Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Det där är en jättesvår fråga i den synpunkten att. Prositution kommer alltid finnas oavsett om det är olagligt eller inte. För mig är det en lätt fråga ur den synpunkten att det givetvis ska vara olagligt då jag tror att de som sitter i den situationen inte kommer få det bättre då man lagför det hela. Jag tror även människohandeln kommer öka betydligt vid en legalisering då det givetvis komemr bli en större efterfrågan. Som ajg skrev tidigare också, finns inga kvinnor som är i branchen frivillig ochs er det som vilket yrke som helst utan det är bakomliggande faktorer som spelar in.
Det är där samhället måste hjälpa och att vi har en fungerande välfärd i samhälelt som ser till att ingen hamnar på gatan och tvingas sälja sig själv för att få ihop pengar. En fungerande psykvård som gör att de kvinnor som annars skulle hamna i prostitution får hjälp. Åh nej jag anser inte att hela ansvaret ligger på samhället. De kvinnor som hamnar io skiten på ett eller annat sätt väljer ju att ta första steget till att prostituera sig, då de är så nere att de själva i9nte hittar någon annan utväg.
Laglig prostitution är vägen att gå för att det hjälper situationen för de prostituerade och samhället. Du säger att kvinnorna inte vill bli prostituerade? Ibland har man jobb man inte vill, jag jobbade på MAX när jag studerade för att få extra pengar och visa blir prostituerade visar jobbar som städare osv. Inte fan tyckte jag om jobbet men jag gick dit för jag fick pengar för det. Ingen tvingar en prostituerad att vara en prostituerad, det är han/hons eget val.
En legalisering av prostitution skulle leda till mindre våldtäkter, prostituerade skulle kunna jobba öppet och betala skatt, och de prostituerades villkor skulle bli bättre. I Australien är det lagligt är det lagligt med prostitution och där testas hororna varje vecka eller så efter könssjukdomar och idag är det mindre risk i AUS att få en könsjukdom än vad det är från en vanlig tös. Sen besvarade du inte min fråga om porr ska vara legalt eller inte.