2007-07-09, 01:42
Medlem
Min tinnitus håller på att driva mig til vansinne, men det beror på vilken typ av person man är gissar jag.
Citera
2007-07-09, 01:47
Medlem
monkeybays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Min tinnitus håller på att driva mig til vansinne, men det beror på vilken typ av person man är gissar jag.
Eller hur svår tinnitusen är.
Citera
2007-07-09, 01:47
Medlem
tjaboooos avatar
om man inte kan vänja sej vid tinnitus då ?
Citera
2007-07-09, 02:24
Medlem
DAGGER[X]s avatar
I dom flesta fallen kan man vänja sig vid tinnitus även om det kan ta ett tag, det är viktigt att man tänker i positiva banor, att man förstår att tinnitus inte är så farligt som det först kan verka.

Undantaget är dom kraftigaste formerna av tinnitus, då den är så svår att den påverkar det dagliga livet, att man bokstavligen talat inte kan höra vad som händer pga bruset osv.

Jag har en liten kort guide om hur man vänjer sig vid tinnitus som jag kan posta om någon är intresserad, den har hjälpt mig i mörka stunder.
Citera
2007-07-09, 02:32
Medlem
monkeybays avatar
Posta, kan ju alltid hjälpa någon!
Citera
2007-07-09, 02:58
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
I dom flesta fallen kan man vänja sig vid tinnitus även om det kan ta ett tag,
hur lång då, är långt över 1år sen hörseln på ena örat gick åt helvete och ger bl.a sömnproblem, är såpass kraftigt så jag har svårt att överhuvudtaget höra vad andra säger till exempel och då är ändå hörseln på andra örat enligt hörseltester, bra.
Citera
2007-07-09, 04:08
Medlem
Har i drygt ett års tid haft tinnitus. Det började i samband med en lång kväll på dansgolvet.

I början var det riktigt jobbigt, kände mig otroligt stressad och kunde aldrig få sinnesro. Men efter 8-9 veckor sa det pang och den gick från hög (min bedömning) till nästan obefintlig. Tämligen välkommet.

Idag märker jag av tinnitusen i snitt 1-2 gånger per vecka, och inte äns då är den störande.
Citera
2007-07-09, 05:59
Medlem
526s avatar
Tänk absolut inte på att ni har tinnitus.
Det är själva stressen som är problemet. Till slut försvinner det. Tror det kallas Coping
Citera
2007-07-09, 07:03
Medlem
Krafses avatar
Eftersom TS inte hört av sig på ett tag så lånar jag tråden lite.

Det är så att jag har fått väldigt ont i örat, detta för att jag sover med öronproppar. Jag tror att öronproppen har legat och tryckt mot trumhinnan.
Det gör ont när jag "brusar" (finns det något ord för det?) med öronen. Ni vet sådär man kan göra för att tryckutjämna utan att hålla för näsan och pressa.
Men hur som helst - kommer detta att gå över, eller måste jag bege mig till läkaren?
Det gör bara ont när jag "brusar/tryckutjämnar" med öronen.
Citera
2007-07-09, 07:04
Medlem
monkeybays avatar
Inte sändaren som brusar då?
Citera
2007-07-09, 07:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeybay
Inte sändaren som brusar då?
Håhå vad roliga vi var nu då! Nej det är inte sändaren.
Citera
2007-07-09, 12:06
Medlem
Jag läste denna lista dagligen och försökte följa den, det hjälpte faktiskt.

Tinnitus - tips to help you adjust
http://www.betterhealth.vic.gov.au/b...elp_you_adjust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in