2012-10-25, 17:52
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tack.

Cosmo.kramer - Jag röstar på vänsterpartiet.

Femenism för mig handlar om att vi oavsett kön ska ha samma villkor socailt, ekonomsikt och politiskt. Det handlar inte om att krossa männen eller bränna upp porrbutiker. Sen att de som blir prostituerade eller strippor kommer från en viss samhällskalss må så varamen då är vi inne på en helt annan diskusion. Det är ju inte för att de fick ta mindre plats än killarna i klassrummet.

kan ta upp hur mycket som helst som jag är trött på som handlar om kvinnansroll men jag känner att jag kommer bort från topic då.

Kort sagt de feminister som inte rakar sig och ser allmänt "slöddriga" ut är inte normenj för feminister.
Okej tack för ett bra svar. Håller med dig om att det skall vara samma rättigheter för kvinnor och män. Det som jag är väldigt nyfiken att veta, tycker du att porr och prostitution ska vara illegalt eller lagligt? Själv anser jag att det ska vara legalt. Upptäckte nu att vi har gått ganska långt ifrån topic men hoppas mod är på glatt humör.
Citera
2012-10-25, 18:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Okej tack för ett bra svar. Håller med dig om att det skall vara samma rättigheter för kvinnor och män. Det som jag är väldigt nyfiken att veta, tycker du att porr och prostitution ska vara illegalt eller lagligt? Själv anser jag att det ska vara legalt. Upptäckte nu att vi har gått ganska långt ifrån topic men hoppas mod är på glatt humör.

Det där är en jättesvår fråga i den synpunkten att. Prositution kommer alltid finnas oavsett om det är olagligt eller inte. För mig är det en lätt fråga ur den synpunkten att det givetvis ska vara olagligt då jag tror att de som sitter i den situationen inte kommer få det bättre då man lagför det hela. Jag tror även människohandeln kommer öka betydligt vid en legalisering då det givetvis komemr bli en större efterfrågan. Som ajg skrev tidigare också, finns inga kvinnor som är i branchen frivillig ochs er det som vilket yrke som helst utan det är bakomliggande faktorer som spelar in.

Det är där samhället måste hjälpa och att vi har en fungerande välfärd i samhälelt som ser till att ingen hamnar på gatan och tvingas sälja sig själv för att få ihop pengar. En fungerande psykvård som gör att de kvinnor som annars skulle hamna i prostitution får hjälp. Åh nej jag anser inte att hela ansvaret ligger på samhället. De kvinnor som hamnar io skiten på ett eller annat sätt väljer ju att ta första steget till att prostituera sig, då de är så nere att de själva i9nte hittar någon annan utväg.
Citera
2012-10-25, 19:18
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det där är en jättesvår fråga i den synpunkten att. Prositution kommer alltid finnas oavsett om det är olagligt eller inte. För mig är det en lätt fråga ur den synpunkten att det givetvis ska vara olagligt då jag tror att de som sitter i den situationen inte kommer få det bättre då man lagför det hela. Jag tror även människohandeln kommer öka betydligt vid en legalisering då det givetvis komemr bli en större efterfrågan. Som ajg skrev tidigare också, finns inga kvinnor som är i branchen frivillig ochs er det som vilket yrke som helst utan det är bakomliggande faktorer som spelar in.

Det är där samhället måste hjälpa och att vi har en fungerande välfärd i samhälelt som ser till att ingen hamnar på gatan och tvingas sälja sig själv för att få ihop pengar. En fungerande psykvård som gör att de kvinnor som annars skulle hamna i prostitution får hjälp. Åh nej jag anser inte att hela ansvaret ligger på samhället. De kvinnor som hamnar io skiten på ett eller annat sätt väljer ju att ta första steget till att prostituera sig, då de är så nere att de själva i9nte hittar någon annan utväg.

Laglig prostitution är vägen att gå för att det hjälper situationen för de prostituerade och samhället. Du säger att kvinnorna inte vill bli prostituerade? Ibland har man jobb man inte vill, jag jobbade på MAX när jag studerade för att få extra pengar och visa blir prostituerade visar jobbar som städare osv. Inte fan tyckte jag om jobbet men jag gick dit för jag fick pengar för det. Ingen tvingar en prostituerad att vara en prostituerad, det är han/hons eget val.

En legalisering av prostitution skulle leda till mindre våldtäkter, prostituerade skulle kunna jobba öppet och betala skatt, och de prostituerades villkor skulle bli bättre. I Australien är det lagligt är det lagligt med prostitution och där testas hororna varje vecka eller så efter könssjukdomar och idag är det mindre risk i AUS att få en könsjukdom än vad det är från en vanlig tös. Sen besvarade du inte min fråga om porr ska vara legalt eller inte.
Citera
2012-10-25, 19:24
Medlem
DickWads avatar
Ful kvinna = Brist på Kuk = feminist ?
Citera
2012-10-25, 19:29
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickWad
Ful kvinna = Brist på Kuk = feminist ?

Precis!
Citera
2012-10-25, 21:41
Medlem
Den här frågan är ungefär lika begåvad som följande: Varför är antifeminister ytliga?
Citera
2012-10-25, 22:03
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Den här frågan är ungefär lika begåvad som följande: Varför är antifeminister ytliga?
Ytliga? Det handlar om fakta, hur menar du man ska göra då? Ska man inte behandla fakta som är obekväm och som visar att kvinnor generellt sett är sämre än män. Säg en konkret sak kvinnor är bättre på än män? Man kan inte hålla på att dutta och flumma som en miljöpartist man ska argumentera hårt, och jag förväntar mig hårt tillbaka men tyvärr vet feministerna att de har förlorat och flytt tråden med fasa.
Citera
2012-10-25, 22:21
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ytliga? Det handlar om fakta, hur menar du man ska göra då? Ska man inte behandla fakta som är obekväm och som visar att kvinnor generellt sett är sämre än män. Säg en konkret sak kvinnor är bättre på än män? Man kan inte hålla på att dutta och flumma som en miljöpartist man ska argumentera hårt, och jag förväntar mig hårt tillbaka men tyvärr vet feministerna att de har förlorat och flytt tråden med fasa.

En konkret sak kvinnorna är bättre på än männen? Kvinnor är falska på ett sätt så som männen aldrig kan vara.
Citera
2012-10-25, 22:32
Medlem
craschpangbooms avatar
Blir det värre än såhär? http://www.youtube.com/watch?v=mJuJmFWkkAM SÅ JÄVLA FULA

feminister borde utrotas, fula och dessutom noll i IQ
Citera
2012-10-26, 04:03
Medlem
Citat:

Det finns nog kvinnor som är bättre på vissa saker än vad män är. Jag känner inte alla kvinnor och inte alla män heller. Det gör nog inte du heller så du kan nog lika lite som jag nämna något som kvinnor är bättre på eller män.

Och olika undersökningar kommer säkert fram till olika saker.

Det jag undrar är varför det tjatas om feminsters utseende precis som om utseende skulle vara det viktigaste hos en människa.
Citera
2012-10-26, 04:05
Medlem
En gång i tiden var det förresten så att man dyrkade kvinnliga gudomar om jag förstått saken rätt.
Citera
2012-10-26, 04:28
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Kan lova herrskapet att det finns några otroligt vackra kvinnliga feminister där ute. Förutom att de har sunda åsikter kring könsstrukturer så är de flesta jag har träffat väldigt trevliga, sen så kan jag skriva under på att de fåtal jag har erövrat har varit ganska frigjorda i bingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in