• 1
  • 2
2010-05-09, 10:19
Bannlyst
Patrik Pelosio släpper sin bok "Jiddra inte" nu den 12 Maj, vad tror ni om den? Ännu en gangsterskildring som typ "Jag är Wanted" osv.

http://www.pelosio.se/

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137135686
Citera
2010-05-09, 10:27
Medlem
Citat:
Idag arbetar Patrik Pelosio mot våld och rasism och har hållit över 1000 föreläsningar, flera av dem tillsammans med förintelseöverlevaren, Emmerich Roth.

På vilket sätt är Pelosio kvalificerad att hålla föreläsningar om våld och rasism? Är han sociolog, beteendevetare eller historiker?
Citera
2010-05-09, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
På vilket sätt är Pelosio kvalificerad att hålla föreläsningar om våld och rasism? Är han sociolog, beteendevetare eller historiker?

Kan inte annat än hålla med dig. Räcker med att en idiot är gangster och sedan när han blir äldre lägger ner för att tydligen kvalificera honom för att undervisa våra barn. Patetiskt är det.
Om du läser intervjuer med snubben så frågar dom honom om han tänker på alla dem han skadat under sina år, han svarar att han bryr sig mer om sina grönsaker han odlar och väljer att se framåt i stället .
Citera
2010-05-09, 12:56
Medlem
Har läst den. Överraskande bra måste jag säga. Att han föreläser tycker jag är bra. Många ungdomar behöver en verklighetsskildring av någon som pratar "deras språk" inte bara från en "förståsigpåare" i form av en sociolog, psykolog el. liknande...
Citera
2010-05-09, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morulf
Har läst den. Överraskande bra måste jag säga. Att han föreläser tycker jag är bra. Många ungdomar behöver en verklighetsskildring av någon som pratar "deras språk" inte bara från en "förståsigpåare" i form av en sociolog, psykolog el. liknande...

Ungdomar kanske förstår sig dessa individer bättre. Tror dock det endast ligger ekonomiska intressen bakom från dessa personers sida, med tanke på hur Patrik Pilosio ser på sina tidigare offer så är jag tveksam om det är genuint. Att inte ens ha stake att be om förlåtelse av alla dom man misshandlat, rånat, skadat visar bara på svag personlighet.

Reportern frågade Patrik om han tänker på alla dem han skadat under sina år som tung kriminell.
Patrik svarade att han inte såg bak i tiden, att all hans fokus låg på grönsakerna han odlade och på sin framtid.

Finns säkerligen många som är skada för livet av hans framfart, och då ska snubben göra pengar på en bok eller stå och föreläsa för ungar som en "tidigare tuffing".

Skulle vara bra om han för ALLA pengar han drog in på bok och olika föreläsningar försökte göra livet bättre för dem han skadat, och själv levde på existensminimum resten av sitt liv.
Citera
2010-05-10, 13:15
Medlem
Ja har läst den också och instämmer med Morulf den var riktigt bra! Jag läste också reportaget i mitti och jag fattade det som han menar att det är bättre att fokusera på att göra bra i nuet. Boken var som sagt valdgt bra
Citera
2010-05-10, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av misterali
Ja har läst den också och instämmer med Morulf den var riktigt bra! Jag läste också reportaget i mitti och jag fattade det som han menar att det är bättre att fokusera på att göra bra i nuet. Boken var som sagt valdgt bra

Håller inte alls med, tycker han först ska göra rätt för sig angående det han ställde till, sedan kan han fortsätta att "göra gott" i nutid. Ska läsa boken som sagt, men inte köpa utan ladda hem den.
Citera
2010-05-12, 07:52
Medlem
JoliQuZs avatar
Vet någon om den kommer som ljudbok?
Citera
2010-05-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Droughba
Håller inte alls med, tycker han först ska göra rätt för sig angående det han ställde till, sedan kan han fortsätta att "göra gott" i nutid. Ska läsa boken som sagt, men inte köpa utan ladda hem den.

Jo men det ja menar är att vi inte vet om han faktiskt har bett om ursäkt och tagit itu med det han gjort. Han kanske gjort det och nu gått vidare å försöker hjälpa.. i don´t know
Citera
2010-05-14, 18:23
Medlem
Nu har jag sträckläst boken! den var riktigt bra och mycket välskriven! Ett proffsigt och målande språk och jag levde verkligen mig in i Patriks värld. Nu har jag blivit mer nyfiken och undrar hur det gick för de karaktärer som var med i boken. Hoppas det kommer en uppföljare!
Citera
2010-05-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ungdomar kanske förstår sig dessa individer bättre. Tror dock det endast ligger ekonomiska intressen bakom från dessa personers sida, med tanke på hur Patrik Pilosio ser på sina tidigare offer så är jag tveksam om det är genuint. Att inte ens ha stake att be om förlåtelse av alla dom man misshandlat, rånat, skadat visar bara på svag personlighet.

Reportern frågade Patrik om han tänker på alla dem han skadat under sina år som tung kriminell.
Patrik svarade att han inte såg bak i tiden, att all hans fokus låg på grönsakerna han odlade och på sin framtid.

Finns säkerligen många som är skada för livet av hans framfart, och då ska snubben göra pengar på en bok eller stå och föreläsa för ungar som en "tidigare tuffing".

Skulle vara bra om han för ALLA pengar han drog in på bok och olika föreläsningar försökte göra livet bättre för dem han skadat, och själv levde på existensminimum resten av sitt liv.

Håller med dig fullständigt. Det här är ett snabbt sätt för ligister och kriminella att tjäna pengar och uppnå en viss beundran och berömmelse, cynism i kubik.
Citera
2010-05-17, 17:21
Medlem
Citat:

Har läst lite på din tråd som du har skrivit.
och det är bara en massa bullshit du skriver!!!

Först och främst har du läst boken???
Där patrik i slutet av boken ber om ursäkt till alla har har sårat/skadat genom åren.

Och nu är grejen den är patrik skadade aldrig "vanliga" människor bara sådär.
Utan det var mobbare, och andra kriminella människor.
Jag tycker att du ska läsa boken innan du ens yttrar dig!

Och det som stod i "mitt i" tidningen har ju journalisten själv vridit och vänt på.
Vadå att patrik inte går tillbaka utan bara ser sina jävla grönsaker.
Det har ju inte en patrik sagt själv!!!

Sen har patrik jobbat mot brottsförebyggande i 16 års tid
och har en hel del erfarenhet av det!

HUR MÅNGA HAR DU HJÄLP DÅ?????

Tycker du kan kolla in detta klipp med Patrik pelosio och se själv vad hans egna ord är!

http://www.tv4play.se/aktualitet/nyh...eoId=1.1640780

Sen kan du utala dig!!!

Tycker verkligen att Patrik har gjort ett riktigt bra jobb och du anar inte hur många människor han har hjälpt under alla dessa år sen han gick ur det kriminella livet!

MVH Emma Pelosio ( Patriks systerdotter)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in