2025-01-20, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av enienieni
Brattås-morden. Han lär ha erkänt om han gjort dom. Inte säkert men troligt. Sedan är det frågan om en 17 åring skulle klara att släpa med dom två offren. Troligen om han var vältränad. Sedan är det ju frågan om motiv där. Tidigare skrev någon tidning om att han skulle haft en massa pengar. Det lät ju som det skulle ha varit pengar från det mordet men nu låter det som han förskt stoppa pengar en strumpa. Låter som betydligt mindre pengar än "i en väska"

Varför skulle han erkänna sin medverkan i Brattåsmorden bara för att han blev tagen på bar gärning med trippelmordet.

Ragnar var fysiskt stark och tålde inte att bli emotsagd. Tor kan mycket väl sagt något väl valt ord till Ragnar som han inte gillade.

DNA behöver inte vara Ragnars.
Citera
2025-01-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktBotvid2311
Tror han mycket väl kan ha varit med i Brattåsmorden.

tror mycket väl att du kan vara helt bränd i huvudet. nej R.N var inte med i brattås. dom pengar han hade samlat ihop kom från b.l.a aktiehandel (ett intresse han hade under en tid och gjorde någorlunda pengar på)

kan ni idioter sluta kliva in i trådar där ni har NOLL att hämta. sluta sprida missinformation.
Citera
2025-01-23, 08:41
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nån uttalade sig i tråden att den som Ragnar umgicks mest med inte bodde i H-sand. Kan det ha med det att göra, han ville spela i samma lag som en kompis?

Kan det vara K*rl Nikl*s Edstr*nd som dog samma dag/dagen efter som Brattåsmorden ?

Men K.N.E var född samma år som R.N, 1988.

Dödsdatum är ju extremt intressant: https://gravar.se/forsamling/ornskol...edstrand-a49af

Hur dog K.N.E ?
Var han kompis med R.N ?

Jimmy Aldrin dog den 31a Maj samma dag som paret i Brattås.
https://gravar.se/forsamling/skons-k...y-aldrin-899a6
Senast redigerad av SanktBotvid2311 2025-01-23 kl. 09:33.
Citera
2025-01-23, 09:41
Medlem
Citat:
Kan det vara K*rl Nikl*s Edstr*nd som dog samma dag/dagen efter som Brattåsmorden

kan du sluta smutsa ner tråden med din irrelevanta skit? R.N dödade sina syskon och f.d styvfar av rent personliga motiv. han hade byggt en hel fantasivärld i huvudet till följd av de psykiska problem han utvecklat pga att han ej fick adekvat hjälp med sin aspergers under uppväxten. han led av EXTREMT svåra tvångstankar b.l.a

det var enl honom 'oundvikligt' att han och styvfadern måste gå en 'duell' till döden. han hade upplevt sig 'kränkt' sedan barnåldern familjen blev en symbol för allt som låste honom vid sin tillvaro i härnösand hans planerande och känsloliv är som ett barns.

R.N har rätt mycket gemensamt med daniel nyqvist som utförde dubbelmordet i linköping. ta nu och stäng igen din käft och lämna denna tråd eftersom du uppenbarligen inte är påläst överhuvudtaget
Citera
2025-01-31, 12:08
Medlem
Undra när ragnar kommer ut?
15 år på rättpsyk är helt sjukt lång tid.
Citera
2025-01-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Undra när ragnar kommer ut?
15 år på rättpsyk är helt sjukt lång tid.

aldrig är ännu längre. vilket är det troliga svaret. eller möjligen att han flyttas till någon sorts ålderdomshem i framtiden när han ej bedöms vara fysiskt kapabel.
Citera
2025-01-31, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av dip
aldrig är ännu längre. vilket är det troliga svaret. eller möjligen att han flyttas till någon sorts ålderdomshem i framtiden när han ej bedöms vara fysiskt kapabel.

Men han är rätt vältränad och kan säkert spöa på andra gamlingar, eller ungdomar, även om 50 år. Så han sitter bäst inspärrad.

Det var ju inte för intet som han brukade hugga ved och köra på roddmaskinen, dessa krafter fick han till nytta av vid trippelmordet.

Många tror att R.N var en svag kille men så är icke fallet, han var extremt vältränad.

Kan bara tänka mig hur han byggt ännu mer muskler sista 10 åren, då han inte har något annat att göra om dagarna.
Citera
2025-02-01, 10:24
Medlem
Citat:
Men han är rätt vältränad och kan säkert spöa på andra gamlingar, eller ungdomar, även om 50 år. Så han sitter bäst inspärrad.

