2010-04-25, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Att monarkin var av Gud given och för evigt bestående trodde säkert också Ludvig (XIV), Nicolaj (II), Wilhelm (II), Umberto (II), Karl (I) och en radda av mindre betydande kungar under de senaste drygt 200 åren

Jag har länge trott att det svenska kungahuset förr eller senare skulle drabbas av ngn form av implosion när den "nya" mediala verkligheten börjat släppa in alltför mkt "främmande partiklar" i de förseglade utrymmena! Well, nu verkar det börja på allvar.

Men om inte annat så om sisådär en 15+ år, när Vickan sitter där med en krasslig make i 50-årsåldern, två rejält åldrade föräldrar, ngra kids i yngsta tonåren, en för femtielfte ggn skild syster som roar sig på Rivieran med senaste unga fyndet och en alltmer medelålders, lätt vimsig playboy-brorsa att ta hand om - då ÄR det slut

Neeeeej, det är ju då det riktigt roliga börjar.
Citera
2010-04-25, 17:41
Medlem
Vad är det för likhet mellan Karl XVI Gustaf och Kim Il Sung?
Jo, båda lever i en lyx som betalas av folket.
Citera
2010-04-25, 18:13
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Neeeeej, det är ju då det riktigt roliga börjar.

Ja vägen dit lär väl i alla fall bli en dokusåpa av rang - en bra casting överlag i alla fall! Jag är speciellt förtjust i alla bisarra birollsaktörer, aka hovets olika sk funktionärer
Citera
2010-04-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Ja vägen dit lär väl i alla fall bli en dokusåpa av rang - en bra casting överlag i alla fall! Jag är speciellt förtjust i alla bisarra birollsaktörer, aka hovets olika sk funktionärer
Är det inte läge för att syna damerna i Hovets pressrum?
http://www.royalcourt.se/pressrum.4.19ae4931022afdcff38000344.html

Medarbetare på informationsavdelningen

Informationschef
Nina Eldh

Biträdande informationschef
Annika Sönnerberg

Informationssekreterare
Marianne Bonbeck

Informationssekreterare
Ulrika Näsholm

Informationsassistent
Birgit Käld
Citera
2010-04-25, 21:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det inte läge för att syna damerna i Hovets pressrum?
http://www.royalcourt.se/pressrum.4.19ae4931022afdcff38000344.html
...

Okej, jag börjar lite.

Informationschef Nina Eldh
Bor på Västmannagatan i Vasastan. Gift med en plastikkirurg! Hahaha! Napp direkt! Nu kan Jokern konsultera här i stan innan hon åker på semester.

Biträdande informationschef Annika Sönnerberg
Bor på Liding och gift med nån som jobbar åt SAP. (Data-SAP alltså, inte såssarna.)

Informationssekreterare Marianne Bonbeck
Bor i Saltsjö-Duvnäs. Har enskild firma för catering. Märkligt. Gift.

Informationssekreterare Ulrika Näsholm
Ogift och bor i Enskede. Det förstår man.

Informationsassistent Birgit Käld
Bor i Huddinge och gift med en karl som jobbar med hissar.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-04-25 kl. 21:06.
Citera
2010-04-25, 21:15
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är det för likhet mellan Karl XVI Gustaf och Kim Il Sung?
Jo, båda lever i en lyx som betalas av folket.

Lever Kim Il Sung fortfarande? Det är ju ett helt fantastiskt scoop du i så fall släpper här. Jag trodde han dog 1994. Stoppa pressarna!
Citera
2010-04-25, 21:41
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Lever Kim Il Sung fortfarande? Det är ju ett helt fantastiskt scoop du i så fall släpper här. Jag trodde han dog 1994. Stoppa pressarna!
Ja denna nyhet måste absolut basuneras ut på förstasidorna!
Citera
2010-04-25, 22:43
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Han är formellt fortfarande statschef i Nordkorea!

Så envist tror jag inte C-G biter sig fast vid tronen. Han har ju hela sitt liv sett ut att vilja lämna den.
Citera
2010-04-25, 23:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Seriöst, om man öht jämför Sverige med Nordkorea s är man riktigt illa ute. Jag kan förstå och respektera att folk vill avskaffa rojalismen, men att göra den jämförelsen är bara att visa sig dum.
Citera
2010-04-26, 00:03
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Seriöst, om man öht jämför Sverige med Nordkorea s är man riktigt illa ute. Jag kan förstå och respektera att folk vill avskaffa rojalismen, men att göra den jämförelsen är bara att visa sig dum.
Det finns faktiskt en grundläggande likhet: I båda länderna går ämbetet som statschef i arv.
Citera
2010-04-26, 00:08
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Det finns faktiskt en grundläggande likhet: I båda länderna går ämbetet som statschef i arv.

mm, och sen ?
Försöker du ponera att vi lever i samma misär om Nordkoreanerna ?
Citera
2010-04-26, 00:19
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker

En annan likhet är att svensk media i decennier kollektivt slickat/slickar monarkins röv alldeles blank och fin, som Kim Jong Ils, samt att de nu dessutom är i full färd med att försöka inbilla "folket" att konungens avkommas fästman är en man vi vanliga skattebetalare, om vi mot förmodan skulle träffa honom, skall buga och bocka för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in