Citat:
Ursprungligen postat av
Atari
Alltså, du har fått Cipro mot någonting som inte din Urolog vet vad det är och som är en chansning. Och du är skriver att du vaknar upp helt bra. Dessutom har du fått en kur på 10 dagar. En CT röntgen är helt menlös och visar sällan på någonting vid dessa besvär, det borde din urolog veta. Du skriver att du lider av bitestikel inflammation. Varför äter du då antibiotika? Du har ingen bakterieinfektion. It doesnt make any sense at all...
Haha jadu .. Man undrar själv vad som försiggår. Jag undrar själv varför jag plötsligt fick ont i min högra bitestikel/ljumske efter en förkylning i det militära. Hade inte haft sex på flera månader, var friskare än någonsin innan jag blev förkyld och sedan fick denna åkomma. Efter 1 års tester med ultraljud, prover på alla organ och allt möjligt , t.o.m rektoskopi då jag blev orolig i magen efter min militära utbildning, antingen pga bactrim eller pga min extrema oro vid den tidpunkten.
Eftersom min värk för 7-8 månader sen också befann sig i bl.a. ljumsken när jag träffade min urolog första gången så misstänkte han också någon typ av bråck. Att jag dessutom fått diagnosen hydrocele av en kirurg på min vårdcentral ökade ju misstankarna. Men icke sa Nicke. Hade varken hydrocele, varicocele eller annan typ av bråck. Anledningen till att kirurgen trodde jag hade hydrocele var för att min högra sida av pungen var svullen. Dock så gjorda han inget ultraljud och sa åt mig att leva med det och söka jobb, lol. Nu blir den bara svullen när jag t.ex. runkar, även om jag duschar kallt och får pansar pung kan man se svullnaden på höger punghalva. Det bränner även bakom testikeln så jag antar att det är bitestikeln som krånglar. Nu, över 1 år senare har jag inte värk i ljumsken mer. Min värk känns i höger bitestikel och det känns mest efter att jag ejakulerat eller om mitt stånd är så kraftigt att pungkulan försöker slita sig ur pungen (ser ut som svullnad då). Kanske kommer smärtan från nervskador, kanske kommer svullnaden från muskler som beter sig märkligt, jag vet inte, jag är ingen läkare och ingen läkare har kunnat ge mig rätt svar på detta.
Precis som många andra i tråden försöker jag hitta mitt botemedel. Ingen läkare vet vad jag lider av och därför kan jag inte utesluta infektion eller inflammation. Min urolog säger däremot att han inte tror att antibiotikan kommer hjälpa, han säger själv att det är en ren chansning och det godtar jag. Om detta ej funkar kommer jag att testa alfa blockerande läkemedel och efter det är det bara att leva med skiten antar jag. Kanske det blir bättre med åren.
I alla fall, jag mådde väldigt bra igår och var väldigt symptom fri. Idag däremot har jag ejakulerat två gånger bara för att framkalla min värk och svullnad som inte visade sig igår. Första omgången kändes bra och visade inte någon förändring. Men andra gången dök "svullnaden"/muskelsammandragningen upp och nu har det brunnit under min testikel i 2-3 timmar, precis som vanligt bara att nu fick jag tvinga fram det mer. Tycker att jag haft det för bra sista 1,5 dygnet för att vara sant och jag hade rätt. Känns iaf som att jag är på bättringsvägen.