2004-06-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Citat ovan: "Hon kan vara lugn, stämmer detta och hon kan presentera hållbara bevis kan jag se till att hon tjänar en bra hacka på detta. Jag har nämligen kontakterna med media som gärna skriver om detta "

Nej, det funkar inte så. Det är ingen på redaktionerna som tycker detta är en het potatis. Alla vet hur det står till, men ingen svensk skvallertidning eller dagstidning kommer att hänga ut Knugen (förrän, MÖJLIGEN, men knappast då heller pga familjen, EFTER hans död.)

Detta beror delvis också på att läsarna faktiskt inte vill höra sådana saker om sin Knug, utan helst vill fortsätta tro att Knugafamiljen lever ett helylleliv.

Och otrohet (när parterna är svenska) låter man i allmänhet bli att skriva om när vederbörande är gift och har barn. Knug eller inte.

De kändistidningar som man skulle kunna tänka sig borde vara intresserade, har egna personliga kontakter, och journalisterna är personligen bekanta med, många av de damer som haft sex med Knugen. Stockholm är som bekant en liten ankdamm där alla Scandal Beauties känner och umgås med Nyllet och Shimoda i privata sammanhang. Så det är inga problem för våra bästa skvallerjournalister att använda sina egna källor om så skulle önskas.

I Sverige har vi dock valt att låta Knugen vara i fred.

I Tyskland eller i vårt grannland Norge däremot, skulle de inte tveka.

Och sedan citerar vi gärna DERAS artiklar i svenska tidningar och "förfasar oss" över hur de i utlandet kan skriva sådana elaka saker om vår fina Knug..!

Ibland händer det dock att såna här nyheter smyger ut i svensk press, oftast när redaktionschefen slumrar till. I det flesta fall är det en kolumnist som surar till över sakernas tillstånd. :mad:
Tre artiklar eller kolumner faller in i mitt minne:
1. Anette Kullenberg I AB har skrivit en rätt syrlig artikel en gång i tiden om Vickans viktproblem och vad den egentligen berodde på. Är ändå osäker om den här kolumnen, har bara fått den berättat för mig.

2. En av de yngre kolumnisterna i Aftonblaskan (kommer just nu inte ihåg hans namn) skrev för en ca 3-4 år sedan en spalt om knugens affär med "TV-ankaret" och "sångerskan". Han var ganska sur över att dagspressen hade gjort sig så beroende av hovets välvilja så att sånt här inte fick skrivas i Svensk press. Tror att han (journalisten) sen blev "deporterad" till oädlare uppdrag.

3. Expressen (?) hade en gång på slutet 80-talet en nyhetsnotis om knugens och hans vänners privata fiskeresa till Island där dom hade tydligen lattjolajban med några lokala brudar. Artikeln var baserad på Tysk och Isländsk press så det var vad jag förstod andrahandsinfo. Dock hade de lokala journalisterna väl underbyggda källor och intervjuer med inblandade så jag bedömer historien som sann.
Artikeln var som sagt en notis på sidan 34 typ och rätt länge sedan så jag kommer inte ihåg alla detaljer men den hade rätt komiska inslag.

Att skriva såna här kolumner är utav vad jag förstår inte bra för karriären inom dagspressen. Tarras verkar bra på att skruva åt nötknäckaren på redaktionscheferna och misshagliga journalister blir deporterade eller får skriva artiklar om hundar som biter husse typ. I värsta fall anlitas man inte längre.
Bahrain historien verkar ändå som en varning om att dagspressen inte alltid kommer lyda piskan utan man gör en markering.
Citera
2004-06-21, 15:21
Medlem
Citat:
Citat ovan: "Hon kan vara lugn, stämmer detta och hon kan presentera hållbara bevis kan jag se till att hon tjänar en bra hacka på detta. Jag har nämligen kontakterna med media som gärna skriver om detta "

Nej, det funkar inte så. Det är ingen på redaktionerna som tycker detta är en het potatis. Alla vet hur det står till, men ingen svensk skvallertidning eller dagstidning kommer att hänga ut Knugen (förrän, MÖJLIGEN, men knappast då heller pga familjen, EFTER hans död.)

Detta beror delvis också på att läsarna faktiskt inte vill höra sådana saker om sin Knug, utan helst vill fortsätta tro att Knugafamiljen lever ett helylleliv.

Och otrohet (när parterna är svenska) låter man i allmänhet bli att skriva om när vederbörande är gift och har barn. Knug eller inte.

Brukar inte det iallafall vara så att knugens förehavanden brukar komma fram emellanåt? Tänker på tre andra exempel förutom Atlanta.

