2013-05-06, 17:37
Medlem
Perra2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimax
Jag badar bastu nästan varje dag samtidigt som jag försöker tömma påsen. Har även Diklofenak på recept som jag äter tre gånger om dagen, äter även pronaxen morgon och kväll och panodil 1 g däremellan. Just nu är jag inne i en riktig värkperiod igen, känns som punen är på väg att ramla av! Har ringt till sjukan igen, de skulle höra av sig under dagen. Men det är väl som vanlig, det är ångest och vänta några dagar och se om det blir värre. En sak som jag noterat är att jag blir iskall om händerna när värken är som värst och ont ner i höger ben, helskumt! Och fortfarande så undrar jag om detta smittar..

Fattar inte , finns det inga läkare som är tillräckligt utbildade i Sverige för man ska slippa sånt här skit, jag tycker det är hel skumt att folk ska behöva gå så här och lida.

Menar borde finnas steg för steg för att bli av med skiten.

är det lättare tror att slippa det i andra länder hmm ??

När min värk sätter igång så , brukar oftast kännas i vänstra foten.
Citera
2013-05-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2011
Fattar inte , finns det inga läkare som är tillräckligt utbildade i Sverige för man ska slippa sånt här skit, jag tycker det är hel skumt att folk ska behöva gå så här och lida.

Menar borde finnas steg för steg för att bli av med skiten.

är det lättare tror att slippa det i andra länder hmm ??

När min värk sätter igång så , brukar oftast kännas i vänstra foten.
Nu har jag varit hos läkaren igen för min smärta i pungen som förövrigt är värre än någonsin. Fick svaret, jag kan inget mer göra sök akut till annat sjukhus där dom har en urolog.. Lysande svar... Ska försöka få en tid i morgon annars blir det att bara åka in till aktuten för så här ont som jag har nu ska man inte ha. Känns som att pungen inte får nåt blod..
Citera
2013-05-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraso
Hej!

Hur skulle ni beskriva värken från prostatit är den ihållande när den väl kommer? Gör den väldigt ont?

Har själv lite konstiga symptom från de nedre regionerna och undrar lite hur det känns liksom. Har en "känd" njursten som är under utredning men när jag beskrev mina symptom så trodde inte läkarna att dom berodde på stenen. Så svårt att beskriva min värk men jag har en konstig känsla i penis som inte är ihållande utan kommer i snabba ilningar i olika intervaller. Gör inte direkt ont utan är mer obehagligt. Har inte ont i pungen eller någon annanstans i underlivet utan bara i penis. Vet att det inte är urinvägsinfektion eller könsjukdom så börjar fundera lite på vad det kan vara. Är väl bara att pallra sig upp för undersökning antar jag, även att jag inte är glad åt det.

Lider med er alla som har problem med detta! Önskar er all lycka med lindring och tillfrisknande!

Mvh D

Har något liknande dig. Ilar i röven som fan men gör inte ont. Känns bara konstigt. Hållt på i flera månader nu. Hur gick det för dig? Gick det över av sig självt?
Citera
2013-05-07, 20:51
Medlem
Idag har jag något mindre värk i pungen, det värsta r på väg att klinga av och så har jag lyckats att få en tid hos en urolog om två veckor för att göra en cystoskopi. Konstigt att jag inte fått göra det tidigare. Är det någon som testat att gå till en naprapat för att se om det kan vara nån nerv eller nåt som ligger i kläm?? Jag ska iaf göra ett försök på fredag, kanske lite långsökt men måste även prova det. Nästa teg får bli akupunktur, är inte klokt vad man lägger pengar på detta..
Citera
2013-05-07, 21:28
Medlem
Perra2011s avatar
Citat:
Idag har jag något mindre värk i pungen, det värsta r på väg att klinga av och så har jag lyckats att få en tid hos en urolog om två veckor för att göra en cystoskopi. Konstigt att jag inte fått göra det tidigare. Är det någon som testat att gå till en naprapat för att se om det kan vara nån nerv eller nåt som ligger i kläm?? Jag ska iaf göra ett försök på fredag, kanske lite långsökt men måste även prova det. Nästa teg får bli akupunktur, är inte klokt vad man lägger pengar på detta..

