2010-05-13, 18:51
Medlem
tarasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Nja, han erkänner ju händelsen men nekar till uppsåt, så även AB vet att han är skyldig.
Men du har rätt i att det vanliga rassepacket grinar mest för att det är en arab, hade han hetat Kalle Andersson hade de varit tysta.

....eller som nu, Ragnar Nilsson.. rätt tysta nu också! :P
Citera
2010-05-13, 19:03
Medlem
Tydligen så har han varit i Östersund en sväng efter mordet...
http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...ft-medhjalpare
Citera
2010-05-13, 19:04
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Känns långsökt att RN skulle ligga bakom detta dubbelmord. en 16-åring som mördar två, för honom, antagligen helt okända pensionärer känns inte troligt.
Han verkar så j--la skruvad så det är närmast trovärdigt att han skulle ligga bakom det dubbelmordet.
Men jag fattar inte varför man säger att det hela var noga planlagt..... Det första man gör när man planerar mord är väl att se till att inte åka dit.... Smartare och sabba bromsarna på den gamla Jettan t.e.x. Sätta fast nån liten bilbomb ja... Va som helst. Att gå in och slakta tre personer låter inte så himla planerat. Man undrar ju stilla hur ett "vansinnesdåd utlöst i all hast" hade sett ut i såfall.......
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av tarasus
Enligt dig så ligger alltså mina fötter på en längd av ~120 centimeter... Betvivlar på att du lyckas räkna ut vilken europeisk skostorlek jag har isf! Jag har ändå inte perversa tankar bakom motivet.

Vad ren och fin du är som inte ens snuddar vid tanken på incest. Själv håller jag alla möjligheter öppna, alltid. Men jag är förstås inte lika moraliskt korrekt som du är.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Polisen som intervjuades på TV4-nyheterna nyss konfirmerade att man hittat anteckningar gjorda av RN. Dessa ska visa att mordet på samtliga var planerat.

Off topic. Jag blir inte klok på vad som är mest korrekt. Mordet på de tre, eller morden på de tre. Ser att det skrivs på båda sätt.

Ang. bilfynd. Hur tog han sig från Östersund till Holmsund? Vad gjorde han i Jämtland?
Senast redigerad av Tuesday 2010-05-13 kl. 19:08.
Citera
2010-05-13, 19:06
Medlem
Bilen hittad utanför Östersund.
http://op.se/ostersund/1.2024995-tri...nfor-ostersund
Citera
2010-05-13, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Polisen som intervjuades på TV4-nyheterna nyss konfirmerade att man hittat anteckningar gjorda av RN. Dessa ska visa att mordet på samtliga var planerat.

Då måste han ju vara psykiskt sjuk och svårt förvirrad, för sällan har ju något mord varit så illa planerat ur villospårs- och flykthänseende. För han ville ju enligt utsago inte åka fast.
Citera
2010-05-13, 19:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då måste han ju vara psykiskt sjuk och svårt förvirrad, för sällan har ju något mord varit så illa planerat ur villospårs- och flykthänseende. För han ville ju enligt utsago inte åka fast.

Exempelvis Gamla stan-skytten Håkan Hedning (tack och lov dog ingen) var väl heller inget ljus?
Citera
2010-05-13, 19:10
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Ni som känner till området!

Finns det någon/något i Brattås som gör att RN skulle befinna sig där?

Jag fick en tanke om att RN kanske var på rymmen hemifrån (han har en historia av att rymma från saker och ting) och kanske befann sig i skogen i och runtomkring Brattås.

När jag sedan läste några gamla artiklar om Brattåsmorden kommer jag över en artikel där det stod om att ett torp i närheten av Brattås hade haft inbrott vid tiden för dubbelmordet. Från detta torp går det en stig raka vägen till gården där dubbelmordet skedde. http://www.expressen.se/Nyheter/1.21...pnet-en-slagga

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen.se
Inbrott hos granne

Polisens utredare misstänker att parets mördare före mordet brutit sig in och gömt sig i ett torp några hundra meter från Tor Öbergs gård. Torpets ägare har uppgett för polisen att det inte fanns några tecken på inbrott för tre veckor sedan. Efter dubbelmordet upptäcktes att någon slagit sönder en trädörr och placerat en bock på insidan för att kunna ta sig in och ut. Det går en stig från torpet ner till Öbergs gård, man kan obemärkt ta sig hela vägen fram genom skogen, säger Christer Johansson. Som Expressen berättade i går har polisen beslagtagit kläder vid torpet som misstänks tillhöra parets mördare. På kläderna finns tydliga fläckar troligen av blod. Ägaren till huset säger att det inte är hans kläder och att han inte vet hur de hamnat där, säger Christer Johansson.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2010-05-13 kl. 19:15.
Citera
2010-05-13, 19:10
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det där är ju väldigt naivt att tro. Tror du verkligen att brottslingar tänker att de inte ska göra ett brott för att de riskerar att hängas ut? Ingen brottsling utgår ju från att han/Hon kommer att åka fast. Hårda straff får inte brottslingar att begå färre brott så varför skulle skampålen få det?
Du fortsätter sprida dina PK-myter. Hårdare straff får visst brottslingen att begå färre brott. Med det strängaste straffet är man garanterad noll fortsatt brottslighet

Jag tror att även skammen kan få en del att avstå, dock säkert inte alla.
Citera
2010-05-13, 19:11
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Känns otroligt att lilla Härnösand skulle ha två olika mördare som har exakt samma modus operandi.

Och är Ragnar skyldig till även dubbelmordet så kommer han verkligen gå till kriminalhistorien! Vilken galning.

Här står det att mördaren i dubbelmordet 2005 drog iväg med bil efter brottet, Ragnar var då 17 år, här måste ju tas reda på när Ragnar började övningsköra, när tog han körkort, har han körkort?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article341112.ab
Citera
2010-05-13, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Exempelvis Gamla stan-skytten Håkan Hedning (tack och lov dog ingen) var väl heller inget ljus?

Nej, men det känns ändå som att ett planlagt mord som man vill komma undan från borde vara bättre planlagt. I fall gm är frisk och förmögen att tänka klart, vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in