En gång var jag på en stor konsert och stod långt framme vid högtalarväggen, högt ljud, gillade det. Det var en fredagskväll.
Vaknade med det ganska "vanliga ringandet" i öronen efter en högljud(konsert/disco) utekväll. (vilken jag nu i efterhand vet är en första varningssignal!)
På lördag morgon gick jag in i köket, tjejen som satt där(studentkorridor) sa nått till mig, men såg bara att hennes läppar rördes.

Ringde i båda öronen alltså. Då blev jag lite orolig.....såhär brukade det inte vara....
På söndagen tror jag den ena örat var ok, det andra tjöt fortfarande, och jag var förtvivlad.
Tänkte söka upp läkare på måndagen, men på måndag morgon var det äntligen bra. Detta var flera år sedan.
Efter detta så undviker jag såna miljöer, har inte ens varit på en konsert efter detta, har för säkerhets skull alltid öronproppar i fickan, men har aldrig behövt använda dem. Har aldrig haft problem med ringande i öronen efter detta, men kanske fick jag en liten hörselnedsättning, det vet jag inte. Men det verkar så hemskt med evigt ringande i öronen, så vill inte riskera nått.