Bra att värken gå ner , Tycker det finns snart inte så många utvägar för detta elände.

Har ej testat Naprapat , hoppas det då ge resultat.

Kommer få en tid till min läkare , börjat idag och ta Kaprylsyra tabletter.

verka som ProstataMassage och Akupunktur är den sista utvägen annars.
Citera
2013-05-07, 21:40
Medlem
Vill inte vara för nerslående. Men en cystoskopi är helt meningslöst vid prostatit. Oftast gör läkaren det bara för att lugna patienten och att påvisa att inget annat är fel. Vid cystoskopi vid prostatit så ser man endast att urinröret, gången genom och mynningen på prostatan är rött. Vilket tyder på en inflammation. Jag har gjort en cystoskopi och allt var normalt förutom påvisande av inflammation. För ett år sen träffade jag en överläkare i urologi vid KS som ville göra en cystoskopi. Jag frågade då varför han ville göra denna undersökning som bara skulle påvisa inflammation och inget annat. Och att det därför var helt menlöst. Han svarade då att han brukade göra undersökningen för att lugna prostatitpatienter. Och han tyckte att jag kunde väldigt mycket om prostatit och han med 99% säkerhet inte skulle hitta något annat röda områden som tyder på en inflammation.

Misstänker läkaren däremot att urinblåsan är inblandad, något annat än prostatit som t.ex IC. Så kan det påvisas vid en cystoskopi.

Har du gjort en utvidgad odling? Försök först att hitta bakterier via odling på prostatasekret och PCR-test efter prostata massage för att kunna sätta in rätt typ av antibiotika under längre tid.

Citat:
Citera
2013-05-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Vill inte vara för nerslående. Men en cystoskopi är helt meningslöst vid prostatit. Oftast gör läkaren det bara för att lugna patienten och att påvisa att inget annat är fel. Vid cystoskopi vid prostatit så ser man endast att urinröret, gången genom och mynningen på prostatan är rött. Vilket tyder på en inflammation. Jag har gjort en cystoskopi och allt var normalt förutom påvisande av inflammation. För ett år sen träffade jag en överläkare i urologi vid KS som ville göra en cystoskopi. Jag frågade då varför han ville göra denna undersökning som bara skulle påvisa inflammation och inget annat. Och att det därför var helt menlöst. Han svarade då att han brukade göra undersökningen för att lugna prostatitpatienter. Och han tyckte att jag kunde väldigt mycket om prostatit och han med 99% säkerhet inte skulle hitta något annat röda områden som tyder på en inflammation.

Misstänker läkaren däremot att urinblåsan är inblandad, något annat än prostatit som t.ex IC. Så kan det påvisas vid en cystoskopi.

