Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Om Mullriks uppgifter stämmer så var RN verkligen i Chile.
Frågan är nu: Vad kan locka en 21-åring, som tidigare inte gjort någon längre resa på egen hand, att välja just Chile. Och i hela tre veckor.
Droger och Combat-läger ha föreslagits. Men båda finns väl på närmare håll.
Ville han kanske komma "långt bort från hela skiten" och vara sig själv för ett tag?
Nån har nämnt att det skulle kunna finnas en koppling till Pablo, som hittades druknad(?) utanför Härnösand. Men han kom från Colombia som inte ens är grannland till Chile. Känns rätt långsökt.
Så frågan kvarstår: Vad lockade Ragnar till Chile?
Jag har varit inne på att han skulle kunna ha varit medverkande till Pablos försvinnande/bortgång. Detta gäller dock endast om de tidigare kände varandra. Vet någon om det var så, att Ragnars mor är/var kompis med E*a Goës, Pablos adoptivmor? I så fall menar jag kopplingen fanns där mellan Ragnar och Pablo. Som en koppling mellan Pablos hemland och Chile är det absolut inget värt!
Likaledes angav jag combat-läger som ett möjligt tredje alternativ till hans vistelse i Chile. Inte heller detta är egentligen troligt, i vanlig mening - men möjligt när man inte vet mer, samt i det här specifika trippelmordsfallet med den vältränade, hyperaktive killen som kommer tillbaka ifrån Chilevistelsen med något kryptiska svar till "bollkompisarna".