Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-10, 01:11
  #1
Medlem
patrick59s avatar
De flesta fotbollsintresserade, som ni här på forumet, har ju ett lag de håller närmast hjärtat, ett elitlag alltså. Men har ni också ett andralag, såsom folk i England har? Där håller de ju på ett lag i Premier League eller Championship, men så har de ett mindre, lokalt lag också. Själv håller jag på Gais, men följer även gamla klassiska Gårda BK i division sex. Det brukar vara ett hundratal på deras matcher, och skulle de klättra några divisioner kan jag lova, att Valhalla IP (eller var de då får spela) kommer fyllas till bredden!
Citera
2010-05-10, 01:18
  #2
Avstängd
Balltazzars avatar
Jag har verkligen inget förstalag som jag följer lika entusiastiskt som alla er andra, jag har bara ''andralag'' som jag tittar till hur det går för dem nån gång under säsong. Exempel på ett sådant lag är Dalkurd, lite Åshöjden över dom. Och Hammarby TFF eftersom jag vill att dom ska lira i samma serie som deras ''A-lag''. Annars finns det ju lite roliga lag i lägre serier i England, Italien och Tyskland. St Pauli gillar jag lite också.

edit: + Leeds! Jag verkar ha nån slags förkärlek till klubbar med tradition men som har halkat lite i seriesystemet.
__________________
Senast redigerad av Balltazzar 2010-05-10 kl. 01:20.
Citera
2010-05-10, 01:31
  #3
Medlem
patrick59s avatar
Ja, Dalkurd har jag också följt och gillat. De känns dock numera som en elitklubb, och lite av min gunst har i alla fall gått förlorad.

I England är det ju alltid spännande att följa kvalomgångarna till FA Cupen. Jag tror det är fyra eller fem kvalomgångar innan man får gå in i huvudturneringens första omgång. Jag blev smått förälskad i lilla Curzon Ashton FC, som tog sig till andra omgången i huvudturneringen i år. De spelar i motsvarande division 10 eller dylikt! Ja, det är lite krångligt, det där med att räkna om engelska ligasystemet till det svenska... Men låt oss säga så här, kommer Dover Athletic FC på besök till Curzon Ashtons nybyggda hemmarena Tameside Stadium, då är det storfrämmande på plats!
Citera
2010-05-10, 01:32
  #4
Medlem
Lunds FF i så fall. Jävligt sympatisk förening Ligger i femman och krigar. Sen ser jag gärna att Mjällby håller sig kvar.
Citera
2010-05-10, 06:56
  #5
Medlem
serbers avatar
Andera Doria, P-J, Hussfeldt och numera spelar även AIK veteranen Andreas Andersson där!
Citera
2010-05-10, 10:58
  #6
Medlem
Hammarby första, HTFF andra. Det är bra så.
Citera
2010-05-10, 14:23
  #7
Medlem
Mitt förstalag är Örebro SK, och mitt andralag är Djurgården. Kändes skönt att ÖSK bara vann med 1-0 igår.
Citera
2010-05-10, 14:59
  #8
Medlem
Casabas avatar
Första MFF sen andra är väl förmodligen Lunds BK, som nu går bra i Div 1 södra. Har haft lärare, klasskompisar osv. som spelat i laget så det har ju blivit att man följt det lite halft, kollat resultat någon gång och sådär men har inte sett en match med dem live på kanske 6 år. Kul också när spelare därifrån tar sig upp till MFF, så som Ivo Pekalski nu nyligen, även om han dock spelade i Landskrona några år emellan.
Citera
2010-05-10, 15:03
  #9
Medlem
Följde Kirsebergs IF förut eftersom jag har spelat där i en massa år men efter att de bytte namn till Malmö City FC och gick ihop med Rösjöstaden släcktes allt intresse för klubben. För övrigt huserar klubben på Backarna, där MFF hämtade ett flertal spelare i äldre dar, bl a Bosse Larsson.
Citera
2010-05-10, 22:40
  #10
Medlem
feldgraus avatar
Förtydligande: det handlar alltså inte om ett utländskt andralag utan om ett lag i samma land. För era utländska favoritlag finns det redan trådar. /MOD

/feldgrau
Citera
2010-05-10, 23:39
  #11
Medlem
Hitmonchans avatar
Förutom Djurgården är det lilla Östertelge BoIS som gäller

En viss Martin Lorentzon, spelar nu i AIK, har denna byns stolthet som moderklubb
Läktaren på Östertelge IP tar väl....max 50 personer. Allt är ståplats.
Citera
2010-05-10, 23:44
  #12
Medlem
FotbollsAnalens avatar
1. Chelsea
2. Birmingham
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback