens avkommas fästman är en man vi vanliga skattebetalare, om vi mot förmodan skulle träffa honom, skall buga och bocka för.

Detta inlägg ger en varning: foliehatt.
Citera
2010-04-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Lever Kim Il Sung fortfarande? Det är ju ett helt fantastiskt scoop du i så fall släpper här. Jag trodde han dog 1994. Stoppa pressarna!

Här talar vi om likheten mellan dessa personer varav den ena är död. Fatta!
Citera
2010-04-26, 21:29
Medlem
Min brors kusins avatar
Efter att ha sett kvällens program med den danska kungafamiljen blir man ju avundsjuk på danskarna
Citera
2010-04-26, 21:41
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Efter att ha sett kvällens program med den danska kungafamiljen blir man ju avundsjuk på danskarna
Hur då? Utveckla gärna!
Citera
2010-04-26, 21:48
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Hur då? Utveckla gärna!

Det är ju bara att se hur danska kungaparet beter sej bland folk, får ju de svenska kungligheterna att verka ännu stelare och tristare. Och vilken skillnad mellan de danska prinsarna och CP.....
Utan att vara rojalist på nått sätt så tycker jag danska drottningen är rätt skön......
Citera
2010-04-26, 22:33
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Det är ju bara att se hur danska kungaparet beter sej bland folk, får ju de svenska kungligheterna att verka ännu stelare och tristare. Och vilken skillnad mellan de danska prinsarna och CP.....
Utan att vara rojalist på nått sätt så tycker jag danska drottningen är rätt skön......
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Hur då? Utveckla gärna!
Såväl det danska som det norska hovet har en öppnare och mer avslappnad attityd, jämfört med det svenska.

Se avsnitten av "Det kungliga bröllopet" på SVT-Play så förstår du.
http://svtplay.se/v/1944890/det_kungliga_brollopet/del_4_av_15?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1970610/sb,p104698,1,f,-1
Tyvärr är de första tre avsnitten ej längre tillgängliga.

När hovets nuvarande informationschef, Nina *suck* Eldh, vill lyfta fram det svenska hovets öppenhet, drar hon till med att Elisabeth II minsann inte ställer upp på intervjuer. En måttstock som säger det mesta om Nina *suck* Eldh, samt i förlängningen även Knugen.

Jag tror, och hoppas, att Victoria inspireras av sina gelikar i Norge och Danmark, och att hon framöver kommer att ta efter deras sätt att agera.
Senast redigerad av zwoig 2010-04-26 kl. 22:52.
Citera
2010-04-26, 22:33
Medlem
deaners avatar
Lite intressanta artiklar om Noppe Lewenhaupts hemliga medlemsklubb "Noppe's" där HMK är medlem.

http://www.dn.se/2.738/2.782/stureplans-slutna-sallskap-1.757828
http://www.expressen.se/1.136532
Citera
2010-04-26, 22:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag tror det har att göra med att vi vet mer om den riktiga svenska kungafamiljen, än vi vet om de riktiga danska och norska kungafamiljerna. Vi får mest den glättade sidan av dem serverad i teve och skvallersidorna, medan vi kan kika lite mer bakom kulisserna här när vi vet mer om dem. Jag tror att de säger ungefär om det svenska som du säger om det danska.

Ett förbehåll har jag. Gaffelns efterblivenhet är i en klass för sig, som inte kan matchas i våra nordiska grannländer.
Citera
2010-04-26, 23:34
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ett förbehåll har jag. Gaffelns efterblivenhet är i en klass för sig, som inte kan matchas i våra nordiska grannländer.

Måste reagera lite på detta.

Misstänker att du av misstag förbisett/glömt H.K.H Märtha Louise av Norge, herr Ari Behns fru? Hon har inte alla indianerna i kanoten precis.

Sen har Danmark prins Joachim av Danmark och hans (fylle-) skandaler, är frånskild och gift igen etc.

Kan inte se att Gaffeln skulle vara sämre än dem. Utbildat sjöbefäl, fotograf, designer mm men vad har Märtha Louise och Joachim att komma med? Jämför gärna dem, jag vet inte så mycket om de andras utbildningar etc men blir gärna överbevisad?
Citera
2010-04-26, 23:36
Bannlyst
Varför kallas han Gaffeln för?
Citera
2010-04-26, 23:48
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Varför kallas han Gaffeln för?
Därför att C-P designade en bestickserie, vari ingick en fullkomligt oanvändbar gaffel.
Citera
2010-04-27, 00:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Måste reagera lite på detta.

Misstänker att du av misstag förbisett/glömt H.K.H Märtha Louise av Norge, herr Ari Behns fru? Hon har inte alla indianerna i kanoten precis.

Sen har Danmark prins Joachim av Danmark och hans (fylle-) skandaler, är frånskild och gift igen etc.

Kan inte se att Gaffeln skulle vara sämre än dem. Utbildat sjöbefäl, fotograf, designer mm men vad har Märtha Louise och Joachim att komma med? Jämför gärna dem, jag vet inte så mycket om de andras utbildningar etc men blir gärna överbevisad?

Jag är ju ingen expert på vad de har för sig i Norge och Danmark, men skillnaden kanske är att de i alla fall inte låtsas.

För du tillhör väl inte de som tror att han faktiskt har utbildad sig på riktigt? Att det var han som förde befälet på båten på riktigt, den där som var befolkad av hans gamla kompisar som aldrig skulle skvallra? Vi får väl se nu hur mycket bonde han blivit efter Alnarp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in