Citat:
Klart alla gillar olika. Men det har alltid funnits ideal och kommer troligtvis alltid. Sen tycker jag att det är löjligt att du inte rakar dig om tjejen gillar det. Om jag har ett längre förhållande och hon attraheras av att jag rakar kuken så gör jag det, fast jag personligen föredrar ha lite hår. Jag gör det bästa för att hon ska gilla mig. Vill hon t.ex. inte raka benen accepterar jag det, men fortsätter inte ha sex med hon för jag tycker det är väldigt oattraktivt. Enligt dig för man inte ens ge förslag så att man kan göra partnern sexigare och förbättra sexlivet.
Ursprungligen postat av thePulaski
"Generella regler" får det att låta som om nån har suttit och bestämt att så här ska det vara, nu måste alla rätta sig efter det. Men det finns ju faktiskt folk som tänder på det mesta. En del gillar smala, andra gillar tjocka, några går igång på långt hår, andra föredrar kort. Både hos killar och tjejer. Och precis samma sak är det med kroppsbehåringen. En del tjejer vill ha skäggiga killar med hårig bringa, medan andra föredrar helrakade killar, och en del killar vill ha helrakade tjejer, medan andra tycker om lite mer hår.
Jag ska inte hävda att jag själv inte påverkas av idealen, men skulle jag träffa en tjej som hade åsikter om min kroppsbehåring och ville att jag skulle förändra den, så skulle det inte kännas okej - då är vi inte gjorda för varandra. Och på samma sätt måste det vara okej för tjejer att ha den kroppsbehåring de känner sig bekväma i utan att nån varken ska lägga sig i, eller försöka få det till att "ingen" vill ha dem.
Allting handlar, som vanligt, om respekt för varandras olikheter.
Jag ska inte hävda att jag själv inte påverkas av idealen, men skulle jag träffa en tjej som hade åsikter om min kroppsbehåring och ville att jag skulle förändra den, så skulle det inte kännas okej - då är vi inte gjorda för varandra. Och på samma sätt måste det vara okej för tjejer att ha den kroppsbehåring de känner sig bekväma i utan att nån varken ska lägga sig i, eller försöka få det till att "ingen" vill ha dem.
Allting handlar, som vanligt, om respekt för varandras olikheter.