2025-02-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Av det jag ser så verkade ragnar väldigt normal och finns inget jag ser som tyder på att han hade nån svår psykisk sjukdom, men med tanke på att han slog ihjäl tre personer så vill dom väl hålla honom inlåst bara för att.
Har ragnar verkligen gjort något mot nån annan innan dessa mord?
Han verkar inte alls aggressiv mot folk generellt.

det är han inte, men dom bakomliggande orsaker som gjorde att han begick handlingen, svåra tvångstankar, paranoia bland annat, gör att det inte går att utesluta (med hans bakomliggande aspergers diagnos) att han skulle kunna handla exakt likadant igen om en situation uppstår

därför ska han (och kommer han) fortsätta sitta inlåst i många år till.
Citera
2025-02-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det är han inte, men dom bakomliggande orsaker som gjorde att han begick handlingen, svåra tvångstankar, paranoia bland annat, gör att det inte går att utesluta (med hans bakomliggande aspergers diagnos) att han skulle kunna handla exakt likadant igen om en situation uppstår

därför ska han (och kommer han) fortsätta sitta inlåst i många år till.

Hur ska en sådan situation kunna uppstå igen?
Det var ju något som pågick under lång tid och till slut fick han nog.

Blev han frisläppt så skulle han säkert få egen lägenhet och ingen skulle bestämma eller över honom eller psykiskt misshandla honom.

Jag flyttade när jag var 16 och mådde otroligt mycket efter det.
Citera
2025-02-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Hur ska en sådan situation kunna uppstå igen?
Det var ju något som pågick under lång tid och till slut fick han nog.

det finns ingen som helst dokumentation av att någon 'psykisk misshandel' förekommit. vi pratar om en person som mer än en gång funderade på att bränna ner huset dom bodde i, som hade gjort ett eget armborst som han övervägde ta livet av sin fd. styvfar med. som såg det som 'oundvikligt' att han och styvfadern skulle gå en duell till döden.

som till slut skar halsen av båda sina syskon, och slog ihjäl sin fd. styvfader med en yxa på uppfarten till huset där R.N och hans syskon bodde. det är en SVÅRT psykiskt sjuk person det handlar om. och du kommer inte få några ytterligare svar i denna frågan eftersom du verkar psykiskt sjuk själv.
Citera
2025-02-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det finns ingen som helst dokumentation av att någon 'psykisk misshandel' förekommit. vi pratar om en person som mer än en gång funderade på att bränna ner huset dom bodde i, som hade gjort ett eget armborst som han övervägde ta livet av sin fd. styvfar med. som såg det som 'oundvikligt' att han och styvfadern skulle gå en duell till döden.

som till slut skar halsen av båda sina syskon, och slog ihjäl sin fd. styvfader med en yxa på uppfarten till huset där R.N och hans syskon bodde. det är en SVÅRT psykiskt sjuk person det handlar om. och du kommer inte få några ytterligare svar i denna frågan eftersom du verkar psykiskt sjuk själv.
Varför tror du att styvfadern inte höll på mot ragnar?
Han kan mycket väl endast ha gjort det nör ragnars mamma inte inte såg eller var där, eller så visste hon om det men valde att inte säga nåt till polisen , vore inte första gången en kvinna känner skam och ljuger.

Var ju nåt fall där barnen varit utsatta för sexuella övergrepp och mamman visste om det men hela tiden nekade i förhör, men alla bevis fanns för att hon visste om det.
Citera
2025-04-15, 03:11
Medlem
Hade någon snäll kunnat lägga upp fup snälla 😎
Citera
2025-04-15, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Eller hur?
Är det bara jag som ser likheter mellan R o denna fantombild? I och för sig ser han väldigt gammal ut på denna bild, gärningsmannen alltså..... men R ser lite lillgammal ut tycker jag.

http://svt.se/2.55868/1.1804194/fant...4194&lpos=bild

Jag vet inte men det kanske blev något fel på DNA testet.
Det är iaf en känsla jag haft länge.

Att Ragnar var med i Brattås men att polisen saboterade DNA provet och inte ville stå där med skämskudden. Dessutom hade han varit för ung för att åtalas.

Visst finns det likheter med fantombilden: https://www.google.com/search?q=Ragn...i-gPvvS6uQs_36

Ragnars hår ser ut som en golvmopp på bilden.
Mordet i Brattås inträffar väl samma år som mamman gör slut med pappan.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-15 kl. 09:49.
Citera
2025-04-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Bodde MB kvar i huset i Häggdånger, en då van miljö för RN? Kanske flyttade sonen till mamman i centrala Härnösand när MB flyttade till Älandsbro, norr om staden? Om boendeuppgiften stämmer vill säga.

Enligt någon lokaltidningsartikel från idag spelade RN poker med framgång, så pengar kan ha kommit från flera håll.

Kände mamman eller pappan paret i Brattås.
Jag tror nog M*na mamman kände paret i Brattås.
Ragnar kan mycket väl varit hos Tor och lärt sig hugga ved.
Kanske fick han även smaka på farfar Tors saft och bullar.
Vi vet ju att Ragnar var mycket lättkränkt så det kan ju vara så att Tor bara sa något väl valt ord till Ragnar N sen flippade han ut.
Kan Ragnars biologiska pappa vara fantombilden.
Något säger mig att det inte finns så många dubbel och trippelmördare i samma by med likvärdigt tillvägagångssätt i båda fallen med 5 års mellanrum.
Sedan försvann ju Pablo också 2009 tror jag det var.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-04-15 kl. 13:01.
Citera
2025-05-13, 12:17
Medlem
fearreapers avatar
Var finnes FUP?
Citera
2025-05-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
jag är en idiot

sök psykhjälp istället för att smutsa ner trådar med massa osammanhängande jävla svammel som är helt uppbyggd på dina egna fria fantasier.

"likvärdigt tillvägagångssätt" din dumma jävel, det blev yxan av en ren slump (armborstet han hade gjort kärvade) och han använde först kniv på småsyskonen

han flög på styvfadern sin ute på uppfarten till huset, vem som helst som hade råkat passerat vid tidpunkten (middagstid en arbetsdag) hade haft helt fri insyn.

personer med aspergers är proffs på att göra berg av småsten, och att ALDRIG kunna släppa saker, oavsett hur små dom kan te sig.

stäng igen käften nu din tomte.
Citera
2025-05-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var finnes FUP?

den har ALDRIG funnits i cirkulation, och lär vara gallrad sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in