2012-10-26, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakad-i-delphi
Kan lova herrskapet att det finns några otroligt vackra kvinnliga feminister där ute. Förutom att de har sunda åsikter kring könsstrukturer så är de flesta jag har träffat väldigt trevliga, sen så kan jag skriva under på att de fåtal jag har erövrat har varit ganska frigjorda i bingen

Äntligen en karl som skriver något vettigt i den här tråden!
Citera
2012-10-26, 07:13
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det finns nog kvinnor som är bättre på vissa saker än vad män är. Jag känner inte alla kvinnor och inte alla män heller. Det gör nog inte du heller så du kan nog lika lite som jag nämna något som kvinnor är bättre på eller män.

Och olika undersökningar kommer säkert fram till olika saker.

Det jag undrar är varför det tjatas om feminsters utseende precis som om utseende skulle vara det viktigaste hos en människa.
Man frågar är varför feminister oftast har ett mer ovårdat utseende och är fulare. Varför samlas det mer fula människor runt feminismm? Och nej jag har inte träffat alla människor på jorden, och kommer inte heller göra det. Men man kan ju se på undersökningar och vilka som är världsledande på områden. Det är nästintill alltid män som är världsledande på idrotter och har mest makt. Det är därför jag anser att männen ett biologiskt och psykiskt övertag över kvinnor.
Citera
2012-10-26, 10:16
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ytliga? Det handlar om fakta, hur menar du man ska göra då? Ska man inte behandla fakta som är obekväm och som visar att kvinnor generellt sett är sämre än män. Säg en konkret sak kvinnor är bättre på än män? Man kan inte hålla på att dutta och flumma som en miljöpartist man ska argumentera hårt, och jag förväntar mig hårt tillbaka men tyvärr vet feministerna att de har förlorat och flytt tråden med fasa.

Kvinnor är smartare, snyggare, bättre ledare och chefer, bättre utbildade och bättre på att investera pengar. För att nämna några saker

"IQ tests: women score higher than men"

http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/9401241/IQ-tests-women-score-higher-than-men.html#

"Evolution has led to women, but not men, getting progressively beautiful, according to scientists."

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/5912250/Women-getting-more-beautiful-say-scientists.html

“…at every level, more women were rated by their peers, their bosses, their direct reports, and their other associates as better overall leaders than their male counterparts — and the higher the level, the wider that gap grows.”

http://www.forbes.com/sites/erikaandersen/2012/03/26/the-results-are-in-women-are-better-leaders/

"Kvinnor studerar effektivare än män. De tar ut sin examen i större utsträckning än män och de gör det på kortare tid. Det här visar en ny rapport från Högskoleverket."

http://www.hsv.se/publikationerarkiv/pressmeddelanden/2009/flerkvinnoranmantarexamen.5.d09bd2412506e25d637ffe 2371.html

"Women are better wired than men to avoid emotionally driven investing mistakes."

http://abcnews.go.com/Business/women-make-investors/story?id=15039090#.UIjZ2YW5JnY
Citera
2012-10-26, 14:14
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Kvinnor är smartare, snyggare, bättre ledare och chefer, bättre utbildade och bättre på att investera pengar. För att nämna några saker

"IQ tests: women score higher than men"

http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/9401241/IQ-tests-women-score-higher-than-men.html#

"Evolution has led to women, but not men, getting progressively beautiful, according to scientists."

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/5912250/Women-getting-more-beautiful-say-scientists.html

“…at every level, more women were rated by their peers, their bosses, their direct reports, and their other associates as better overall leaders than their male counterparts — and the higher the level, the wider that gap grows.”

http://www.forbes.com/sites/erikaandersen/2012/03/26/the-results-are-in-women-are-better-leaders/

"Kvinnor studerar effektivare än män. De tar ut sin examen i större utsträckning än män och de gör det på kortare tid. Det här visar en ny rapport från Högskoleverket."

http://www.hsv.se/publikationerarkiv/pressmeddelanden/2009/flerkvinnoranmantarexamen.5.d09bd2412506e25d637ffe 2371.html

"Women are better wired than men to avoid emotionally driven investing mistakes."

http://abcnews.go.com/Business/women-make-investors/story?id=15039090#.UIjZ2YW5JnY
Nja stämmer inte riktigt. Tar t.ex. inte abc seriöst och de andra är kraftigt vinklade. Det är så här att kvinnor har bättre betyg än män. Men det betyder inte att kvinnor är smartare än männen. Männens könsutveckligen är senare vilket leder till att dom är vildare i skolan och får sämre betyg medan tjejen som sitter tyst får i allmänhet sämre. Betyg är ingen bra måttstock på hur smart man är. Sen så är många tjejer "boksmarta" och kan bara det som lärs i skolan. Män har oftare en mer allmänbildade och kan tänka mer utanför lådan oftare. Tjejer är i allmänhet sämre chefer och får därför får sämre lön för att de gör ett sämre jobb än männen. Inte så svår logik va? Samma sak är de facto världens mäktigaste person män, och om kvinnorna skulle vara smartare så skulle de sitta på toppen och ha mer makt.

Se bara på Sydkorea. Massa kvinnor med toppbetyg, pluggar från tidig morgon till sen kväll, men ända är det männen som sitter på toppen. Det är inte betygen som avgör vem som är bäst chef det är den som är mest innovativ och den som vågar ta mest risker som vinner.

Det som jag tycker att är lite småkul att du länkar till en artikel som hänvisar till att kvinnor skulle ha blivit snyggare genom evolutionen. Enligt evolutions teorin skulle då kvinnan blivit vackrare och mer attraktiv för män, kvinnan vill ha män runt sig som gör jobbet medan hons uppgift är att få en man och sköta så att familjen mår bra och barnen får en bra uppväxt. Så har naturen skapat dom.

Du påstår att kvinnor är smartare? Vem är det då som gjort allt banbrytande inom forskningen? Män är svaret. På rak arm kommer jag bara på Curie och tösen som uppfann laserskrivaren inga fler(!). Medan männen har giganter som Einstein, Pascal, Newton, Popper, Feyerbrand, Arkimedes, Pythagoras osv. Kan säkert komma på ett 30-tal män som gjort banbrytande saker inom forskningen.

Hur kan du påstå att det inte finns biologiska och psykiska skillnader som gör män generellt bättre på saker och ting??
Citera
2012-10-26, 14:35
Medlem
ElzyLays avatar
Det är väl bara tokrunkande smågrabbar som tycker att blåsta bimbos är snyggare än intelligenta tjejer.
Let´s face it, alla smarta tjejer är feminister, dumma vore dom väl annars. Men det är inte så mycket att vara rädd för om man är en riktig karl.
Förstår inte riktigt feministpaniken här på fb.
Citera
2012-10-26, 16:11
Medlem
Själv föredrar jag minst bilder om jag skall avgöra.
Citera
2012-10-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElzyLay
Det är väl bara tokrunkande smågrabbar som tycker att blåsta bimbos är snyggare än intelligenta tjejer.
Let´s face it, alla smarta tjejer är feminister, dumma vore dom väl annars. Men det är inte så mycket att vara rädd för om man är en riktig karl.
Förstår inte riktigt feministpaniken här på fb.

Det verkar samlas många bittra män här.
Citera
2012-10-26, 22:47
Medlem
Citat:
Nja stämmer inte riktigt. Tar t.ex. inte abc seriöst och de andra är kraftigt vinklade. Det är så här att kvinnor har bättre betyg än män. Men det betyder inte att kvinnor är smartare än männen. Männens könsutveckligen är senare vilket leder till att dom är vildare i skolan och får sämre betyg medan tjejen som sitter tyst får i allmänhet sämre. Betyg är ingen bra måttstock på hur smart man är. Sen så är många tjejer "boksmarta" och kan bara det som lärs i skolan. Män har oftare en mer allmänbildade och kan tänka mer utanför lådan oftare. Tjejer är i allmänhet sämre chefer och får därför får sämre lön för att de gör ett sämre jobb än männen. Inte så svår logik va? Samma sak är de facto världens mäktigaste person män, och om kvinnorna skulle vara smartare så skulle de sitta på toppen och ha mer makt.

Se bara på Sydkorea. Massa kvinnor med toppbetyg, pluggar från tidig morgon till sen kväll, men ända är det männen som sitter på toppen. Det är inte betygen som avgör vem som är bäst chef det är den som är mest innovativ och den som vågar ta mest risker som vinner.

Det som jag tycker att är lite småkul att du länkar till en artikel som hänvisar till att kvinnor skulle ha blivit snyggare genom evolutionen. Enligt evolutions teorin skulle då kvinnan blivit vackrare och mer attraktiv för män, kvinnan vill ha män runt sig som gör jobbet medan hons uppgift är att få en man och sköta så att familjen mår bra och barnen får en bra uppväxt. Så har naturen skapat dom.

Du påstår att kvinnor är smartare? Vem är det då som gjort allt banbrytande inom forskningen? Män är svaret. På rak arm kommer jag bara på Curie och tösen som uppfann laserskrivaren inga fler(!). Medan männen har giganter som Einstein, Pascal, Newton, Popper, Feyerbrand, Arkimedes, Pythagoras osv. Kan säkert komma på ett 30-tal män som gjort banbrytande saker inom forskningen.

Hur kan du påstå att det inte finns biologiska och psykiska skillnader som gör män generellt bättre på saker och ting??

Har inte många utbildningar varit stängda för kvinnor fram tills modern tid?
Citera
2012-10-28, 08:31
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Nja stämmer inte riktigt. Tar t.ex. inte abc seriöst

Det går att läsa om det i många andra artiklar från andra webbsidor t.ex. denna;

http://articles.marketwatch.com/2011-06-24/commentary/30712136_1_women-trade-anthony-weiner-study

Påståendet bygger på en studie gjord av Barclays Wealth och Ledbury Research.

Citat:
och de andra är kraftigt vinklade.

Det som artiklarna beskriver bygger på undersökningar. Googla själv så får du se att du kan läsa om det från flera olika källor.

Citat:
Det är så här att kvinnor har bättre betyg än män. Men det betyder inte att kvinnor är smartare än männen.

Det har jag heller aldrig påstått. För att styrka mitt påstående att kvinnor är smartare länkade jag till en artikel som beskriver att kvinnor fick högre poäng på IQ test.

Citat:
Männens könsutveckligen är senare vilket leder till att dom är vildare i skolan och får sämre betyg medan tjejen som sitter tyst får i allmänhet sämre. Betyg är ingen bra måttstock på hur smart man är. Sen så är många tjejer "boksmarta" och kan bara det som lärs i skolan. Män har oftare en mer allmänbildade och kan tänka mer utanför lådan oftare. Tjejer är i allmänhet sämre chefer och får därför får sämre lön för att de gör ett sämre jobb än männen. Inte så svår logik va? Samma sak är de facto världens mäktigaste person män, och om kvinnorna skulle vara smartare så skulle de sitta på toppen och ha mer makt.

Jasså, så du anser att du vet bättre än de som faktiskt har gjort en undersökning i ämnet. Jag tror att jag litar mer på undersökningen än din hemmasnickrade "logik".

Citat:

Vem har påstått att det är betyget som avgör vem som är bäst chef? De som gjort studien har inte blandat in skolbetyg i ekvationen över huvud taget.

Citat:

"Hons" uppgift?

Naturen har inte skapat mannen och kvinnan på det viset. Har du ingen koll på vår i historia alls? Under större delen av den mänskilga historien har både män och kvinnor bidragit till försörjningen.

Citat:

Om du hade haft lite koll på saker och ting hade du åtminstone känt till Meitner förutom Curie.

Eftersom kvinnor inte har haft samma förutsättningar som män att kunna utbilda sig blir det helt naturligt att kvinnor heller inte varit lika framstående som män inom forskning. Men nu när kvinnor mer eller mindre har samma förutsättningar att utbilda sig och arbeta i västvärlden kommer vi i framtiden se en förändring.

Citat:

De skillnader som finns mellan män och kvinnor gör varken det ena könet bättre eller sämre än det andra. Män är bättre på vissa saker medan kvinnor är bättre på andra. Vi är olika och kompletterar varandra.
Citera
2012-11-08, 16:38
Bannlyst
kate är alltså seriös med att hon tror att kvinnor är smartare? ... ja jävlar, ni fruntimmer slutar då aldrig förvåna med er dumhet
Citera
2012-11-08, 17:09
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Förstår inte vad kvinnorna gnäller om. Jag anser att de har en biologisk underlägsenhet gentemot männen. Kvinnor ska ha samma rättigheter som männen, men ni ska fan inte gnälla på när majoriteten av eliten består av män. Det är inte jämställt och kräva kvoteringar, men feminister har ju inte precist varit kända för att ha alla indianer i kanoten...
Citera
2012-11-08, 17:16
Medlem
Precis så ser jag det också. Feminister vill inte ha jämställdhet. De vill ha 50-50 med fula medel, istället för att acceptera verkligheten att kvinnan är underlägsen eller har andra prioriteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in