Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Dessutom, enligt chauffören plockade han upp RN vid fyratiden nästa morgon. Vad gjorde isåfall trippelmördaren hela kvällen och natten? I Härnösandsområdet?
Jag har ingen aning. Men jag får inte ihop att bilen hittades i Sta, och att RN liftade från Docksta till Umeå. Jag var redan tidigare inne på att någon annan körde bilen mot norska gränsen för att dumpa den där, samtidigt som RN begav sig åt ett annat håll. Man vad han gjorde under tiden har jag ingen aning.
Tidsspannet är tio timmar mellan att morden upptäcktes till att lastbilscahuffören plockade upp RN. På den tiden ska han ha kört Härnösand på väg antagligen till Trondheim, via E4:an till Sundsvall och sedan E14 till bensinen tog slut i Sta. Därefter ska han på något sätt ha tagit sig tillbaka hela vägen igen, plus en bit till, till Docksta, på väg till Umeå. Jag vet inte, hur troligt är det? går det, rent tidsmässigt?
Å andra sidan stämmer Trondeheim/Umeå in på hans master plan, båda stora hamnar med båttrafik runt jorden. Så, ja, jag vet inte...