2012-11-08, 17:22
Medlem
Gh0steds avatar
Jag skulle vilja omformulera TS fråga.
Varför är fula kvinnor ofta feminister?

Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
De skillnader som finns mellan män och kvinnor gör varken det ena könet bättre eller sämre än det andra. Män är bättre på vissa saker medan kvinnor är bättre på andra. Vi är olika och kompletterar varandra.
Män är bättre på det mesta.
Hur menar du att man kompletterar varandra? Att mannens logik kompletterar kvinnans ständiga tillitelse till sina "känslor", då logik helt enkelt inte existerar på det spåret?
Senast redigerad av Gh0sted 2012-11-08 kl. 17:25.
Citera
2012-11-08, 17:25
Medlem
TheBurdens avatar
Det kanske är därför som de är så bittra?
Citera
2012-11-08, 17:31
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
kate är alltså seriös med att hon tror att kvinnor är smartare? ... ja jävlar, ni fruntimmer slutar då aldrig förvåna med er dumhet

Nej, jag gav cosmo lite svar på tal bara. Jag var inte superduperseriös med det. Jag tror inte att kvinnor är bättre än män och inte tvärtom heller.
Citera
2012-11-08, 17:34
Medlem
Jag tror att det bottnar i precis samma sak som den som gör antifeminister koleriska, obehärskade, okunniga, fördomsfulla, oskulder och rätt mycket dummare än andra män.
Citera
2012-11-08, 17:35
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Förstår inte vad kvinnorna gnäller om. Jag anser att de har en biologisk underlägsenhet gentemot männen. Kvinnor ska ha samma rättigheter som männen, men ni ska fan inte gnälla på när majoriteten av eliten består av män. Det är inte jämställt och kräva kvoteringar, men feminister har ju inte precist varit kända för att ha alla indianer i kanoten...

Att majoriteten av eliten består av män har sina förklaringar och de har inte med någons biologiska underlägsenhet att göra. Men jag håller med om att kvinnor och män ska ha samma rättigheter. Inga kvoteringar tack.
Citera
2012-11-08, 17:37
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Precis så ser jag det också. Feminister vill inte ha jämställdhet. De vill ha 50-50 med fula medel

Alla feminister är inte för könskvotering.
Citera
2012-11-08, 17:38
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Jag skulle vilja omformulera TS fråga.
Varför är fula kvinnor ofta feminister?

Män är bättre på det mesta.
Hur menar du att man kompletterar varandra? Att mannens logik kompletterar kvinnans ständiga tillitelse till sina "känslor", då logik helt enkelt inte existerar på det spåret?

Nej, män är inte bättre på det mesta.
Citera
2012-11-08, 17:41
Medlem
Citat:
Alla feminister är inte för könskvotering.

Könskvotering är inte det enda fula medlet. Så fort man tänker 50-50 gör man ett tankefel som kräver fula medel för att förverkliga.
Citera
2012-11-08, 18:08
Bannlyst
Citat:
Att majoriteten av eliten består av män har sina förklaringar och de har inte med någons biologiska underlägsenhet att göra. Men jag håller med om att kvinnor och män ska ha samma rättigheter. Inga kvoteringar tack.
Hahahah

så vad är förklaringen tant?
Citera
2012-11-08, 18:09
Bannlyst
Citat:

Jaså inte?

Män dominerar i sport, vetenskap, forskning, matematik, kemi, fysik, schack, ridning, ja, till och med matlagning.

Det är ett stort jävla feministiskt påhitt att kvinnan knappt är bättre på NÅGOT ALLS än män.
Citera
2012-11-08, 18:35
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Fortsätt.
Backa upp det du säger.
Citera
2012-11-08, 18:39
Medlem
superflash2s avatar
Det är ju de fula som inte får något som blir feminister, så är det. Och bara för de inte får lite manskuk så ska de hata männen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in