2013-05-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Varför är ca 90% av alla feminister fula?
Är det bara fula tjejer som blir feminister eller gör feminismen dom omedvetet förfaller för de slutar duscha, raka sig och ta hand om sig själva rent skönhetsmässigt.
Det är klart att de som är fula kommer i större utsträckning känna sig förtryckta än andra men att anklaga debattmotståndare för att vara fula är dålig och omogen debatteknik vars enda mål är att kasta skit. Jag tycker alla frågor ska debatteras seriöst med fakta och argument, inte genom ad-hominem argument, halmdockor och liknande.
Citera
2013-05-02, 09:47
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En till tråd som går ut på att; Om vi låtsas att vi tycker alla feminister är fula så kanske det finns nån osäker stackare som byter åsikt ....

Så kreativt.

*Gäsp*

Det är inte särskilt svårt att missa att fula kvinnor är överrepresenterade inom feminismen. För att ta ett exempel; om vi säger att 10% av Sveriges alla kvinnor är "fula" så är den siffran istället kanske 50% hos feminister. (Obs dessa siffor är tagna från luften, ville bara förklara fenomenet.) Svårt att missa detta.

Om i tar en vacker och en ful kvinna som exempel. Den vackra är en vinnare i dagens samhälle medans den fula inte är det. Den fula har mycket enklare att bli feminist och bli arg på männen och på samhället än den vackra. Varför skulle den vackra vara arg och bli feminist? Ingen anledning och därför ser det ut som det gör.

Citat:
Edit:
Frågan man kan ställa sig är väl snarare varför bittra oknullade män alltid måste söka svaret på varför de är oattraktiva i feminismen och inte i sin egen attityd.

Gör du en tråd om det för här är du helt OT.
Citera
2013-05-02, 09:56
Medlem
Gubbskems avatar
Jag vet en lite småsöt feminist! Sakine Madon. Nu blir jag väl lynchad av alla dödsknarkarnazister etc men har sett henne ett par ggr vid olika tillställningar och hon har en lite spännande aura över sig. Plus att hon verkar väldigt skärpt. En av få feminister jag hyser stor respekt för. Och ironiskt nog får hon ta rejält med skit av dom rättrogna typerna likt Maria Sveland och det verkar inte skapa något vacklande där hon räds för att bli utfrysen ur mediasverige och kanske ska sadla om till en mer inställsam version. Principfast, me like.

Men antar jag börjar bli en gubbjävel som ibland letar lite andra egenskaper än bara ett vackert yttre på senare dar.
Citera
2013-05-02, 10:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Det är inte särskilt svårt att missa att fula kvinnor är överrepresenterade inom feminismen. För att ta ett exempel; om vi säger att 10% av Sveriges alla kvinnor är "fula" så är den siffran istället kanske 50% hos feminister. (Obs dessa siffor är tagna från luften, ville bara förklara fenomenet.) Svårt att missa detta.

Om i tar en vacker och en ful kvinna som exempel. Den vackra är en vinnare i dagens samhälle medans den fula inte är det. Den fula har mycket enklare att bli feminist och bli arg på männen och på samhället än den vackra. Varför skulle den vackra vara arg och bli feminist? Ingen anledning och därför ser det ut som det gör.
Vad blygsam du är i dina beräkningar. Själv tror jag att det sannolikt är närmare 90% av kvinnorna som nobbar dessa patetiska dödskallar som TS företräder med sin frågeställning och därmed blir "fula feminister".

Citat:
Gör du en tråd om det för här är du helt OT.
Nej, gråttrådar brukar dyka upp ändå .. det behövs absolut inte att jag låtsas vara intresserad av deras små komplex för att de skall segla upp.
Citera
2013-05-02, 10:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Luktar illa, gör de oxå...
Citera
2013-05-02, 10:12
Medlem
Märkligt, de snyggingar jag träffar uttrycker också väldigt feministiska åsikter. Jag tror snarare att TS umgås med fula människor överlag.

Eller tycker att 90% av ALLA tjejer är fula.
Citera
2013-05-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen

Fast å andra sidan är det oftast den snygga tjejen som möter de mer extrema manliga samhället, speciellt att ses som ett sexobjekt. Men jag har noterat att snygga tjejer kan vara lite naiva i tonåren för att sedan utveckla allt starkare feministiska åsikter när de är över 20-25 år, förmodligen kopplat till sin egen mognad och insikt i hur världen egentligen fungerar.
Citera
2013-05-02, 13:57
Medlem
Citat:
En till tråd som går ut på att; Om vi låtsas att vi tycker alla feminister är fula så kanske det finns nån osäker stackare som byter åsikt ....

Så kreativt.

*Gäsp*

Edit:
Frågan man kan ställa sig är väl snarare varför bittra oknullade män alltid måste söka svaret på varför de är oattraktiva i feminismen och inte i sin egen attityd.

Aj då, någon känner sig träffad...

Vi som inte är oknullade men ändå håller med TS då? Det är ju ett relativt intressant fenomen ändå.
Citera
2013-05-02, 18:35
Medlem
Finns många feminister som ser bra ut.
Citera
2013-05-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censurmonster
Finns många feminister som ser bra ut.

Men de som ser bra ut i ansiktet har i princip alltid små bröst har jag märkt.
Citera
2013-05-02, 19:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Aj då, någon känner sig träffad...

Vi som inte är oknullade men ändå håller med TS då? Det är ju ett relativt intressant fenomen ändå.
Ja, onekligen -- man kan ju undra vad det är för komplex ni försöker kompensera för.
Citera
2013-05-02, 20:07
Medlem
Eftersom alla tjejer, till skillnad från killar, bara behöver gå utanför dörren för att få allt sex de vill ha, så har feminister insett att de kan spara en hel massa pengar. Det andra tjejer lägger på smink, skor, kläder etc sätter feminister in på ett bankkonto en gång i månaden. Detta har gjort att alla feminister inte bara är fula som troll utan också rika som dito.

Rätt smarta tjejer det där, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in