2010-05-12, 20:25
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axxen
Varifrån kmr källan på detta?
Ska visst ha sagts i nyheterna på 4an att han haft en väska / ryggsäck full med pengar och att han försökt muta sig ombord på båten..
Citera
2010-05-12, 20:27
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oralbaby
Tycker det känns som att MB måste vara en riktig skum typ.. Det ska krävas mycket innan en 21åring ska bli SÅ galen att han mördar någon. Det är en tröskel som är väldigt hög att kliva över.
Det där tror jag du kan avvakta med att tänka. Beronde på vilka slags spärrar en människa har behöver det inte alls vara nåt öht som triggar en ungdom att tänka = göra fel. Tack och lov är det ovanligt att det leder till så här absurda saker, men styvföräldrar kan vara en oerhört känslig sak sör somliga barn.
Citera
2010-05-12, 20:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Måste ju röra sig om svarta pengar, annars har man ju inte så mkt pengar ligger hemma..
Och måste väl vara en ansenlig summa det rör sig om..

Tänkte om det hade kopplingar till Moskebygget.
Citera
2010-05-12, 20:28
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
En 21-åring med Aspergers fungerar inte alltid som andra. (Och det har inte med fjortisvärlden att göra utan beror på helt andra orsaker.)

Men är det då konstaterat att killen (RN) har Asperger Syndrom? Vad jag kan minnas är det bara en vild spekulation av någon som lagt ihop ett antal omdömen i tråden och ställt en distansdiagnos. Synnerligen okonventionellt och oprofessionellt (om vederbörande är yrkesverksam inom BUP eller motsvarande, vilket jag betvivlar).
Senast redigerad av DDK 2010-05-12 kl. 20:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMS
Här är en sammanfattning av presskonferensen tagen från svenskamord.se

Det där är ju från Expressen?
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tänkte om det hade kopplingar till Moskebygget.
Ja kan ju mkt väl vara så, kanske muslimerna betalat han pengar för att han ska driva deras sak..
Citera
2010-05-12, 20:30
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Men är det då konstaterat att killen (RN) har Asperger Syndrom? Vad jag kan minnas är det bara en vild spekulation av någon som lagt ihop ett antal omdömen i tråden och ställt en distansdiagnos. Synnerligen okonventionellt och oprofessionellt (om vederbörande är yrkesverksam inom BUP, vilket jag betvivlar).
Nej, det är inte bekräftat. Men det finns väl folk som gärna vill se att det rör sig om ett diagnosbarn. För människor utan diagnoser kan ju inte mörda!
Citera
2010-05-12, 20:30
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Men är det då konstaterat att killen (RN) har Asperger Syndrom? Vad jag kan minnas är det bara en vild spekulation av någon som lagt ihop ett antal omdömen i tråden och ställt en distansdiagnos. Synnerligen okonventionellt och oprofessionellt (om vederbörande är yrkesverksam inom BUP, vilket jag betvivlar).

Om det inte är konstaterat att killen har aspergers så tycker jag definitivt att det ska plockas bort från sammanfattningstråden.
Citera
2010-05-12, 20:31
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Undra vad dom här pengarna kom ifrån som Ragnar hade med sig när han försökte fly..
Och hur mkt det var, har ju stått det ska vara en ryggsäck full med pengar..
Men det låter ju som ett klassiskt tvärpåhitt, som vi säger här i "Norrland"...
Jag gissar att, om det nu är sant att han hade en massa pengar, att hans biologiska pappa gett dem till honom. Fast fortfarande låter det som en saga a´la Pippi Långstrump. Vem tjorvar fram så mycket kontanter nuförtiden?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja kan ju mkt väl vara så, kanske muslimerna betalat han pengar för att han ska driva deras sak..

Med tanke på att båda var kommunalt anställda så lär de väl inte finnas så mycket kontanter.
Kanske folk som donerar för deras kampanj.
Citera
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Måste ju röra sig om svarta pengar, annars har man ju inte så mkt pengar ligger hemma..
Och måste väl vara en ansenlig summa det rör sig om..

De svarta pengarna inom en antikvaries område är nog blygsamma. Både LGS och MN som bodde i huset arbetar på Länsmuseet i Härnösand.

Vad hans far, TSvärd, arbetat med har jag däremot inte setts nämnas.
Citera
2010-05-12, 20:33
Medlem
har det sagts hur mycket pengar det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in