2012-10-20, 22:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thePulaski
"Generella regler" får det att låta som om nån har suttit och bestämt att så här ska det vara, nu måste alla rätta sig efter det. Men det finns ju faktiskt folk som tänder på det mesta. En del gillar smala, andra gillar tjocka, några går igång på långt hår, andra föredrar kort. Både hos killar och tjejer. Och precis samma sak är det med kroppsbehåringen. En del tjejer vill ha skäggiga killar med hårig bringa, medan andra föredrar helrakade killar, och en del killar vill ha helrakade tjejer, medan andra tycker om lite mer hår.

Jag ska inte hävda att jag själv inte påverkas av idealen, men skulle jag träffa en tjej som hade åsikter om min kroppsbehåring och ville att jag skulle förändra den, så skulle det inte kännas okej - då är vi inte gjorda för varandra. Och på samma sätt måste det vara okej för tjejer att ha den kroppsbehåring de känner sig bekväma i utan att nån varken ska lägga sig i, eller försöka få det till att "ingen" vill ha dem.

Allting handlar, som vanligt, om respekt för varandras olikheter.
Klart alla gillar olika. Men det har alltid funnits ideal och kommer troligtvis alltid. Sen tycker jag att det är löjligt att du inte rakar dig om tjejen gillar det. Om jag har ett längre förhållande och hon attraheras av att jag rakar kuken så gör jag det, fast jag personligen föredrar ha lite hår. Jag gör det bästa för att hon ska gilla mig. Vill hon t.ex. inte raka benen accepterar jag det, men fortsätter inte ha sex med hon för jag tycker det är väldigt oattraktivt. Enligt dig för man inte ens ge förslag så att man kan göra partnern sexigare och förbättra sexlivet.
Citera
2012-10-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Klart alla gillar olika. Men det har alltid funnits ideal och kommer troligtvis alltid. Sen tycker jag att det är löjligt att du inte rakar dig om tjejen gillar det. Om jag har ett längre förhållande och hon attraheras av att jag rakar kuken så gör jag det, fast jag personligen föredrar ha lite hår. Jag gör det bästa för att hon ska gilla mig. Vill hon t.ex. inte raka benen accepterar jag det, men fortsätter inte ha sex med hon för jag tycker det är väldigt oattraktivt. Enligt dig för man inte ens ge förslag så att man kan göra partnern sexigare och förbättra sexlivet.

Självklart får man komma med förslag till sin partner, jag säger inget annat. Däremot ska man inte kräva att ens partner gör nåt den inte vill, bara för att man själv ska vara nöjd. Om hon inte är bekväm med att raka sig, och du inte vill ha sex med henne innan hon gör det, så säger jag bara att ni har en lite utmanande utgångspunkt för ett fungerande förhållande. För vem av er har mest rätt att få som den vill?
Citera
2012-10-21, 00:03
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thePulaski
Självklart får man komma med förslag till sin partner, jag säger inget annat. Däremot ska man inte kräva att ens partner gör nåt den inte vill, bara för att man själv ska vara nöjd. Om hon inte är bekväm med att raka sig, och du inte vill ha sex med henne innan hon gör det, så säger jag bara att ni har en lite utmanande utgångspunkt för ett fungerande förhållande. För vem av er har mest rätt att få som den vill?
Du har rätt i vad det du säger. Men frågan lyder varför är feminister generellt sett fula? De verkar görqa allt i sin makt att göra sig så oattraktiva mot män och sedan fyller män inte deras hål och sen blir de bittra hatiska feminister. Motbevisa mig gärna.
Citera
2012-10-21, 00:42
Medlem
Citat:
Du har rätt i vad det du säger. Men frågan lyder varför är feminister generellt sett fula? De verkar görqa allt i sin makt att göra sig så oattraktiva mot män och sedan fyller män inte deras hål och sen blir de bittra hatiska feminister. Motbevisa mig gärna.

