Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-12, 14:46
  #1
Medlem
ipodnanos avatar
Bara en månad kvar nu (!), och nu när trupperna börjar ta form kan man börjar spekulera i vad som faktiskt kommer att ske i Sydafrika.

Vem kommer att bli turneringens spelare? Kommer någon att dominera fullständigt a la Ronaldo 2002?
Vilket blir det charmiga laget som alla kommer ihåg efteråt, som till exempel Ryssland och Turkiet under EM 2008, eller Sydkorea 02?
Vilket lag kommer att floppa?
Vilka enskilda händelser kommer vi att komma ihåg? Tidigare exempel kan vara Zidanes skallning eller Oleg Salenkos fem mål mot Kamerun 94?
Lägg gärna till egna förslag på möjliga händelser.

Mitt eget tips blir väl ungefär såhär:
Spelaren - Sneijder. Messi blir största floppen bland spelarna.
Charmlaget - Uruguay
Flopplaget - Spanien, ut tidigt i slutspelet.
Händelsen - Luis Fabiano avgör finalen med 1-0 i 84:e mot Holland. Dessutom gör David Villa fem mål i en gruppspelsmatch, men inget när det väl blir slutspel.
Citera
2010-05-12, 15:02
  #2
Medlem
jedimindshits avatar
Luis Fabiano? Du tror alltså att Brasilien kommer så långt som till final..

Citera
2010-05-12, 15:04
  #3
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Bara en månad kvar nu (!), och nu när trupperna börjar ta form kan man börjar spekulera i vad som faktiskt kommer att ske i Sydafrika.

Vem kommer att bli turneringens spelare? Kommer någon att dominera fullständigt a la Ronaldo 2002?
Vilket blir det charmiga laget som alla kommer ihåg efteråt, som till exempel Ryssland och Turkiet under EM 2008, eller Sydkorea 02?
Vilket lag kommer att floppa?
Vilka enskilda händelser kommer vi att komma ihåg? Tidigare exempel kan vara Zidanes skallning eller Oleg Salenkos fem mål mot Kamerun 94?
Lägg gärna till egna förslag på möjliga händelser.

Mitt eget tips blir väl ungefär såhär:
Spelaren - Sneijder. Messi blir största floppen bland spelarna.
Charmlaget - Uruguay
Flopplaget - Spanien, ut tidigt i slutspelet.
Händelsen - Luis Fabiano avgör finalen med 1-0 i 84:e mot Holland. Dessutom gör David Villa fem mål i en gruppspelsmatch, men inget när det väl blir slutspel.

Så som slutspelsträdet ser ut så möter knappast Holland och Brasilien varandra så sent som final.
Citera
2010-05-12, 15:07
  #4
Avstängd
Fujins avatar
CR9 tar Portugal till final och visar vem är Bäst i världen.
Citera
2010-05-12, 15:08
  #5
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Så som slutspelsträdet ser ut så möter knappast Holland och Brasilien varandra så sent som final.
Fan, det var dumt av mig att inte tänka så långt. Står dock kvar vid att Fabiano avgör i 84:e
Citera
2010-05-12, 15:09
  #6
Medlem
jedimindshits avatar
Hoppas verkligen Gli Azzuri tar guldet och försvarar hedern. Som spelare hoppas jag verkligen att Drogba visar att han är den bästa forwarden i världen. Och nej, det är inte V. Persie.. Hoppas jag inte krossade några Arsenal hjärtan nu.
Citera
2010-05-12, 15:39
  #7
Medlem
Divino Codinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedimindshit
Hoppas verkligen Gli Azzuri tar guldet och försvarar hedern.
+1
Citera
2010-05-14, 03:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedimindshit
Hoppas verkligen Gli Azzuri tar guldet och försvarar hedern. Som spelare hoppas jag verkligen att Drogba visar att han är den bästa forwarden i världen. Och nej, det är inte V. Persie.. Hoppas jag inte krossade några Arsenal hjärtan nu.

Det finns inga vettiga Arsenal-fans som på allvar tror att RVP är den bäste i världen för tillfället så din lilla pik biter inte så hårt, lilla gubben

VM:s spelare kommer, tror jag, Luis Fabiano bli. Han lär nog vinna skytteligan. Floppa kommer samtliga italienare göra.
Citera
2010-05-14, 09:18
  #9
Medlem
Du skriver först att Spanien åker ut i gruppen, och sedan att Villa inte gör några mål då det är dags för slutspel?
Citera
2010-05-14, 10:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Du skriver först att Spanien åker ut i gruppen, och sedan att Villa inte gör några mål då det är dags för slutspel?

Han skrev väl att de skulle åka ur tidigt i slutspelet? Alltså åttondelsfinal eller kvartsfinal.
Citera
2010-05-14, 10:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Han skrev väl att de skulle åka ur tidigt i slutspelet? Alltså åttondelsfinal eller kvartsfinal.
Såg det nu, fel av mig.
Citera
2010-05-14, 21:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Han skrev väl att de skulle åka ur tidigt i slutspelet? Alltså åttondelsfinal eller kvartsfinal.


tidigt i slutspelet tolkar jag som gruppspelet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback