2010-05-13, 20:30
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romano83
Nja, på så vi är det ju inte relevant huruvida han övningskört bil (på laglig väg dvs) eller inte vid denna tidpunkt, då han mycket väl kunnat lära sig själv. Det är inte direkt raketforskning.

Jo det är relevant, då den där kufen knappast lärt sig köra bil på egen hand, känns inte som typen som har några raggarpolare som bränner gummi på tomten redan vid 15 års ålder.
Citera
2010-05-13, 20:30
Medlem
ancientGaias avatar
Expressen: http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...for-dubbelmord
Citera
2010-05-13, 20:31
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cestlamort
Mycket intressant, verkligen. Har en person här som träffat honom ett par gånger, och h*n säger att RN med största sannolikhet har storlek 44-45.

MEN GUD!! Det är han!!!
Edit: Jag har ett par Reebok-skor hemma, i storlek 44. Betyder det att jag bör avstå från att använda dessa tills detta blåst över?
Senast redigerad av Napoleonsays 2010-05-13 kl. 20:34.
Citera
2010-05-13, 20:32
Medlem
Ang. Brattåsmorden talas om en röd kombi som har setts vid gården. Den här är förvisso lila, men just exakt färg på bilen kanske man inte lägger på minnet flera dagar?

Hur som helst ska det ju finnas DNA från Brattåsmördaren vilket lär betyda att det är ganska lätt uppklarat om han var där eller inte.
Citera
2010-05-13, 20:32
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Du har helt missat detta tydligen:
http://allehanda.se/start/harnosand/...utanfor-huset-

Det fanns en bild på huset och ingångarna med beskrivande text och pilar tidigare men den har plockats bort från artikeln av någon anledning.

Japp! Den har jag missat helt. Det förändrar och kastar om händelseförloppet. Förvånansvärt att ingen såg något.
Citera
2010-05-13, 20:33
Medlem
Axxens avatar
Nyligen upplagd artikel från lokaltidningen om motivet....

http://allehanda.se/start/harnosand/...vet-om-motivet
Citera
2010-05-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorand
http://allehanda.se/image_processor/...g?maxWidth=468

Bilden från lokaltidningen.
Här är bilden igen.

För övrigt bor Eva Goës ca 2km från Brattås.
Citera
2010-05-13, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Vad får dig att tro det?

för det är inte 08/09 års bilden, och i år gick han natur och inte samhälle.
Citera
2010-05-13, 20:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det här får väl betraktas som OT i den här tråden, så jag fattar mig kort. Schizofreni behöver inte alls vara liktydigt med att höra röster eller att vara disassociationerad, även fast det är en allmän uppfattning. Det finns flera undergrupper inom begreppet schizofreni, där den största gruppen faktiskt är den odiffirentieradade schizofreni, dvs avsaknad av hörselhallucinationer, paranoia, och katatoni.

Asperger att han har svårt att möta andras blickar ,kan bli väldigt lätt arg,blir lätt fixerad vid olika intressen ,har svårt att få vänner och bytt skolor ofta.Svårt att finna sig till rätta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7120959.ab
Citera
2010-05-13, 20:45
Medlem
samma sak hände i en liten stad utanför falköping. En man sköt sina två barn med sitt jaktvapen, och sen sig själv.. Detta hände förra helgen tror jag
Citera
2010-05-13, 20:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Har han sen storlek 44/45 så är det extremt intressant, riktigt skarpt av dig Kenny

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Mycket intressant iakttagelse. Frågan är om RN verkligen har så stora fötter. Det talades ju om storlek 44-45.

Citat:
Ursprungligen postat av cestlamort
Mycket intressant, verkligen. Har en person här som träffat honom ett par gånger, och h*n säger att RN med största sannolikhet har storlek 44-45.

Tack! Intressant att storleken då också kan stämma.

Citat:
Ursprungligen postat av tarasus
Kanske för att det talades om att GM i Brattås var härjad och äldre samt gråhårig?

Det finns ingen som vet om någon egentligen sett mördaren. De personer som setts behöver inte vara mördaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
Det finns fler än ett par Reebok-skor i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
MEN GUD!! Det är han!!!
Edit: Jag har ett par Reebok-skor hemma, i storlek 44. Betyder det att jag bör avstå från att använda dessa tills detta blåst över?

Jo, men tycker du inte det är intressant att Härnösand har en dubbelmördaren och trippelmördare som båda använder samma skomärke och mördar på samma sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det står 07 under fotot.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
för det är inte 08/09 års bilden, och i år gick han natur och inte samhälle.

Aha.

Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Ang. Brattåsmorden talas om en röd kombi som har setts vid gården. Den här är förvisso lila, men just exakt färg på bilen kanske man inte lägger på minnet flera dagar?

Hur som helst ska det ju finnas DNA från Brattåsmördaren vilket lär betyda att det är ganska lätt uppklarat om han var där eller inte.

Jo, polisen har ju sagt att bilen kanske inte nödvändigtvis är röd eftersom färger kan skifta och vara svåra att uppfatta på bilar.
Citera
2010-05-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dakebab
samma sak hände i en liten stad utanför falköping. En man sköt sina två barn med sitt jaktvapen, och sen sig själv.. Detta hände förra helgen tror jag
Likheterna mellan det som hände utanför Falköping och det här är väl i princip obefintliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in