Det var ju inte för intet som han brukade hugga ved och köra på roddmaskinen, dessa krafter fick han till nytta av vid trippelmordet.

Många tror att R.N var en svag kille men så är icke fallet, han var extremt vältränad.

Kan bara tänka mig hur han byggt ännu mer muskler sista 10 åren, då han inte har något annat att göra om dagarna.
Nog för att man kan träna på psykiatriska anstalter också, men intagna på dessa anstalter är ofta kraftigt neddrogade, att ha dessa personer inlåsta på sluten rättspsykiatrisk anstalt är ändå något av den säkraste förvaringen vi har i svensk rättssystem, du sitter i längden längre där än om man döms till Livstids fängelse.

Ska för övrigt ta ut FR senaste dom snart, så får vi fakta om RN tillstånd och ev friförmåner.
Citera
2025-02-01, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Nog för att man kan träna på psykiatriska anstalter också, men intagna på dessa anstalter är ofta kraftigt neddrogade, att ha dessa personer inlåsta på sluten rättspsykiatrisk anstalt är ändå något av den säkraste förvaringen vi har i svensk rättssystem, du sitter i längden längre där än om man döms till Livstids fängelse.

Ska för övrigt ta ut FR senaste dom snart, så får vi fakta om RN tillstånd och ev friförmåner.

Tvivlar på att han går på tyngre droger/mediciner eller ens har gjort någon gång, det är hans hjärna som förmodligen är trasig sedan barndomen.
Kanske går det att lindra symptomen med medicin beroende på vad han har för diagnos.
Men personer som D.N och R.N är tickande bomber.
Citera
2025-02-01, 10:55
Medlem
Citat:
Tvivlar på att han går på tyngre droger/mediciner eller ens har gjort någon gång, det är hans hjärna som förmodligen är trasig sedan barndomen.
Kanske går det att lindra symptomen med medicin beroende på vad han har för diagnos.
Men personer som D.N och R.N är tickande bomber.
Vi får vara glada att han till största sannolikhet kommer få vara inlåst i uppåt 40-50år, föregångare finns redan som suttit så länge inom RSV, och det är inget jag ligger sömnlös över i sådana fall.
Citera
2025-02-03, 22:23
Medlem
På trean just nu är det ett program om detta mord.

Hade varit kul att se bedömningen psykläkarna gjort på ragnar, för när jag ser ragnar på video och hur han pratar så verkar han fullt normal.

Jag hade också en pappa som var fruktansvärt spydlig mot oss barn och psykisk misshandel kan va värre än fysisk misshandel ibland.
För mig verkar det som att ragnar varit väldigt ensam plus deprimerad under lång tid och ingen som har förstått honom, och så tvingas leva i ett hem man otrivs i.

Av det jag ser så verkade ragnar väldigt normal och finns inget jag ser som tyder på att han hade nån svår psykisk sjukdom, men med tanke på att han slog ihjäl tre personer så vill dom väl hålla honom inlåst bara för att.
Har ragnar verkligen gjort något mot nån annan innan dessa mord?
Han verkar inte alls aggressiv mot folk generellt.

När han också åker till chile och blir kär i en kvinna och säger han ville stanna där och jobba för hon var så jävla underbar är också en sak som får mig att tro att han bara ville bort från dedär huset i Härnösand och få ett bra liv.
Senast redigerad av herrmojd51 2025-02-03 kl. 22:38.
Citera
2025-02-03, 22:45
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
På trean just nu är det ett program om detta mord.

Hade varit kul att se bedömningen psykläkarna gjort på ragnar, för när jag ser ragnar på video och hur han pratar så verkar han fullt normal.

Jag hade också en pappa som var fruktansvärt spydlig mot oss barn och psykisk misshandel kan va värre än fysisk misshandel ibland.
För mig verkar det som att ragnar varit väldigt ensam plus deprimerad under lång tid och ingen som har förstått honom, och så tvingas leva i ett hem man otrivs i.

Av det jag ser så verkade ragnar väldigt normal och finns inget jag ser som tyder på att han hade nån svår psykisk sjukdom, men med tanke på att han slog ihjäl tre personer så vill dom väl hålla honom inlåst bara för att.
Har ragnar verkligen gjort något mot nån annan innan dessa mord?
Han verkar inte alls aggressiv mot folk generellt.

När han också åker till chile och blir kär i en kvinna och säger han ville stanna där och jobba för hon var så jävla underbar är också en sak som får mig att tro att han bara ville bort från dedär huset i Härnösand och få ett bra liv.
Det är nog inte läge att släppa ut RN i samhället, eventuellt då han är svag av älderdom.
Uppenbart en fara för omgivningen.
Varför ta risken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in