De kändistidningar som man skulle kunna tänka sig borde vara intresserade, har egna personliga kontakter, och journalisterna är personligen bekanta med, många av de damer som haft sex med Knugen. Stockholm är som bekant en liten ankdamm där alla Scandal Beauties känner och umgås med Nyllet och Shimoda i privata sammanhang. Så det är inga problem för våra bästa skvallerjournalister att använda sina egna källor om så skulle önskas.

I Sverige har vi dock valt att låta Knugen vara i fred.

I Tyskland eller i vårt grannland Norge däremot, skulle de inte tveka.

Och sedan citerar vi gärna DERAS artiklar i svenska tidningar och "förfasar oss" över hur de i utlandet kan skriva sådana elaka saker om vår fina Knug..!
Citera
2004-07-06, 14:27
Medlem
ankiss avatar
Enligt

Min Mening Inavel PÅ Knuglig NivÅ
Citera
2004-07-08, 18:30
Medlem
Sadirs avatar
Sveriges kung är bra, tråkigt att höra all denna skit om honom. Visst, han är dyslektiker men det är väl ingen anledning till att smutskasta honom.
Dock, det finns ett land där kungen har hjälpt sitt folk med så mycket och där han älskas av alla. Där det finns en anledning att ha en kung, och det är Thailand. Det är där jag bor. Här skall du stå upp till nationalsången, som även spelas till kungens ära, detta om du befinner dig på vissa offentliga platser såsom tågstationen. Det sker prick 18.00 varje dag, och på samtliga TV kanaler visas "kunga nyheter", 20.00. Det är vad kungligheterna har gjort det senaste dygnet.
Kungen är välutbildad, talar flera europeiska språk flytande och spelar flera musikinstrument. Han behandlas mer eller mindre som en gud, vanligt folk kan inte ens titta honom i ögonen, "fint folk" som får audiens hos honom får krypa på golvet medan han sitter. Saker som lämnas till honom får läggas på ett fat först, du kan inte räcka honom någonting direkt. Det thailändska ordet för kung är "han som befinner sig ovan allas huvuden" Även hans son (kronprinsen) och döttrarna är välutbildade och kan föra sig i internationella sammanhang.
Prata det minsta negativa om någon i kungafamiljen är ett brott (les-majesty), det blir garanterat problem för den som är dum nog att göra detta. Förmodligen tappas nyckeln till fängelsecellen påpassligt bort.

Varför berätta detta för er som kanske inte ens visste att Thailand har en kung? Jo, betänk att Carl XVI Gustaf trots allt är en kunglighet och att man skall behandla honom med respekt även om vad som pågår i Thailand närmast kan betraktas som överdrivet. Skulle jag berätta för mina kollegor på mitt jobb hur en del i Sverige uttrycker sig om kungen så skulle jag förmodligen inte bli trodd. "Impossible".
Citera
2004-07-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadir
Sveriges kung är bra, tråkigt att höra all denna skit om honom. Visst, han är dyslektiker men det är väl ingen anledning till att smutskasta honom.
Dock, det finns ett land där kungen har hjälpt sitt folk med så mycket och där han älskas av alla. Där det finns en anledning att ha en kung, och det är Thailand. Det är där jag bor. Här skall du stå upp till nationalsången, som även spelas till kungens ära, detta om du befinner dig på vissa offentliga platser såsom tågstationen. Det sker prick 18.00 varje dag, och på samtliga TV kanaler visas "kunga nyheter", 20.00. Det är vad kungligheterna har gjort det senaste dygnet.
Kungen är välutbildad, talar flera europeiska språk flytande och spelar flera musikinstrument. Han behandlas mer eller mindre som en gud, vanligt folk kan inte ens titta honom i ögonen, "fint folk" som får audiens hos honom får krypa på golvet medan han sitter. Saker som lämnas till honom får läggas på ett fat först, du kan inte räcka honom någonting direkt. Det thailändska ordet för kung är "han som befinner sig ovan allas huvuden" Även hans son (kronprinsen) och döttrarna är välutbildade och kan föra sig i internationella sammanhang.
Prata det minsta negativa om någon i kungafamiljen är ett brott (les-majesty), det blir garanterat problem för den som är dum nog att göra detta. Förmodligen tappas nyckeln till fängelsecellen påpassligt bort.

Varför berätta detta för er som kanske inte ens visste att Thailand har en kung? Jo, betänk att Carl XVI Gustaf trots allt är en kunglighet och att man skall behandla honom med respekt även om vad som pågår i Thailand närmast kan betraktas som överdrivet. Skulle jag berätta för mina kollegor på mitt jobb hur en del i Sverige uttrycker sig om kungen så skulle jag förmodligen inte bli trodd. "Impossible".

