2010-05-12, 18:07
Medlem
Intressant att tänka hur alla kom hem från skola och jobb alla kom före ägarna till huset. Dvs att herren i huset hittade de livlösa kropparna och inte är skyldig. Undra vad som händer i mitt hus just nu
Citera
2010-05-12, 18:08
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Säger inte så mycket. han kanske inte hade intresse med familjerelationer på Internet.
Han har ju inte uteslutit någon enskild, utan alla i sin familj.
Vilket förvisso är de som nu är mördade
Citera
2010-05-12, 18:08
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man vet inte, det är tveksamt att han ens varit där. han blev nog indragen för att han var far till Ragnar.

Fast inget utesluter att Ragnar kontaktade honom efter, eller före, och bad han komma dit.

Men hur kan polisen anhålla någon skäligen misstänkt för mord för att han är Ragnars far? Det var ju inte skyddande av brottsling det gällde. Jag har en förhoppning om att åklagarmyndigheten är någorlunda proffessionell. Om det räcker att vara far till en misstänkt förövare för att bli skäligen misstänkt så är det verkligen åt helvete i svenskt rättsväsende.
Senast redigerad av cochran 2010-05-12 kl. 18:13. Anledning: stavfel
Citera
2010-05-12, 18:09
Medlem
Bilden över de inblandande och händelsen i stort börjar nu att klarna. Många frågor kvarstår dock.

Själv ställer jag mig frågande till det exakta händelseförloppet. Man kan inte mörda tre personer samtidigt, om man inte har något skjutvapen tex. Vem blev mördad först och vad gjorde de andra under tiden?

Om vi utgår ifrån att RN är ensam GM, vad har utlöst den här tragedin? En personlig teori är att RN har flippat ut, psykos eller något bråk, vad vet jag.

Hur lång tid kommer det ta för oss FB:are att få reda på sanningen? kommer vi någonsin få reda på vad som verkligen hände?

Jag lider med familjen och alla anhöriga. Härnösand är en fridfull småstad och jag hoppas vi slipper läsa arga inlägg om "inavel" och "bönder".
Citera
2010-05-12, 18:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Men hur kan polisen anhålla någon skäligen misstänkt för mord för att han är Ragnars far? Jag har en förhoppning om att åklagarmyndigheten är någorlunda proffesionell. Om det räcker att vara far till en misstänkt förövare för att bli skäligen misstänkt så är det verkligen åt helvete i svenskt rättsväsende.

Det räcker med att han är Ragnars far för att han ska höras.

Tomas var på förhör och efter det förhöret anhölls han. Detta kan innebära att han saknade alibi eller sa något som var tvunget att utredas vidare.

Inget konstigt, det som däremot är konstigt är att de fortfarande sitter. De borde vara släppta nu, både Tomas och Spång.
Citera
2010-05-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAiT
Tror varken TS eller LGS är inblandade i själva morden.

Det kan ha blivit bråk, varpå RN ringer sin farsa TS och ber han komma dit.
MB blir aggressiv, RN blir ännu aggressivare. Han hugger kniven i sina två syskon samt MB. TS som är på väg kommer dit och hämtar RN. LGS, som är precis i krokarna, ser RN & TS sätta sig i RN's bil och kör iväg. LGS ringer polisen och nämner TS & RN's namn, det är därför dom blir gripna. Polisen har inget att gå på mer än LGS tomma ord och blodiga kläder vilket räcker för jouråklagare att anhålla honom tillsvidare

En bra teori tycker jag! Kan mycket väl har varit ungefär så som du säger.
Citera
2010-05-12, 18:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Vilket förvisso är de som nu är mördade

Fanns det fler som hade Facebook? De var båda över 60 år.
Citera
2010-05-12, 18:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
I en annan tråd om detta fall, här på FB så nämns det att poliserna som varit i huset blev helt knäckta, då ungarna skulle ha skjutits på nära håll med hagelbössa, medan man i övrigt mest hört om kniv/hammare. I vilket fall som helst så har skrik och sådant inte hörts. Möjligen då för att Spången nyss installerat nån isolering för att slippa oljudet från förbipasserande tåg! Bläddra ner lite på hans FB så ser ni vad han skrivit om ljudet.

I Falköping (Gudhem) använde GM hagelgevär, vad nu detta har med trippelmordet i Härnösand att göra? Snälla blanda inte ihop morden, detta har tre pappor, hel- och halvsyskon samt tre anhållna misstänkta mördare som inte har samarbetat enligt polisen. Den röran räcker.

Uppgifter i tidningarna nämner kniv som vapen i detta fall. Offren ska ha hittats på olika platser och våningar i huset, också det enligt pressen.
Citera
2010-05-12, 18:22
Medlem
Indweller108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
En intressant iakttagelse är att den ev. GM (R*gnar Nil*son) ej är vän med varken sin mamma eller sina två halvsyskon på facebook.

Intressant iakttagelse! Kan indikera att det inte stod rätt till inom familjen relationsmässigt, att det
fanns spänningar.
Citera
2010-05-12, 18:23
Bannlyst
Oklart om alla tre eller bara pappan hittades i källaren...enligt andra tidningar hålls det första förhöret med 21-åringen just nu.

http://allehanda.se/start/harnosand/...till-tyskland-
Citera
2010-05-12, 18:24
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108
Intressant iakttagelse! Kan indikera att det inte stod rätt till inom familjen relationsmässigt, att det
fanns spänningar.
Ja, för Facebook är ju en jävla bra källa om man vill undersöka familjerelationer. Hoppas verkligen du var sarkastisk...
Citera
2010-05-12, 18:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Skulle inte förvåna mig om det är R.N själv som utfört morden och då troligtvis påverkad av någon drog/alkohol i akut behov av stålar.

Spekulerar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in