Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Fast Leif Axmyr har en lång historia av brott bakom sig ända sen barndomen och verkar vara fullkomligt galen. RN är en person som har mördat tre väl utvalda personer av nån speciell anledning (som vi inte känner till ännu). Risken för att RN kommer mörda nån mer under sitt liv känns minimal. Om det här med att han börjat träna senaste tiden stämmer så verkar det onekligen som om han har fått duktigt med stryk som liten och helt enkelt bestämde sig för att ge tillbaks. Det förklarar iofs inte syskonens död...
Jag håller inte med.
Jag tror att det finns ganska stor risk att RN skulle mörda igen om han skulle släppas fri nu. Har han väl börjat mörda så fortsätter han.
Han hade någon form av motiv för att mörda dessa tre, men vilket motiv det än är så tror inte jag att vi kommer att säga att vi förstår honom fullt ut. Jag tror att hans motiv kommer att vara av den arten att vi kommer att kunna plocka fram tusentals liknande familjebilder och slitningar där ändå ingen familjemedlem väljer att mörda övriga familjemedlemmar.
Han har släppt spärren och på fri fot skulle han nog kunna motivera mer mördande. Vi skulle inte förstå motivet då heller.
Amatörtyckande från min sida förstås. Jag har ingen utbildning för sådant här eller några källor.