2010-05-21, 18:10
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vad hände i Chile, om det var dit han åkte?

Ser ut som att någon form av "personlighetsförändring" skett. Normalt sett brukar man må bättre efter att ha åkt på en semesterresa, det är ju själva poängen med att åka bort. R mördar sina syskon 4 dagar (?) senare.

Det är inte alls ovanligt på något sätt att en sån här långresa drar igång/aktiverar/ en hel del underliggande psykiska problem.
Citera
2010-05-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera
Jag läste för en stund sedan en artikel i st.nu, som innehöll ett citat med åklagare Månsson.

http://st.nu/start/sundsvall/1.20447...lmord-i-sommar

Efter att jag lagt in länken här, så vid återkomst till artikeln är citatet borta!!!

Han sade i vart fall ur mitt minne:

"jag vill inte gå in på vad förundersökningen gett, men jag kan säga så mycket att det rör sig om ett relationsdrama.!

Det där är ju som att svära i kyrkan i denna tråden, du riskerar massjälvmord om folk skulle tvingas acceptera hur verkligheten ser ut.
Citera
2010-05-21, 18:34
Medlem
Om ni öppnar nedan länk och läser en av de nedersta artiklarna gällande Rolfs samtal med Ragnar under "liftarresan" skiljer sig dessa väsentligt från de jag tidigare länkade från i Aftonbladet.
Enligt denna redogörelse ger Ragnar ett betydligt mer "pratglatt" intryck o berättar om en konflikt med sin flickvän.

http://www.chockblogg.com/
Citera
2010-05-21, 18:49
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vad hände i Chile, om det var dit han åkte?

Ser ut som att någon form av "personlighetsförändring" skett. Normalt sett brukar man må bättre efter att ha åkt på en semesterresa, det är ju själva poängen med att åka bort. R mördar sina syskon 4 dagar (?) senare.
Skulle tro att resan till Chile mer var ett uttryck för en personlighetsförändring än en orsak till detsamma. Vittnesmålen från bussresan tyder på att han mådde riktigt dåligt och antagligen har det bara gått utför efter det. Skulle tro att vi får fler vittnesmål om ett mycket underligt beteende dagarna före dådet vad det lider.
Citera
2010-05-21, 18:57
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vittnesmålen från bussresan tyder på att han mådde riktigt dåligt och antagligen har det bara gått utför efter det. Skulle tro att vi får fler vittnesmål om ett mycket underligt beteende dagarna före dådet vad det lider.

Jag bara väntar på det, äntligen.
Citera
2010-05-21, 19:48
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Två möjligheter

1: Trots allt hittar han på nåt med droger eller doping när han är i Chile.

2: Eller så är det så att han sedan länge är diagnosticerad med något som han måste äta medicin för. Och så struntar han i att ta den när han är i Chile. (Som någon beskrev nyligen här i tråden så är det inte alls ovanligt att en diagnos bara är känd av patienten och den behandlande läkaren. + i det här fallet kanske även föräldrarna. Skulle kunna förklara både varför MB var rädd för att låta honom vara ensam med sina barn samt varför det inte kommit ut något i pressen).

Ännu en möjlighet:

3: Han var på nå't fysiskt träningsläger där av combattyp eller liknande.
Detta uttolkar jag ur överaktiviteten på bussresan upp samt hans kommentar "Det vill ni inte veta", när barnen frågade "va fanken han gjort i Chile", ur xangelins tidigare inlägg.
Citera
2010-05-21, 20:17
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ännu en möjlighet:

Detta uttolkar jag ur överaktiviteten på bussresan upp samt hans kommentar "Det vill ni inte veta", när barnen frågade "va fanken han gjort i Chile", ur xangelins tidigare inlägg.
I ljuset av vad som skett så låter "Det vill ni inte veta" mycket oroande. Det vore nog på sin plats att polisen kontaktade sina chilenska kollegor så de fick en chans att undersöka eventuella våldsbrott i Ragnars spår.
Citera
2010-05-21, 20:57
Medlem
Kan han ha tagit värvning i en främmande armé?
Morden en "förövning", när han ändå skulle bort?
Citera
2010-05-21, 21:03
Medlem
Citat:
I ljuset av vad som skett så låter "Det vill ni inte veta" mycket oroande. Det vore nog på sin plats att polisen kontaktade sina chilenska kollegor så de fick en chans att undersöka eventuella våldsbrott i Ragnars spår.

Jag skickade i början av veckan länk till svensk media (SvD o AB) till några tidningar i regionen där RN var (översatta via google). Jag bevakar också tidningarna i Chile. Ännu inget.
Citera
2010-05-21, 21:18
Medlem
Det behöver inte ha varit Chile - han kanske bara högg till med det.
Förresten:
om han planerat en flykt så hade han säkert andra papper i ryggsäcken och det kan vara anledningen till att polisen inte gjort så mycket väsen av den resan. De torde redan veta mer, eller vad tror ni?
Citera
2010-05-21, 22:22
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulllrik
Jag skickade i början av veckan länk till svensk media (SvD o AB) till några tidningar i regionen där RN var (översatta via google). Jag bevakar också tidningarna i Chile. Ännu inget.
Det var imponerande. Var har det framgått i vilken region RN har varit?
Citera
2010-05-21, 22:43
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ännu en möjlighet:

"Pinochet Boot Camps Inc" Tjaa, varför inte. Han gick ju första lektionen på en boxningskurs också.

Citat:

Ja, i det tillstånd han var kan han hunnit hitta på en förfärlig massa saker. Men det skulle ju också kunna vara så att han bara ville spela tuff.

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan han ha tagit värvning i en främmande armé?
Morden en "förövning", när han ändå skulle bort?

Intressant tanke. Men skulle han klara antagningsproven i det tillstånd han var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in