Det är mycket mycket synd om dej.

För att ge ditt liv en chans till normala proportioner kan jag berätta för dej att för ett antal år sedan sändes en dokumentaärserie om de arkiv som öppnades av CIA efter ett antal år. Däribland fanns hur de tillsatte sturelseskick i de forna kolonierna, från Marocko i öster till Indonesien i väster. Man hittade en korrumperad, döende militär. Han försågs med stamtavla och utnämndes till "den rättmätige kungen". Hans son skolades i denna saga, så även västerländska medier och du min käre vän. Inga f d kolonier har nämligen kungahus, islam erkänner inte kungar. Både Haile Selassie, Shanen av Iran och allt vad de kan heta är en bluff. Men detta program gav ingen reaktion alls, sagan fyller som bekannt ett behov.
Citera
2004-07-08, 21:27
Medlem
Snälla rara, kan ni inte försöka lära er stava innan ni postar?

Maken till dålig svenska, stavfel och särskrivningar har man sällan skådat.

Ja, ursäkta, men jag kan inte låta bli att gnälla lite.
Citera
2004-07-08, 22:45
Medlem
apanola IIs avatar
Moget inlägg pottan, du tillförde verkligen tråden något ( obs ironi)

självklart så lider knugen av något mer än bara dyslexi, det räcker med att höra honom i interjuver då han ska försöka stamma fram något "spontant" svar.

Sen är exemplet från thailands behandling av sina kungligheter bara ett sorgligt exempel på det medeltida statskicket monarki.
När man läser sånt så känns det bara än mer angeläget att avskaffa Knugahuset
Citera
2004-07-09, 06:42
Medlem
Citat:
Snälla rara, kan ni inte försöka lära er stava innan ni postar?

Maken till dålig svenska, stavfel och särskrivningar har man sällan skådat.

Ja, ursäkta, men jag kan inte låta bli att gnälla lite.

Visst, jag tryckte på fel knapp och inlägget gick iväg utan korrekturläsning. Men kan du peka ut en enda särskrivning? Och vilka stavfel? Det är ju bara "fat fingers", det ser en van läsare direkt.
Citera
2004-07-09, 10:50
Medlem
P3RK3L3s avatar
Küngen..

Problemet är att folk verkar förvänta sig värsta stordåden av kyngen bara för att han är just det - konung. Genom tiderna då de hade avsevärt mycket mer makt gjorde kungarna en massa "stora" dåd. Bra som dåliga, men de gjorde sig(nästan) alltid kända för något.
Vad har dagens kungahus bidragit med då?
Carl XVI har gjort sig känd för sin dyslexi och sitt fortkörande. Kanske även till en viss del för sitt "vänstrande" (har iofs väldigt trovärdiga uppgifter om att Silvia kör rätt hårt hon också) ...
Kungabarnen är kända för sitt "vilda" leverne (Madde), anorexi (Vickan) samt ja... lumpen? (CP)
Känns som att Silvia är den enda någotsånär vettiga av denna kvintett.

I den här tidsåldern i denna del av världen där HMK befinner sig på samma intellektuella nivå som de simplaste av sina undersåtar ska man kanske inte förvänta sig mer från monarken än från vilken svenne som helst från vilken håla som helst.

Nej, eftersom jag personligen (säkert en del andra härinne därtill) har en stark fallenhet för allehanda skvaller rörande offentliga personer så tycker jag bara att det är underhållande med att läsa om kungahusets bravader i tid och otid.

Dags att jobba nu - det kommer ju som bekant inga stekta sparvar flygande..
Citera
2004-07-10, 00:17
Bannlyst
Bah kungen är kung, dessutom är han störtskön.

http://www.t.lst.se/VISInformWebsite/Miljoskydd/Sjorapporten/images/kungen.jpg

Citera
2004-07-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazzed
Bah kungen är kung, dessutom är han störtskön.
Exakt. Kungen upprätthåller en fin tradition, han skall bara gå omkring i amiralsuniform och värja, det räcker för mig.
Citera
2004-07-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Exakt. Kungen upprätthåller en fin tradition, han skall bara gå omkring i amiralsuniform och värja, det räcker för mig.

Japp, håller med. Hermelinpälsen då, vart fan är den numer?

Dessutom får man betänka att vi väl skulle fått Mona Sahlin som president om man valde den vägen, och något är ju helt klart ur funktion där också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in