Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-11, 01:11
  #1
Medlem
Zhouys avatar
Det är så att jag precis börjat gymma, har gått på gymmet i ca 5-6 veckor nu. Jag tränade 4-5gånger i veckan tills andra veckan då jag märkte på sista träningsdagen den veckan att min vänsterarm knappt ens kunde lyfta lätta vikter längre. Nu har det gått ungefär 1månad sen den dagen och armen har blivit bättre, den orkar lyfta tyngre än innan vilket jag tar som att den har återhämtat sig rätt bra.

Jag undrar vad som egentligen har hänt? Min far sa att det var överansträngning, men någon kompis sa att om man överansträngt armen så ska man också ha smärta vilket jag inte haft? Snabbas återhämtningen upp av att lyfta lätta hantlar med vänsterarmen eller finns det något annat sätt att snabba upp återhämtningen?
Citera
2010-05-11, 01:12
  #2
Medlem
BePositives avatar
Vad körde du med för schema när detta hände?
Citera
2010-05-11, 01:26
  #3
Medlem
Zhouys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Vad körde du med för schema när detta hände?

Lite svagt minne men någonting såhär:

Måndag: Bröst
Tisdag: Axlar, mage
Onsdag: Ben
Torsdag: Biceps, rygg
Fredag: Triceps

Den andra veckan när jag körde biceps så märkte jag att vänsterarmen blivit svagare.
__________________
Senast redigerad av Zhouy 2010-05-11 kl. 01:30.
Citera
2010-05-11, 22:11
  #4
Medlem
Zhouys avatar
Bump
Citera
2010-05-14, 12:21
  #5
Avstängd
Easters avatar
Kan vara att du har tränat när den inte har återhämtat sig fullt.. Vilket sliter ut musklen bara. Du måste alltid vila muskeln innan du tränar den igen. Träna aldrig när du har träningsverk på samma muskel..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback