2013-05-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Om någon är vacker ligger i betraktarens öga som det brukar påstås.

Så om feminister är vackra eller fula beror på smak och tycke.
Om killarna som skriver i denna tråd är vackra eller fula beror på smak och tycke.

Kan ju tyckas.
Citera
2013-05-03, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Nej, utan feminism hade de inte haft rösträtt, arvsrätt, aborträtt eller yrkesrätt eller rätt till sin egen kropp.
Korrigering: utan feminismen för kring 90 år sedan så hade det varit så. Dagens "feminism" inom Sverige har knappast något med saken att göra.
Citera
2013-05-03, 01:40
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrwu
Korrigering: utan feminismen för kring 90 år sedan så hade det varit så. Dagens "feminism" inom Sverige har knappast något med saken att göra.

Man kan inte bedöma en hel ideologi på enbart de sista 10 åren.
Bedömer du hela socialdemokratin ex. på vad Göran Persson åstadkommit?

Har man inte förmågan att höja blicken lite och se helheter i samhällsutveckling, utan stirrar på nuet, så är man något fattig i sin världsbild och gör sig själv en stor otjänst.
Jag gillar absolut inte allt som ex. en del radikal feminister uttrycker i div. medier. Men jag slänger inte ut babyn med badvattnet för det. Och jag tycker inte feminismen ska upphöra, tror verkligen den behövs för att försvara en del uppnådda mål, speciellt i beaktandet av en del åsikter som ventileras inne på FB. ( en klar minoritet jag vet, men ändå)
Citera
2013-05-03, 01:45
Medlem
Citat:
Man kan inte bedöma en hel ideologi
"Feminism" är inte längere en ideologi, det är endast ett namn, ett ord för ett gäng folk att samlas under.

Typ som att jag kan ha en förpackning till ett Gucci ur, ta ut innehållet och sedan ersätta det med något jag köpte på loppis för 72kr. Fronten ser lika ut, fast innehållet har ändrats.
Citera
2013-05-03, 01:48
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrwu
"Feminism" är inte längere en ideologi, det är endast ett namn, ett ord för ett gäng folk att samlas under.

Typ som att jag kan ha en förpackning till ett Gucci ur, ta ut innehållet och sedan ersätta det med något jag köpte på loppis för 72kr. Fronten ser lika ut, fast innehållet har ändrats.

tsss roligt roligt..

Så ett "gäng" folk som samlas under en idé och ett namn är inte ungefär exakt synonymt med ideologi ?

Citera
2013-05-03, 01:56
Medlem
Citat:
tsss roligt roligt..

Så ett "gäng" folk som samlas under en idé och ett namn är inte ungefär exakt synonymt med ideologi ?

Vi ska inte gå för djupt inom detta, men endast de punkter som dagens "feminister" i Sverige tar up är faktiskt inte tillräckligt för att klassifieras som en ideologi av sig själv.

Det som dagens "feminister" tar up skilijer sig för mycket från "klassisk feminism" för att kunna räknas som samma sak. Vi har en hel del invandrare som också är feminister fast mer i klassisk stil - i form av riktigt jämnlikhet i samhällen där kvinnor faktiskt har sämmre ställt, men från var jag har sett så struntas de helt i hållet av svenska "feminister".
Citera
2013-05-03, 06:37
Medlem
Vad vill unga killar ha av unga tjejer? Sex
Och med vilka? De snygga tjejerna

Därav kommer killarna att fjäska för de snygga tjejerna, samtidigt som de i bästa fall kommer att behandla de fula tjejerna som luft. Detta sätter spår för livet. De snygga tjejerna får en mycket positiv manssyn samtidigt som de fula tjejerna får en mycket negativ manssyn.

Enbart de tjejer med en negativ manssyn är mottagliga för feminism.
Citera
2013-05-03, 07:38
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vad vill unga killar ha av unga tjejer? Sex
Och med vilka? De snygga tjejerna

Därav kommer killarna att fjäska för de snygga tjejerna, samtidigt som de i bästa fall kommer att behandla de fula tjejerna som luft. Detta sätter spår för livet. De snygga tjejerna får en mycket positiv manssyn samtidigt som de fula tjejerna får en mycket negativ manssyn.

Enbart de tjejer med en negativ manssyn är mottagliga för feminism.

Det är nog en liten sanning i detta, även om jag har svårt att tro att det skulle gälla generellt.

Jag tror det har diskuterats i en tidigare tråd, men är det någon mer som reflekterat över hur det verkar vara väldigt många radikala feminister som mår dåligt psykiskt? Senast härom dagen hörde jag på väg till jobbet Hanna Hellqvist berätta i radio hur hon drabbas av panikångestattacker av hissar och trappor.

Kan det vara så att ett trasigt inre korrelerar väl med ett trasigt yttre (och feminism)?
Citera
2013-05-03, 08:15
Medlem
RagGAnoFs avatar
Tycker det ræcker att kolla in lite bilder från femen før att debunkra detta påstående.
Citera
2013-05-03, 08:46
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Tycker det ræcker att kolla in lite bilder från femen før att debunkra detta påstående.

Fast Femen slåss ju för kvinnors lika rättigheter i samhället. De är inte feminister ur det svenska perspektivet.
Citera
2013-05-03, 08:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Fast Femen slåss ju för kvinnors lika rättigheter i samhället. De är inte feminister ur det svenska perspektivet.
Gör de?
Personligen vill jag nog hävda att de motarbetar just det genom att åka runt i konservativa samhällen och enbart vara vulgära.

Att vara motbjudande är knappast något som får människor positiva till de budskap de för fram.
Citera
2013-05-03, 09:12
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Dessa specialundantag jämt.. Om man definierar snygga feminister som icke-feminister så kan man hävda att feminister inte är snygga. Men är det ärligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in