2010-05-14, 13:28
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ligger inte Häggdånger, där han bodde vid den tiden, åt Sundsvallshållet från Härnösand räknat? Det kan finnas flera anledningar.
Det är sant, jag visste inte att han bott i Häggdånger, bara att det var någonstans kring/i Härnösand.
Söråker vilket är laget jag pratat om är ju inte allt för långt ifrån Häggdånger.
Citera
2010-05-14, 13:29
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nån uttalade sig i tråden att den som Ragnar umgicks mest med inte bodde i H-sand. Kan det ha med det att göra, han ville spela i samma lag som en kompis?
Det var ingen i laget som kände Ragnar sedan tidigare, ingen fick riktigt lära känna han heller pga. att han inte var så framåt (socialt sett). Vi var dock aldrig elak med honom utan tog han som en i laget fort och peppade på. Han blev dock bara kvar några veckor, sedan dök han inte upp igen.
Citera
2010-05-14, 13:31
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Det var ingen i laget som kände Ragnar sedan tidigare, ingen fick riktigt lära känna han heller pga. att han inte var så framåt (socialt sett). Vi var dock aldrig elak med honom utan tog han som en i laget fort och peppade på. Han blev dock bara kvar några veckor, sedan dök han inte upp igen.

Vad tror ni om http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline
Citera
2010-05-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ogift
Vad tror ni om http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline

mindre vanligt hos män, väl?
Citera
2010-05-14, 13:33
Medlem
MoBoHhs avatar
Hur blev dom mördade då? Skjutna?

Peace
Citera
2010-05-14, 13:34
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
En annan teori om RN och hans pappa TS:s förehavanden efter morden. Kan det ha varit så att pappan har gjort sig skyldig till medhjälp och/eller skyddande av brottsling? Tidigare hade jag teorin att pappan var RN behjälplig med pengar, de trettio tusen som han hade med sig i sin väska. Men säg att pappan också hjälpte till med transport? RN tog den vita Jettan och körde till Östersund och lämnade den där. Sen liftade han till Umeå. Kan pappan ha varit med och kört med två bilar till Östersund, dumpad Jettan, sen skjutsat RN till Umeå? tidsspannet är 8 timmar, från morden upptäcktes till att pappan anhölls. Kan pappan ha kört Härnösand-Östersund-Umeå-Härnösand under den tiden, eller är det för långsökt? Jag ställer mig tvekande till att RN har liftat hela vägen. OBS, detta är bara en spekulation.
Polisen gick ju ut i tidningarna och dementerade specifikt just detta, man är övertygad om att han handlat helt själv både vad gäller morden och flykten. Man har troligen svar på var pengarna kom från och hur han förflyttat sig.
Citera
2010-05-14, 13:35
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoBoHh
Hur blev dom mördade då? Skjutna?

Peace
Kniv och yxa.
Citera
2010-05-14, 13:36
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Det ska man aldrig utesluta.. om han hade personliga problem med sin mamma redan i tidig ålder så är vore det inte helt uteslutet.. Vet av några som sitter på Rättspsyk i Sundsvall som har den diagnosen + drag av psykopati. De är män.
Citera
2010-05-14, 13:39
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Killen som ströp sin lillasyster med ett hundkoppel i Östersund 1992 har jag för mig hade den diagnosen.. Hans mamma var verkligen störd. Hon är död nu. Hon dog i cancer för några år sedan.
Citera
2010-05-14, 13:41
Medlem
60-talists avatar
http://allehanda.se/start/harnosand/...utanfor-nyland
Anser att denna story är intressant med tanke på Ragnar..... Pablo försvann i Härnösand, men hittades drunknad långt därifrån. Blev körd dit av "någon". Han var förståndshandikappad tror jag. Läs kommentarerna, speciellt "L". Liknande kommentar går att läsa i en annan artikel om Pablo under signaturen "Medium". Bara en person som påpekar att det är olycka, men någon annan tycker det verkar "skumt". Jag tycker hela historien verkar HELSKUM. Hoppas polisen nystar i denna tråd också..... För Pablo's skull.
Citera
2010-05-14, 13:42
Medlem
Bilen hittades alltså utanför Staa i Jämtland, otroligt långt bort egentligen. Enligt Google Maps ska det ta nästan 5 timmar med bil från Artillerigatan i Härnösand, sen över 6 timmar till Holmsund.

Sen ska han ha liftat från Staa till Holmsund vilket ju ger en del frågetecken. Vem tar upp liftare år 2010? Mitt i natten, mitt i skogen?

Han visste ju att bilen fanns där den fanns, så det utesluter att han helt enkelt gett den till nån pundare eller ställt den olåst för att låta den stjälas.

Nån har skjutsat honom till Holmsund, frågan är vem. Kanske känner han nån lastbilschaufför som var i västra Jämtland den natten och skulle till hamnen i Holmsund. Förklarar också hur han tog sig in på hamnområdet oupptäckt.
Citera
2010-05-14, 13:47
Medlem
HAiTs avatar
har ju snackats om anabola, finns ju tendenser till manboobs

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/multi...3_1195347l.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem