2008-12-02, 20:39
Medlem
Snoppzors avatar
För att antagligen ha fått en kronisk sjukdom så tolkar jag alla " =D, , " som att du inte är alltför förstörd. Du får ge tillbaka på nästa singstar-session!
Citera
2008-12-02, 20:45
Medlem
frumpishs avatar
Om ni hört om killen som efter ha fått reda på att han var HIV positiv gick å sjöng Its the final countdown med queen resten av dagen, han är min idol
Citera
2008-12-02, 20:59
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Om ni hört om killen som efter ha fått reda på att han var HIV positiv gick å sjöng Its the final countdown med queen resten av dagen, han är min idol
Haha. En given skröna. Och inte för att våra sån, men "the final countdown" är väl en Europe-låt?
Citera
2008-12-03, 18:31
Medlem
frumpishs avatar
Ohh.. my bad, europe it is!!! Kanske är en skröna men det var en intervju i GP (göteborgsposten) så tror inte han ljög faktiskt =)

ONT: ljudet är fortf kvar, hör det dock bara om det är tyst, funderar på å om det kan vara smart å inte lyssna på musik i mp3 spelarn på ett tag å låta öronen vila kanske? (brukar inte ha så megahögt när jag lyssnar men känns ändå som det kan vara bra med lite vila för öronen).

http://www.tinnitus.se/tinnitus.htm

nice sida med rätt mkt info om tinnitus, verkar som att även om tinnitusen inte går över av sig självt lär man sig att automatiskt sålla bort oljudet efter något år eller två
Senast redigerad av frumpish 2008-12-03 kl. 18:39.
Citera
2008-12-03, 19:39
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Pröva att äta antioxidanter i några dagar, det kan hjälpa om man börjar snabbt.
Citera
2008-12-04, 13:02
Medlem
frumpishs avatar
antioxidanter... i vilken form? ska jag bara knapra massa blåbär.. massa frukt? Vilka frukter innehåller mest antioxidanter?

Kanske finns i inkapslad form? Tack för tipset, källa? eller länk
Citera
2008-12-04, 18:07
Medlem
Hegamons avatar
Det med att låta öronen vila är bra. Kallas för bullervila. Egentligen går bullervila till så här: Omedelbart vid hörselskada, då ljud hörs i öronen, ska öronskydd ex hörselproppar bäras under 24 timmar. Dock är det viktigt att man bär dem 24 timmar i direkt samband med att skadan uppstår för att det ska ge effekt.
Citera
2008-12-04, 18:19
Medlem
frumpishs avatar
fuck, det där borde man ju kanske gjort... :/ antar att det borde hjälpa nu med.. hör ju fortfarande ljudet dygnet runt så jag kör med öronproppar from now on.

edit: Plugged in

edit: håller på att införskaffa äppelcidervinäger (antioxidanter som fan om jag inte minns fel) och groteska mängder frukt... och kör samtidigt öronproppar, borde kanske börjat med detta i lördags, dagen efter accident men bättre och börja nu än att skita i det resonerar jag...

Kommer uppdatera tråden som en kul grej för att se hur det ter sig!!

Dag 6: har just nu en sån där SVT pausbildston från förr i högra örat och inget i vänstra örat, hör tonen när det är få ljudkällor i närheten och inget buller, alternativt när jag håller för högerörat.
Senast redigerad av frumpish 2008-12-04 kl. 18:57.
Citera
2008-12-04, 19:02
Medlem
frumpishs avatar
Bumpar denna tråden lite, intressant det där med dina behandlingar silberstein, vart gick du för att få hydrokortison i örat? och på vilken typ av tinnitus fungerar det?
Citera
2008-12-21, 01:30
Medlem
Om man misstänker att man har tillfällig tinnutus vad ska man göra? Vad ska man undvika? Är det en dålig idé att se på film med hörlurar även om man lyssnar på en låg volym?
Citera
2008-12-21, 10:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kameleonten
...men grejen är det inte har behövts i typ 13 års tid.
Faan driver du med oss, tro faan det behövdes då också.
Tror du den senast konserten som bara är problemet.

Och allt detta säger ju du själv "Ibland kan jag få susningar i öronen på samma kväll konserten varit" här började din skador på dina öron.

Vi får hoppas att det släpper snart.
Vet också hur detta är, var en blatte som smällde en påse i örat.
Nu låter det väl inte så farligt, men det var en sån där frostad fryspåse som han hade snurrat till bristningsgränsen.
Sen smällde han av denna i örat på mig, kändes som någon stack en kniv i örat.
Tryckte upp mackan min i fejan på han, och ångra mig att jag inte banka skiten ur han.
Citera
2008-12-21, 13:53
Medlem
frumpishs avatar
Var väl en månad sen jag fick mitt tinnitus nu, i ena örat..

Jag har förmodligen en väldigt snäll variant då jag redan glömt bort det... märker det nästan enbart när ja ska sova och då tänker jag på det, sekunden senare somnar jag

tror inte det kommer gå bort men vem fan har dött av lite ljud?

Kör med öronproppar på klubbar/konserter i fortsättningen så att det inte förvärras dock, bättre sent än aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in