Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
I går meddelade TV4-text att det rödgröna blocket beslutat att riva upp de HIV-smittades skyldighet att berätta för sina partners om sin sjukdom.
De rödgröna anser att de smittades integritet kränks av denna skyldighet och skriver samtidigt att dagens bromsmediciner är så effektiva att de flesta lever länge med sjukdomen.
Jag anser att deras beslut är sjukt rakt igenom. Dels därför att de som blivit smittade utan vetskap, förväntas leva med sin smitta och föra den vidare tills den eventuellt upptäcks, för att sedan leva med sitt handikapp utan minsta ersättningsmöjligheter. Och dels för den epidemiska utveckling som vi sett i andra länder, kan bli fallet i här Sverige när vi skall fråntas all kontroll över situationen.
Vad anser ni om de rödgrönas utspel?
Är de HIV-smittades integritet viktigare än folkhälsan?
Fruktansvärt, att ens föreslå en sådan här sak, och att sedan blocket bestämmer sig för att gå vidare med det...
Hur kan någon rösta på sossarna och inte känna sig äcklad och smutsig, det vet jag inte..
En sak vet jag däremot helt säkert, förutsatt att det du skrev stämmer, är att de gör ett verkligt försökt att förvandla Sverige till ett av skitländerna i Afrika.