2010-05-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
En säkra uppgifter (vän till RN) så har han senaste åren styrketränat och lagt på sig muskler. Även utövat en del kampsport. Enligt min kontakt skulle han kunna matcha en vuxen man.

Offren hittades i olika delar av huset, alltså har de troligen attackerats 1 och 1.

Tonåringarna gick i mellanstadiet/högstadiet...

Mördaren var dessutom beväpnad med kniv och yxa.

Med tanke på övervåldet, så gick mördaren till attack med stort raseri.

Tog han mannen bakifrån med yxan, så hade dom ingen chans....

Finns folk i tråden som är aktiva på samma gym och kan intyga att han var långt ifrån muskulös, det finns betydligt fler källor som säger att samtliga hittades i källaren än det gör i olika rum av huset, dessutom är man tämligen säker på att mannen skall ha varit den som dog först.

Vad gäller "kampsport" så är det väldigt enkelt att kolla med härnösands storlek, din "källa" är hitills den enda som nämnt sånt här och det finns väl fem-sex i tråden jag vågar påstå vet en hel del om personen.
Citera
2010-05-12, 23:10
Medlem
halgurds avatar
inte otroligt eftersom han dessutom var drogpåverkad vid gripandet:

http://www.nyhetskanalen.se/1.163640...e_drogpaverkad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Han har ju erkänt....

Vad säger dina källor, är de förvånade över 21-åringens agerande eller har de en annan bild av RN?
Citera
Medlem
Oscizs avatar
användes det något skjutvapen?
Citera
2010-05-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd

Det är skillnad att vara och verka!
Citera
2010-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottarshog
Jo, det är exakt vad det kan vara. Nyligen skedde ett annat fall där just en schizofrensjuk person knivhögg sin mor till döds med mängder av hugg. Men där hade omgivningen börjat reagera på hans personlighetsförändring och försökte ta honom till sjukhus, men de nekades.

Jag röstar på denna teori. Kan tillägga att RN under senaste åren börjat styrketräna och kampsporta, vilket inte behöver betyda något...

Eller så betyder det att målmedvetet började för att hävda sig mot någon.
Citera
2010-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har jobbat som krimreporter i 20 år och sett en hel del mördare i mina dar. De som ser harmlösa ut brukar oftast antingen ha ett överraskningsmoment eller ett bra vapen. Att plocka tre personer, även om två är barn, är inte enkelt om man inte är biffig. Men jag har som sagt inte sett någon nytagen bild.

Han är lika tanig idag som han var på klassfotot som visades, MB skall dock enligt uppgift vara ordentligt storväxt och muskulös.
Citera
2010-05-12, 23:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd

Detta kan väl också förväxlas med att vara i psykisk obalans?
Citera
2010-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
användes det något skjutvapen?

Nej, yxa och kniv har nämnts, men barnens far var svår att identifiera, vilket tyder på mycket våld.
Citera
2010-05-12, 23:14
Medlem
Med ett vapen kan man nog ta ihjäl vem som helst vilken kroppsbyggnad personerna än har!
Citera
2010-05-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Han är lika tanig idag som han var på klassfotot som visades, MB skall dock enligt uppgift vara ordentligt storväxt och muskulös.

En yxa i bakskallen räcker.
Citera
2010-05-12, 23:15
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera

Off Topic:

omöjliga att förutse, en liten spinkig 20-åring, svarade han artigt, drog sig sedan undan,
överfallit en 90-kilos sköterska, ta livet av henne, ta hejd på en liten spinker på 55 kilo.

storleken har ingen betydelse,
mycket social,
skicklig manipulation,
lugnet snabbt kan växla,
vet aldrig vilken utveckling som väntar.

Ett förtydligande sammanfattning av min tidigare kommentar:

När incidenten inträffade var jag ute för att köpa mera pizza. Det jag relaterat var den berättelse som överläkaren gav mig dagen därpå efter att han haft ett samtal med 20-åringen. Jag tycker att han träffat hyggligt rätt, när man läser tråden, samtidigt som jag förstår den nästan omöjliga uppgiften läkare ställs inför när det blir tal om bedömningar i samband med permissioner och utskrivningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in