2010-05-14, 22:04
Medlem
Lischos avatar
Ragnar är 21 va? Då får han väl räkna med ett långt straff också.
Citera
2010-05-14, 22:08
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Varför tror alla att RN skulle kunna vara GM i tidigare dubbelmord? Fantombilden visar ju en äldre man, Spång var ju jävligt identiskt där. Kan det vara så att RN och Spång i duo dödat?

Är inte så insatt i det mordet..men skulle motivet vara att mamma Måna hade ihop det med Brattåsgubben också?
Citera
2010-05-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Är inte så insatt i det mordet..men skulle motivet vara att mamma Måna hade ihop det med Brattåsgubben också?

Fast det känns ju rejält osannolikt, om inte annat pga den enorma åldersskillnaden mellan mamman och Tor
Citera
2010-05-14, 22:10
Medlem
60-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror varken på det eller på Brattås. Tror inte Ragnar är en "random killer".

Intressant. Man vet aldrig. Men då skulle han bara vara 15 år vid morden, men mördaren sägs ju vara ung, offret en ung pojke samt en äldre kvinna som försökte rädda pojken. Och mördaren går visst fortfarande fri. Tack Gud för DNA. Det har löst mycket. Även fått oskyldiga frisläppta, till och med dödsdömda i USA som idag annars skulle varit döda/avrättade mede statens goda minne.....
Låt oss hoppas att det inte är så illa att R har dödat fler än dessa tre.
Citera
2010-05-14, 22:13
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Fast det känns ju rejält osannolikt, om inte annat pga den enorma åldersskillnaden mellan mamman och Tor
Ingenting verkar omöjligt här..gubbe som gubbe..
Citera
2010-05-14, 22:14
Medlem
60-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jo, jag tog upp den tanken innan polisen själva började misstänkta att han kunde vara Brattåsmördaren.

Ragnar är exakt den typ av människa som Linköpingspolisen letar efter, alltså en snäll mes som får explosiva utbrott, han passar även in på signalementet.

Han har dock inte begått både Brattåsmorden och dubbelmordet i Linköping, utan det är något av dessa fall är inget av dem. Inte både och.

Han kanske har släkt i Linköping? Morden begicks under höstlovsveckorna...

Ännu mer intressant..... killen kanske är unik.
Citera
2010-05-14, 22:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Intressant. Man vet aldrig. Men då skulle han bara vara 15 år vid morden, men mördaren sägs ju vara ung, offret en ung pojke samt en äldre kvinna som försökte rädda pojken. Och mördaren går visst fortfarande fri. Tack Gud för DNA. Det har löst mycket. Även fått oskyldiga frisläppta, till och med dödsdömda i USA som idag annars skulle varit döda/avrättade mede statens goda minne.....
Låt oss hoppas att det inte är så illa att R har dödat fler än dessa tre.

Om inte annat så är Ragnar ett klockren exempel på vad polisen i Linköping letar efter. Så alla ni som känner till sådana här "Ragnartyper", alltså mesar med explosiva utbrott bör tipsa polisen.
Citera
2010-05-14, 22:17
Medlem
underhands avatar
Citat:
Håller helt med. Mammans straff är faktiskt värre än döden. Å det vet sonen Ragnar. Därför tycker jag att han är ond och skall sättas i fängelse. Ingen nåd till honom inte. Han skall sona för sitt straff. Tror inte han kommer få psykiatrisk vård, han har varit för kallblodigt beräknande. Det märks redan nu efter bara något dygn. Jag är bombsäker.
Jag lider med hans mor - som säkert inte har det lätt nu. Hon kommer nog inte komma över detta trauma så lätt. Å det visste R innan han dödade alla tre. DET gnager i mig, och jag hoppas innerligt att det svenska rättsystemet dömer denna man rättvist.
Chockades över att han kunde gå utan handbojor rakt in i en rättsal med en vakt eller advokat springande efter sig idag. Hallå? Killen har dödat två unga människor med kniv eller yxa och även deras far som väger 120 kilo. Något sådant kan bara hända i Sverige. Bilden gjorde mig chockad. Vad tänkte man egentligen gällande rättsäkerheten??
Tycker också att han ska in på lång tid.... Detta ältande i tråden över bokstavskombinationer och psykiska diagnoser gäller inte här... Ingen kommer att kunna klargöra utom han själv vad han egentligen tänkte och kände. Antagligen något trivialt, som är fullkomligt obegripligt för alla, som inte sitter och lurar på att döda en massa människor för att synas en stund....Tror ALLA vuxna nån gång i livet utsatts för diverse orättvisor på arbetet, inom familjen eller i kompis svängen... Men inte f--n går man bärsärk för det. Hmmm tror att det bottnar i ett nytt samhällsklimat där alla bortklemade dagisbarn har kommit ur lilla bomullsvaggan och blir tokgalna för att det inte går som de vill...
Eller??!!!
Citera
2010-05-14, 22:22
Medlem
kattellas avatar
"Enligt uppgift till Aftonbladet kom Ragnar Nilsson hem från en resa till Sydamerika bara ett par dagar tidigare."

Stämmer det trots allt han har varit i Chile lr har Aftonbladet läst detta på FB

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7124810.ab
Citera
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Håller helt med. Mammans straff är faktiskt värre än döden. Å det vet sonen Ragnar. Därför tycker jag att han är ond och skall sättas i fängelse. Ingen nåd till honom inte. Han skall sona för sitt straff. Tror inte han kommer få psykiatrisk vård, han har varit för kallblodigt beräknande. Det märks redan nu efter bara något dygn. Jag är bombsäker.
Jag lider med hans mor - som säkert inte har det lätt nu. Hon kommer nog inte komma över detta trauma så lätt. Å det visste R innan han dödade alla tre. DET gnager i mig, och jag hoppas innerligt att det svenska rättsystemet dömer denna man rättvist.
Chockades över att han kunde gå utan handbojor rakt in i en rättsal med en vakt eller advokat springande efter sig idag. Hallå? Killen har dödat två unga människor med kniv eller yxa och även deras far som väger 120 kilo. Något sådant kan bara hända i Sverige. Bilden gjorde mig chockad. Vad tänkte man egentligen gällande rättsäkerheten??

Jag håller med dig. Samma sak när han satt i polisbilen, inte verkar han vara bojjad då heller.

Rättsäkerheten? Du tänker inte på "säkerhet i rättsalen"? Rättsäkerhet är något helt annat än det du syftar på, men det var en rolig användning av ordet.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Jag vet inte om detta har varit uppe då jag ej hinner följa tråden. Mittnytt påstod 19.15 ikväll att RN kom hem från Sydamerika för en vecka sedan. Stämmer det verkligen? Man har inte fått tag i lastbilschauffören som den misstänkte trippelmördaren har uppgett att han har liftat med.

http://svtplay.se/t/103316/mittnytt
Citera
2010-05-14, 22:27
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag vet inte om detta har varit uppe då jag ej hinner följa tråden. Mittnytt påstod 19.15 ikväll att RN kom hem från Sydamerika för en vecka sedan. Stämmer det verkligen? Man har inte fått tag i lastbilschauffören som den misstänkte trippelmördaren har uppgett att han har liftat med.

http://svtplay.se/t/103316/mittnytt

Det stämmer tydligen, stod i tidningen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in