2004-06-12, 14:08
Medlem
Tror fortfarande att det borde finnas bilder på Kungen vid det här laget. Papparazzis hänger ju runt i kändiseliten och tordes då veta om ryktena. Och att någon inte skulle försökt ta foton verkar för mig vara osannolikt. Dom kan ju alltid ta foton anonymt eller så är dom värsta konsekvenserna att dom blir bannlysta från alla kändisfester i Sverige och blir ikoner för alla papparazzis.
Citera
2004-06-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Solklara bilder på kungen rattandes in nån lämplig radiokanal hos en bystig blondin bör kunna ge mellan 100 och 200 papp från rätt magasin, kanske mer beroende på hur komprometterande situationen är

Inte mer? Hade du sagt en miljon hade jag stått utanför slottet med stativet nu.
Citera
2004-06-12, 16:06
Medlem
Jag känner en som har knullat med Tarras-Wahlbergs make! Kan den infon ge några pengar?
Citera
2004-06-12, 16:55
Bannlyst
http://www.knugahuset.se

Mikrocefali är en skojig sjukdom som ger låg intelligens och litet huvud.
Citera
2004-06-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonLeBon
Jag känner en som har knullat med Tarras-Wahlbergs make! Kan den infon ge några pengar?

Nej jag ger dej inte en spänn för den informationen, det är ju allmänt känt att
Björn T-W knullade runt litet här o där när han var VD för skattebetalarnas förening. Dessutom lånade han litet pengar av den föreningen, och när det uppdagades så blev lilla fru T-W litet kinkig, gick till Kongen och hans fru Silvia
och berättade hur det låg till. Lugn lugn sade Kongen och Rikshoran, vi ordnar det. Kongen och Rikshoran ringde ett par samtal och så fick Björn ett nytt jobb långt bort från detta land. Elisabeth blev offentligt nöjd och nu lever hon ensam med sina två flickor, men en sak jag undrar över; Vem fan betalade Björns skuld på tre miljoner?
Citera
2004-06-12, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Att kungahuset och adeln fortfarande existerar är tragiskt. Många sitter på stora förmögenheter som ärvts sedan lång tid. .

Jag skulle säga att Adeln oftare är nyrika sedan nån/några generationer tillbaka. Deras eventuella förmögenheter sedan forstoda dagar torde vara tämligen slocknade vid det här laget, istället har adeln och deras barn blivit tvugna att ge sig in i affärsvärlden och blivit kapitalister för att inte degraderas till enbart namn. Själva adelsklassificeringen, adelskalendern (som väl finns stationerad i "riddarhuset" i stockholm va?) är väl något som adeln själva bekostar nuförtiden? Det känns fortfarande viktigt för vissa människor att känna att deras efternamn är lite finare än andras efternamn, pga att någon slagskämpe eller byråkrat för hundratals år sedan belönades av kungen.
Citera
2004-06-12, 20:40
Bannlyst
http://www.svenskadel.nu/
Citera
2004-06-12, 21:45
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jag skulle säga att Adeln oftare är nyrika sedan nån/några generationer tillbaka. Deras eventuella förmögenheter sedan forstoda dagar torde vara tämligen slocknade vid det här laget, istället har adeln och deras barn blivit tvugna att ge sig in i affärsvärlden och blivit kapitalister för att inte degraderas till enbart namn. Själva adelsklassificeringen, adelskalendern (som väl finns stationerad i "riddarhuset" i stockholm va?) är väl något som adeln själva bekostar nuförtiden? Det känns fortfarande viktigt för vissa människor att känna att deras efternamn är lite finare än andras efternamn, pga att någon slagskämpe eller byråkrat för hundratals år sedan belönades av kungen.

Det stämmer tyvärr inte. Har själv gått på "fin" privatskola, men lyckats återrehabilitera mig till ett vanligt liv. Bara som exempel, en klasskamrat fick sina stålar av pappsen som bodde London med Mammsen (av skatteskäl), och pengarna som utbetalades kom från en bank i Liechtenstein...Allt av skatteskäl, och dessa pengar hade förvaltats så sedan mitten av 1800 talet fick jag reda på. Min klasskamrat fick sedan en lägenhet direkt inne vid Strandvägen i Sthlm, inklusive hembiträde. Då var vi 21 år gamla. Hon tillhör en av Sveriges äldsta adelssläkter.
Ett exempel av fler som jag minns sedan min tid i skolan. Att jag blev satt där var väl mest att mina föräldrar ville ha bort mig från en destruktiv miljö.
Vad jag vet, men inte är alldeles bombsäker på är att riddarhuset drivs av avgifter från alla adliga, och att dessa är ganska höga.
Men, tro inte att det inte finns gamla förmögenheter + klass kvar, det är bara så att det är pengar som förvaltas på ett mer dolt sätt än kanske innan, och på, som jag sa, skatteskäl...

EDIT: Ville också berätta att jag till en början var hårt utfryst där, jag fick sedan reda på att orsaken var att jag:
1. Hade ett -sson efternamn.
2. Använde jeans.
Citera
2004-06-12, 21:54
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Nej jag ger dej inte en spänn för den informationen, det är ju allmänt känt att
Björn T-W knullade runt litet här o där när han var VD för skattebetalarnas förening. Dessutom lånade han litet pengar av den föreningen, och när det uppdagades så blev lilla fru T-W litet kinkig, gick till Kongen och hans fru Silvia
och berättade hur det låg till. Lugn lugn sade Kongen och Rikshoran, vi ordnar det. Kongen och Rikshoran ringde ett par samtal och så fick Björn ett nytt jobb långt bort från detta land. Elisabeth blev offentligt nöjd och nu lever hon ensam med sina två flickor, men en sak jag undrar över; Vem fan betalade Björns skuld på tre miljoner?
Det fick väl i vanlig ordning skattebetalarna göra!
Citera
2004-06-13, 09:57
Bannlyst
Det är ju ett välkänt faktum att Knugen och Dronningen inte haft ett samliv på åtskilliga år. Knugen har flera partners i Stockholmstrakten och Dronningen har en förkärlek för 18-20-åriga latinamerikaner.
Citera
2004-06-13, 10:10
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Det är ju ett välkänt faktum att Knugen och Dronningen inte haft ett samliv på åtskilliga år. Knugen har flera partners i Stockholmstrakten och Dronningen har en förkärlek för 18-20-åriga latinamerikaner.

Har du några belägg för detta? Vad som är "välkänt faktum" och vad som fakiskt är sant är oftast olika saker
Citera
2004-06-16, 02:06
Medlem
[quote=CrispyKreem]Nä, det syftar mer på huvudstorleken då. Jag känner en tjej som har sett Anna Nicole i verkliga livet, och det hon slogs av var inte så mycket de gigantiska pattarna, utan att huvet var litet som en grapefrukt. QUOTE]

Var FÅR folk allt ifrån? "Grapefruktstort huvud". Man häpnas.

Nej, Anna Nicole Smith har ett fullständigt normalstort huvud (japp, har tillbringat en hel del tid med henne i olika intervjusammanhang.) Däremot är hon lång (strax över 180 cm) och har tills alldeles nyligen varit smällfet , så det är nog kanske därför din tjejkompis missbedömde huvudstorleken.

Men, litet huvud har hon icke. Hade nog varit snudd på omöjligt att få modellkontrakt med en sådan påtaglig defekt, dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in