Det beror ju rätt mycket på vilka man definierar som "feminister". Jag skulle kunna tänka mig att rätt många tjejer (och även en del killar) skulle kalla sig själva för feminister, även de som en större andel killar skulle säga är snygga.
Citera
2012-10-21, 16:27
Medlem
De där topless-feministerna i femen är väl hyfsat snygga iaf? Feminister brukar annars väldigt sällan ha någon byst att tala om har jag märkt. Det är som om man inte får vara feminist om man har riktigt snygga bröst. Ju plattare desto bättre?
Citera
2012-10-25, 11:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Många här på flashback har någon slags nidbild av feinister som kvinnor som vägrar raka sig, klär sig som "troll" och ser allmänt trashiga ut. De flesta kvinnor är anser att det ska vara jämnställt mellan könen och det är det som är feminism.

Jag är feminst och "kommunist". Nej jag är ingen 10 poängare, men knappast direkt ful. Jag rakar benen, klär mig propert och bryr mig om hur jag ser ut. Jag ser verkligen inte poängen i att strunta i att raka benen enbart för att visa för alla att jag inte bryr mig och anser att tjejer måste få se ut som de vill och ha rätt till samma sexualitet som killar. Jag rakar mig för jag anser att det är fräschare. Jag tycker det är viktigt att ge ett gott intryck till folk på samma sätt som jag vill att andra ska ge ett gott intryck.
Citera
2012-10-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Många här på flashback har någon slags nidbild av feinister som kvinnor som vägrar raka sig, klär sig som "troll" och ser allmänt trashiga ut. De flesta kvinnor är anser att det ska vara jämnställt mellan könen och det är det som är feminism.

Nej, jämnställdhet är allt annat än feminism. Det där får du allt reda ut lite.
Tycker dock att frågan i tråden kan omformuleras lite med tanke på orsak och verkan. T ex:

"Måste man bli en manshatande feminist för att man är en ful kvinna?"
Citera
2012-10-25, 14:32
Medlem
Jonblunds avatar
Eller: Varför är fula kvinnor feminister?
Citera
2012-10-25, 14:39
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Jag är feminst och "kommunist". Nej jag är ingen 10 poängare, men knappast direkt ful. Jag rakar benen, klär mig propert och bryr mig om hur jag ser ut. Jag ser verkligen inte poängen i att strunta i att raka benen enbart för att visa för alla att jag inte bryr mig och anser att tjejer måste få se ut som de vill och ha rätt till samma sexualitet som killar. Jag rakar mig för jag anser att det är fräschare. Jag tycker det är viktigt att ge ett gott intryck till folk på samma sätt som jag vill att andra ska ge ett gott intryck.

Måste instämma här. Jag är uppvuxen i dessa kretsar pga bostadsort och har flera, mestadels bekanta och ej nära vänner, som öppet kallar sig feminister och det finns helt klart många som ser väldigt bra ut och är "kvinnliga" i charm och utseende.
Citera
2012-10-25, 15:33
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Måste instämma här. Jag är uppvuxen i dessa kretsar pga bostadsort och har flera, mestadels bekanta och ej nära vänner, som öppet kallar sig feminister och det finns helt klart många som ser väldigt bra ut och är "kvinnliga" i charm och utseende.
Men de som kallar sig "feminister" är inte det i sin riktiga mening. De är för kvoter och lägre intagningskrav för kvinnor till armén,de vill ha stöd för kvinnor att starta eget osv. De har ingenting med jämställdhet att göra, de vill göra det bättre för kvinnor och sämre för män. De är såpass jämställt i dagens Sverige så det behövs nuförtiden inga feminister.

Edit: Cosmic vad röstar du på för parti??
Citera
2012-10-25, 17:17
Medlem
Citat:
Men de som kallar sig "feminister" är inte det i sin riktiga mening.

Precis. Riktiga feminister börjar alltid med. "Jag är ingen feminist, MEN..."
Citera
2012-10-25, 17:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau

Tack.

Cosmo.kramer - Jag röstar på vänsterpartiet.

Femenism för mig handlar om att vi oavsett kön ska ha samma villkor socailt, ekonomsikt och politiskt. Det handlar inte om att krossa männen eller bränna upp porrbutiker. Sen att de som blir prostituerade eller strippor kommer från en viss samhällskalss må så varamen då är vi inne på en helt annan diskusion. Det är ju inte för att de fick ta mindre plats än killarna i klassrummet.

kan ta upp hur mycket som helst som jag är trött på som handlar om kvinnansroll men jag känner att jag kommer bort från topic då.

Kort sagt de feminister som inte rakar sig och ser allmänt "slöddriga" ut är inte normenj för feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in