2010-05-09, 12:02
Medlem
Trumpeters avatar
Låter som ett rätt ogenomtänkt förslag.
Citera
2010-05-09, 12:09
Medlem
barrot08s avatar
alltså dom rödgröna... det finns inte ord...

jag tycker det är lite underligt att de har så många röster, jag känner inte en jävel som säger sig ska rösta rödgrönt, men ändå har dem sånt jäkla stöd? Ja tror folk skämms för att säga att dom tycker om mona muslim..
Citera
2010-05-09, 13:00
Medlem
Men herre gud!!!
Att knulla någon när man har HIV och vet om det borde ju fan räknas som mord/mordförsök!
Citera
2010-05-09, 13:52
Medlem
kronoliths avatar
Fullständigt horribelt, vidrigt. Jag kan förstå att det det finns en stor andel efterblivna i befolkningen som köper den rödgröna tobleronepolitiken, men det här är ju rent ut sagt skrämmande att läsa.

Detta är alltså inte bara ett tokförslag från de verklighetsfrånvända kommunisterna, nej hela vänsterröran har köpt det och tänker prioritera ner folkhälsan till förmån för integritetsskyddet av hiv-smittade som kan tänka sig att utsätta sina medmänniskor för fara.

En sådan lagändring ger inte bara fritt fram att smitta ner andra med hiv utan risk för påföljd, det ger också signaler att hiv="ingen big deal" vilket ytterligare sänker trösklar hos både givare och mottagare, "det är ju bara en kronisk åkomma numera, det har ju Ylva Johansson (S) sagt".
Citera
2010-05-09, 13:57
Medlem
johanbtks avatar
Man kan ju fråga sig om geggan hade varit så förlåtande till HIV-spridning om den vite heterosexuelle mannen hade varit den grupp som primärt spred smittan vidare.
Citera
2010-05-09, 14:02
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Man kan ju fråga sig om geggan hade varit så förlåtande till HIV-spridning om den vite heterosexuelle mannen hade varit den grupp som primärt spred smittan vidare.
Exakt!!
ett jävligt dumt förslag som ytterligare visar att brunsörjan föraktar den svenska befolkningen...
Citera
2010-05-09, 14:09
Medlem
volvo 240s avatar
Men vad i helvete.... Att uppsåtligen smitta andra människor är och SKA vara ett brott.

Nej hälla lite mjältbrand i tårtan ska vä lvara laglgit det med. Kan ju vara integritetskränkande för kocken.
Citera
2010-05-09, 14:09
Medlem
Kheperas avatar
Vansinnigt och motbjudande.
Citera
2010-05-09, 14:19
Medlem
Alla jag talat med blir rent ut sagt chockerade när de får klart för sig att HIV enligt de rödgröna skall få spridas utan påföljd. Som en av dem ungefär sa : Detta beslut är ju inte bara föraktfullt mot folkhälsan. Som signal går dessutom beslutet stick i stäv med all den information vi matats med tidigare. Vad förskräckligt.
Jag har noga följt medias reaktion eftersom jag väntat mig en storm därifrån. Men medias reaktion har varit oroväckande diskret och passiv. Vad kan man göra om man känner att man bara måste göra något.
P.s. Jag satt vid min näre väns dödsbedd när han dog i AIDS i mitten av 90-talet. Han smittades heterosexuellt av en kvinna som smittats i Frankrike något år tidigare. Hans dödskamp skall ingen behöva uppleva och minnet av den får mig att förakta de människor som tar i frågan så oansvarigt och slapphänt som Sahlin, Wetterstrand och Ohly gör. De är inte seriösa. Dessa amatörer tror sig på sin höjd vara publikfriande.
Citera
2010-05-09, 14:30
Medlem
MoLoKs avatar
Allmänfarliga sjukdomar

Citat:
Ursprungligen postat av SMI
Med allmänfarlig sjukdom avses smittsam sjukdom som kan vara livshotande, innebära långvarig sjukdom eller svårt lidande eller medföra andra allvarliga konsekvenser och där det finns möjlighet att förebygga smittspridning.
Samtliga är anmälningspliktiga och smittspårningspliktiga.
  • campylobacterinfektion
  • difteri
  • fågelinfluensa (H5N1)
  • EHEC (infektion med enterohemorragisk E.coli)
  • giardiainfektion
  • gonorré
  • hepatit A-E
  • hivinfektion
  • infektion med HTLV I eller II
  • influensa A (H1N1) av den typ som började spridas bland människor i Mexiko i april 2009*
  • klamydiainfektion
  • kolera
  • MRSA (infektion med meticillinresistenta gula stafylokocker)
  • mjältbrand
  • paratyfoidfeber
  • pest
  • infektion med pneumokocker med nedsatt känslighet för penicillin G
  • polio
  • rabies
  • salmonellainfektion
  • shigellainfektion
  • syfilis
  • tuberkulos
  • tyfoidfeber
  • virala hemorragiska febrar exkl. denguefeber och sorkfeber (nefropathia epidemica)
Citera
2010-05-09, 14:42
Medlem
Skulleviljavetas avatar
Detta är en instruktiv fråga som avslöjar den rödgröna sidans fullständiga ansvarslöshet. Det är som om de ser hela samhället som ett stort jävla dagis.

F ö tror jag att minst 95 % av väljarna är emot detta (har för mig att en tidning som hade en poll om detta fick ännu högre siffror).

De gamla sossarna - Sträng, Erlander, Per Albin, etc - måste vända sig i sin grav över den ansvarslösa och egoistiska hänsynslöshet som nu saluförs av (s). Förr var det "gör din plikt för alla andra", nu är det "skit i alla andra, bry dig om dig själv". Det är förresten helt obegripligt hur de kan para ihop detta med sitt solidaritetssnack - tydligen får HIV-smittade vara hur osolidariska som helst.
Citera
2010-05-09, 14:48
Medlem
Tratts avatar
Vad är det för sjuka personer som röstar rött... de vill ta bort incest lagen och nu vill de att man ska kunna sprida hiv lagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in