Citat:
Ursprungligen postat av Pottan
Citat ovan: "Hon kan vara lugn, stämmer detta och hon kan presentera hållbara bevis kan jag se till att hon tjänar en bra hacka på detta. Jag har nämligen kontakterna med media som gärna skriver om detta "
Nej, det funkar inte så. Det är ingen på redaktionerna som tycker detta är en het potatis. Alla vet hur det står till, men ingen svensk skvallertidning eller dagstidning kommer att hänga ut Knugen (förrän, MÖJLIGEN, men knappast då heller pga familjen, EFTER hans död.)
Detta beror delvis också på att läsarna faktiskt inte vill höra sådana saker om sin Knug, utan helst vill fortsätta tro att Knugafamiljen lever ett helylleliv.
Och otrohet (när parterna är svenska) låter man i allmänhet bli att skriva om när vederbörande är gift och har barn. Knug eller inte.
De kändistidningar som man skulle kunna tänka sig borde vara intresserade, har egna personliga kontakter, och journalisterna är personligen bekanta med, många av de damer som haft sex med Knugen. Stockholm är som bekant en liten ankdamm där alla Scandal Beauties känner och umgås med Nyllet och Shimoda i privata sammanhang. Så det är inga problem för våra bästa skvallerjournalister att använda sina egna källor om så skulle önskas.
I Sverige har vi dock valt att låta Knugen vara i fred.
I Tyskland eller i vårt grannland Norge däremot, skulle de inte tveka.
Och sedan citerar vi gärna DERAS artiklar i svenska tidningar och "förfasar oss" över hur de i utlandet kan skriva sådana elaka saker om vår fina Knug..!
Nej, det funkar inte så. Det är ingen på redaktionerna som tycker detta är en het potatis. Alla vet hur det står till, men ingen svensk skvallertidning eller dagstidning kommer att hänga ut Knugen (förrän, MÖJLIGEN, men knappast då heller pga familjen, EFTER hans död.)
Detta beror delvis också på att läsarna faktiskt inte vill höra sådana saker om sin Knug, utan helst vill fortsätta tro att Knugafamiljen lever ett helylleliv.
Och otrohet (när parterna är svenska) låter man i allmänhet bli att skriva om när vederbörande är gift och har barn. Knug eller inte.
De kändistidningar som man skulle kunna tänka sig borde vara intresserade, har egna personliga kontakter, och journalisterna är personligen bekanta med, många av de damer som haft sex med Knugen. Stockholm är som bekant en liten ankdamm där alla Scandal Beauties känner och umgås med Nyllet och Shimoda i privata sammanhang. Så det är inga problem för våra bästa skvallerjournalister att använda sina egna källor om så skulle önskas.
I Sverige har vi dock valt att låta Knugen vara i fred.
I Tyskland eller i vårt grannland Norge däremot, skulle de inte tveka.
Och sedan citerar vi gärna DERAS artiklar i svenska tidningar och "förfasar oss" över hur de i utlandet kan skriva sådana elaka saker om vår fina Knug..!
Ibland händer det dock att såna här nyheter smyger ut i svensk press, oftast när redaktionschefen slumrar till. I det flesta fall är det en kolumnist som surar till över sakernas tillstånd. :mad:
Tre artiklar eller kolumner faller in i mitt minne:
1. Anette Kullenberg I AB har skrivit en rätt syrlig artikel en gång i tiden om Vickans viktproblem och vad den egentligen berodde på. Är ändå osäker om den här kolumnen, har bara fått den berättat för mig.
2. En av de yngre kolumnisterna i Aftonblaskan (kommer just nu inte ihåg hans namn) skrev för en ca 3-4 år sedan en spalt om knugens affär med "TV-ankaret" och "sångerskan". Han var ganska sur över att dagspressen hade gjort sig så beroende av hovets välvilja så att sånt här inte fick skrivas i Svensk press. Tror att han (journalisten) sen blev "deporterad" till oädlare uppdrag.
3. Expressen (?) hade en gång på slutet 80-talet en nyhetsnotis om knugens och hans vänners privata fiskeresa till Island där dom hade tydligen lattjolajban med några lokala brudar. Artikeln var baserad på Tysk och Isländsk press så det var vad jag förstod andrahandsinfo. Dock hade de lokala journalisterna väl underbyggda källor och intervjuer med inblandade så jag bedömer historien som sann.
Artikeln var som sagt en notis på sidan 34 typ och rätt länge sedan så jag kommer inte ihåg alla detaljer men den hade rätt komiska inslag.
Att skriva såna här kolumner är utav vad jag förstår inte bra för karriären inom dagspressen. Tarras verkar bra på att skruva åt nötknäckaren på redaktionscheferna och misshagliga journalister blir deporterade eller får skriva artiklar om hundar som biter husse typ. I värsta fall anlitas man inte längre.
Bahrain historien verkar ändå som en varning om att dagspressen inte alltid kommer lyda piskan utan man gör en markering.