Har du gjort en utvidgad odling? Försök först att hitta bakterier via odling på prostatasekret och PCR-test efter prostata massage för att kunna sätta in rätt typ av antibiotika under längre tid.
jag förstår inte en del grejor som alla skriver var finns vårat botmedel mot denna sjukdom jag har inte ont i penis o pung det jag får ont i arslet kan bli som en golf boll i bland jag undrar om läkarna har så lätt att säga att det är kronisk protastit hur vet dom det kan dom se det hur fan ska vi bli bra av detta vi som skriver om det här jag undrar hur många av dom skriver på detta forum har denna sjukdom jag tar inga värktabletter det som hjälper är sobril vid behov det tar bort värk har provat akupnktur men det tar nog inte bort problemen kostar 500 varje gång då tar pengarna slut snart det som jag tycker ska vi leva med kronisk värk hela livet det år för djävlig för alla här en del 50 år en del i 30 år det är för djävligt läkarna skiter i oss vi är för få ps livet är en prövning när man älskar livet så får man denna skit det drabbar många runt en sina barn o fru jobb träning ska gråta eller skratta jag undrar hur många som finns kvar och kämpar vidare på denna sida eller har skitigt i detta liv mwh t
Citera
2013-05-08, 16:23
Medlem
Perra2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torb66
jag förstår inte en del grejor som alla skriver var finns vårat botmedel mot denna sjukdom jag har inte ont i penis o pung det jag får ont i arslet kan bli som en golf boll i bland jag undrar om läkarna har så lätt att säga att det är kronisk protastit hur vet dom det kan dom se det hur fan ska vi bli bra av detta vi som skriver om det här jag undrar hur många av dom skriver på detta forum har denna sjukdom jag tar inga värktabletter det som hjälper är sobril vid behov det tar bort värk har provat akupnktur men det tar nog inte bort problemen kostar 500 varje gång då tar pengarna slut snart det som jag tycker ska vi leva med kronisk värk hela livet det år för djävlig för alla här en del 50 år en del i 30 år det är för djävligt läkarna skiter i oss vi är för få ps livet är en prövning när man älskar livet så får man denna skit det drabbar många runt en sina barn o fru jobb träning ska gråta eller skratta jag undrar hur många som finns kvar och kämpar vidare på denna sida eller har skitigt i detta liv mwh t

som jag har fattat nu att jag aldrig kommer bli av med , men när mitt nästa Läkare besök kommer jag säga = var ärliga nu , visst kommer jag aldrig bli av med detta.

inte nog med att har skiten så har mitt sociala liv rasat ifrån 100% till 4% , tar psykiskt på mig så in i helvete. det är enormt jobbigt , kommer trycka fula ord mot mina läkare vid nästa besök om fan inget görs snart.

Jag satt och tänkte , tyckte ett tag när jag drack enormt mycket alkohol att allt kändes bättre , då också alkohol döda bakterier , kanske man ska bli alkoholist.
Senast redigerad av Perra2011 2013-05-08 kl. 16:28.
Citera
2013-05-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari

Anledningen till cystoskopin är att jag får gå på toan ofta och det tar mer än femton sekunder att klämma fram den första deciltern. Så jag har nog en del trängningar just nu. Det lustiga är nu att värken har lagt sig något i pungen men jag har en diffus värk i penisen idag. Känns som om det sitter något inne i röret halvägs ungefär, irriterande om nåt. Jag har inte gjort nån odling av prostatasekretet och inget PCR-test. Är eg mycket märkligt då jag haft detta många år. Har inte heller fått träffa någon urolog fören nu om ca två veckor. Värken i penis har tillkommit under dagen så ibland undrar jag om inte detta beror på stress, för jag har haft det ganska körigt på jobbet idag.
Citera
2013-05-08, 17:50
Medlem
Citat:
För er info, jag är 40 år.
Citera
2013-05-08, 19:21
Medlem
Citat:
För er info, jag är 40 år.
hur fan ska man göra med denna skit hur har man fått denna skit av vet du det mwh t
Citera
2013-05-08, 19:48
Medlem
Citat:
hur fan ska man göra med denna skit hur har man fått denna skit av vet du det mwh t
Det finns många teorier om hur man får detta, en del tror att det kommer från nån könssjukdom en del tror stress och nedkylning. Jag kan ju bara själv gissa och det är stress i kombination av nedkylning, men det är bara min gissning. Läkarna har gjort sina snabbtester på könssjukdomar och de har visat sig negativa. Men jag har trots allt en gång i tiden haft klamydida (2008) och även mycoplasma genetalium (2005) så detta är riktigt lurigt. Just nu när jag skriver detta känns det som tempen gått upp i kroppen och tungen blivit vitbelagd, ibland funderar man ju på om man har svamp i kroppen trots att läkaren sa att så inte var fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in